{* *}
5 tehnici de copywriting care te ajută să atragi atenția și să vinzi

Pe cât de simple sunt cuvintele, pe atât de mare este puterea pe care o posedă atunci când sunt puse în contextul potrivit. Pentru un comunicator experimentat, care cunoaște pe deplin capacitatea uriașă de influențare, este simplu să le folosească pentru a obține avantaje, a schimba comportamente, a transforma relațiile interumane, a vinde și chiar a manipula

În acest articol, specialiștii agenției Creative Communication îți dezvăluie 5 tehnici care te ajută să captezi atenția și să vinzi.

Cunoașterea acestor tehnici este necesară atât pentru a identifica mesajele pe care le primești, dar și pentru a învăța să formulezi texte atractive, prin care să convingi cititorul să-ți acorde atenție, indiferent dacă scrii un email, newsletter, broșură, prezentare, articol sau anunț. În copywriting, puterea cuvintelor se traduce în engagement și generează vânzări. 

Iată care sunt cele 5 tehnici care vor transforma complet felul în care cititorii reacționează la mesajele tale:

1. Calea care îți va schimba viața!

Primul pas este să cunoști problema cititorului, iar apoi să-l inviți să-și imagineze cum va arăta viața lui dacă această problemă ar lipsi. În acest caz, produsul sau serviciul pe care îl vinzi trebuie prezentat sub forma unei soluții la o afirmație sau o întrebare care îl va face pe cititor să realizeze care este problema și să se identifice cu ea. Pasul final este să-i prezinți calea prin care ar putea să ajungă la obiectivul pe care și l-a propus.  

De obicei, copywriterii folosesc această tehnică atunci când înțeleg care este problema cu care se confruntă cititorul. Câteva exemple cunoscute sunt următoarele: 

Nu te mai încap hainele de vară? Peste 10 zile poți avea corpul pe care îl invidiază toți. Fără efort, fără diete drastice. Cu doar o capsulă pe zi, vei vedea cum rezultatele apar încă din primele ore de utilizare.

Imaginează-ți un loc de muncă în care ideile tale sunt ascultate, un loc în care poți face o schimbare prin creativitate. Vino la un interviu și vei putea face parte din echipa de creație publicitară pentru cele mai cunoscute branduri din Româna.

Tehnica se bazează pe validare personală și pe speranța firească a oricărei persoane de a obține beneficii fără să depună efort sau să investească foarte mult timp. 

Cuvintele cheie care dau valoare mesajului sunt: ușor, repede, acum, simplu. 

Metoda se aplică în general oamenilor care nu sunt pe deplin mulțumiți, care vor să facă schimbări radicale în viață și este exploatată de companiile de recrutare, de clinicile estetice și de bănci.  

2. Am rezolvarea problemei tale!

Tehnica începe prin a prezenta posibilele efecte ale problemelor cu care se confruntă cititorul. Următorul pas este să creezi urgența unei rezolvări a problemei. La final, cititorul primește soluția propusă de tine pentru aceste probleme. 

Uite cum sună un mesaj structurat în funcție de această metodă:

Ai mâncat mult și ți-e teamă că bila ta nu suportă și mâncarea de Paște? Iată un medicament care îți va rezolva această problemă!

Te-ai săturat să muncești 12 ore fără un venit stabil și ți-e teamă că nu ai abilitățile pentru a găsi un job mai bun? Urmează un curs care te învață cum să devii mai bun în meseria ta.

Principiul este aplicat de companiile care vând asigurări și produse farmaceutice. 

 3. Nu trebuie să ratezi!

Tehnica începe prin prezentarea și descrierea unui produs. Pasul următorul este sublinierea avantajelor pe care acesta le are și care sunt de folos cititorului. Ultimul pas este să-i transmiți beneficiile emoționale pentru el: o culoare intensă a părului te întinerește iar vârsta va rămâne doar în buletin!   

