4 instrumente gratuite pentru optimizarea SEO

Vrei să crești numărul de vizite pe site-ul tău și să creezi conținut interesant fără să faci investiți financiare costisitoare? Dacă depui prea mult efort pentru a crea materiale care ajung cu greu la utilizatorii tăi, ai nevoie de instrumente profesionale de optimizare SEO, pe care le poți testa gratuit.

Talentul, dedicarea și creativitate sunt extrem de importante în copywriting, însă nu sunt de ajuns pentru a face trecerea de la pasiune la profit. În condițiile competitivității uriașe, orice site (blog, magazine online, platforma de prezentare) are nevoie de optimizare SEO pentru a atrage utilizatori noi și a crește veniturile. Internetul oferă o multitudine de resurse gratuite care te ajută să-ți construiești o strategie de marketing, prin care să adaptezi conținutul în funcție de interesul consumatorilor tăi, dar și de regulile motoarelor de căutare.

Trainerii noștri cu experiență în copywriting îți prezintă în acest articol cele mai eficiente și ușor de utilizat 4 instrumente gratuite care te vor ajuta să-ți faci sigur optimizarea SEO.

1.            Yoast SEO

Yoast SEO este cel mai popular și mai ușor de folosit tool gratuit de optimizare SEO. Acesta este un plug-in al platformei Wordpress care face sugestii în timp real de îmbunătățire a conținutului și te ajută să economisești timp. În timp ce editezi articolul tău, Yoast SEO face o analiză cantitativă și calitativă a conținutului și îți oferă sugestii care te vor ajuta să crești în ranking-ul Google. Instrumentul îți reamintește să folosești cuvinte cheie și intertitluri, îți sugerează unde să le plasezi și te avertizează dacă frazele sunt prea lungi. De asemenea, îți sugerează lungimea optimă a articolului și îți reamintește necesitatea introducerii link-urilor interne si externe.

Cele mai importante tool-uri ale Yoast SEO sunt gratuite, așa că ai toate motivele să începi transformarea chiar de astăzi.

analiza seo yoast

2.            Topics by SEOmonitor

Topics by SEOmonitor este un instrument foarte util în cercetarea pe baza căreia îți structurezi articolul. Acest instrument îți oferă un set complet de date legate de cuvântul cheie, fie short tail sau long tail.

Analiza durează doar câteva secunde și afișează volumul de căutări, pozițiile și cele mai căutate subiecte legate de tema ta. De asemenea, estimează numărul de căutări lunare organice și totalul de cuvinte cheie pe subiect, volumul de căutare al acestora și scorul de vizibilitate.

Topics îți oferă și date legate de competitorii tăi cu valori precum: volumul căutării, rata de clic, numărul de vizite pe site. Totodată, afli și CPC-ul potrivit cuvântului căutat, adică o măsurătoare a costului pentru fiecare clic într-o campanie de publicitate digitală.

Platforma îți oferă posibilitatea creării unui cont gratuit, dar și fără acesta ai 5 căutări gratuite zilnic. Dacă depășești această limită și vrei să primești actualizări despre evoluția volumului de căutări pentru cuvintele cheie specifice afacerii tale, este timpul să accesezi varianta plătită.

keywords topic seomonitor

3.            Ubersuggest

Ubersuggest îți oferă idei de conținut și analize detaliate despre traficul organic pe care îl face atât site-ul tău, cât și al concurenței. Cu o simplă căutare, site-ul afișează informații despre volumul, competitivitatea și tendințele utilizatorilor tăi, generând și o listă de tag-uri optimizate. De asemenea, primești o analiză a problemelor SEO pe care site-ul tău le are, astfel încât vei știi de ce nu urci în Google rankings și ce aspecte trebuie să corectezi. În plus, Ubersuggest îți arată care este viteza site-ului tău, raportată la dispozitivele utilizatorilor. Site-ul este util atât pentru SEO organic, cât și pentru PPC și te poate ajuta să determini dacă un cuvânt cheie are potențial de a aduce trafic și cât de competitiv este. Ai trei încercări gratuite și foarte multe informații folositoare de aflat.

analiza seo ubersuggest

4.            Google Trends

Google Trends este cea mai simplă platformă care te ajut să urmărești evoluția tendințelor online în domeniul tău de activitate. Deși se numără printre instrumentele preferate ale specialiștilor SEO, interfața extrem de simplă, în limba română, îl face ușor de utilizat de către orice persoană. Cu ajutorul Google Trends realizezi imediat o statistică a subiectelor de interes pe un anumit domeniu. Platforma îți oferă o analiză detaliată despre volumul de căutare, rata CPC și îți furnizează cuvintele cheie pe care să le folosești în strategia ta de conținut. Cu o singură căutare a unui termen specific, vei descoperi cât de mare este interesul pentru subiectul respectiv, măsurat pe o anumită perioadă și care sunt regiunile geografice cu cel mai mare volum de căutare. Google Trends este complet gratuit.

cuvinte cheie google trends

SEO este doar una dintre rotițele care pun în mișcare site-ul tău, însă foarte valoroasă și importantă. O strategie de maketing bine realizată, un instrument de optimizare SEO eficient și puțină creativitate sunt ingredientele care vor pune cuvintele să muncească în locul tău. Chiar și în lipsa unui buget alocat optimizării SEO, există o mulțime de instrumente gratuite disponibile, precum cele prezentate in acest articol, cu funcții care așteaptă să fie descoperite si care pot ușura considerabil efortul depus de tine.

 

Comments

Log in or register to post comments
Cursuri Recomandate