Urgentarea trebuie să fie însoțită de un beneficiu imediat, pe care cititorul să îl poată accesa doar dacă face acțiunea cerută într-o anumită perioadă. Se practică mai ales de agențiile de rezervări și exploatează sentimentul de pierdere. În limba engleză, acest cuvânt este tradus prin Scarcity – frica de a nu pierde ceva. 

Nu rata ofertele de toamnă!

Trei ore până expiră ofertele la produsele tale preferate!

4 oameni au rezervat. Mai este o singură cameră disponibilă! 

Suntem siguri că recunoașteți o mare parte dintre ele. Toate apelează la același mecanism de frică de a nu rata ceva important pentru tine. Dar, dacă un copywriter știe cum să folosească cuvintele potrivite și cititorul ar trebui să știe să le ocolească. 

4. Vreau să fiu unic!

Tehnica începe prin prezentarea și descrierea unui produs. Pasul următorul este sublinierea avantajelor pe care acesta le are și care sunt de folos cititorului. Ultimul pas este să-i transmiți beneficiile emoționale: pantofii stiletto îți vor pune în valoare feminitatea, ca tu să cucerești orice drum!

Unicitatea se bazează pe evidențierea unei caracteristici a produsului, pe care o va exercita asupra potențialului posesor, făcându-l, la rândul lui, să ajungă la statutul la care aspiră.  În acest caz, exemplele abundă în reclamele făcute de brandurile de lux. O haină scumpă, o geantă de brand, o mașină în serie limitată vor deveni în mintea consumatorului nostru o emblemă pe care o poate purta spunând: Sunt unic!

Suntem siguri că astfel de exemple veți găsi în toate reclamele care promovează serii limitate de produse, proprietăți imobiliare extravagante sau mașini de lux. Iată câteva exemple posibile de realizare a unui text care folosește această metodă: 

Modelul unic al rochiei te va propulsa în rândul colecționarilor cu bun gust 

Fii singurul din încăpere care știe cum arată succesul 

Fii primul investitor care obține profituri din această investiție unică

Cuvintele cheie în cazul acesta sunt unic, primul, sigurul.

 5. Modelul care ne arată că succesul este posibil

Tehnica promisiunii constă în prezentarea fotografiei unei persoane cu care cititorul împărtășește aceeași problemă (căderea părului, kilograme nedorite, nevoia unui tratament). Următorul pas este să faci promisiunea potrivit căreia, dacă va apela la produsul sau serviciul tău, va depăși problemele, iar calitatea vieții lui se va îmbunătății. Apoi, este nevoie să aduci și dovada că în cazul celeilalte persoane, metoda a funcționat. Promisiunea ta devine un țel ușor de atins pentru cititor, mai ales dacă îi vei arăta exemplele oamenilor care au reușit să facă același lucru. Puterea exemplului este, poate, una dintre cele mai puternice unelte de convingere

Promisiunea este cel mai des exploatată de companiile care vând suplimente alimentare și este una dintre tehnicile de convingere duse la extrem, în unele cazuri. 

Un copywriter cu experiență va recunoaște aceste tehnici și le va folosi într-o manieră care să reflecte adevărul și calitățile reale ale unui produs, fără să facă apel la potențialul acestor cuvinte de a influența cititorul. Ele pot fi de ajutor în construcția unui mesaj, dar folosite cu bună intenție.  

Indiferent de metoda pe care o aplici, exista 4 pași importanți pe care trebuie să îi respecți în orice tip de comunicare:

· Să captezi atenția cititorului

· Să dai o informație interesantă

· Să-i stârnești dorința prezentându-i beneficiile 

· Să-i ceri să facă o acțiune

În Copywriting, mesajul trebuie adaptat astfel încât să pară o poveste inspirațională, în care oamenii să se regăsească. Tehnica în care un text este scris face diferența dintre scroll și click, adică dintre pierderea potențialului client și vânzare.

Aprofundează tehnicile prezentate în acest articol și învață și alte metode de copywriting prin care să atragi atenția, să vinzi fără efort, înscriindu-te la cursul de Inițiere în Copywriting și Content Writing.

Comments

Log in or register to post comments
Cursuri Recomandate