Specialistii spun ca GDPR nu va afecta modul in care sunt indexate paginile de catre motoarele de cautare

Noile reglementari ale Regulamentului General privind Protectia Datelor (GDPR) pun foarte multe provocari expertilor din marketing si celor care se ocupa de colectarea de date cu caracter personal. Incepand cu 25 mai 2018 regulamentul va trebui integrat in activitatea de comunicare si marketing a fiecarei companii. Dar specialistii in marketing digital spun ca aceste modificari nu vor afecta modul in care sunt indexate paginile de catre motoarele de cautare.

Potrivit lui Catalin Ionascu, trainerul nostru de copywriting si content writing, noile reglementari GDPR vor simplifica si vor unifica modul in care datele personale sunt protejate la nivel european. ”Ele au fost concepute in favoarea consumatorului, iar brandurile trebuie sa se adapteze la noile norme pentru a nu risca sa primeasca amenzi foarte mari. In plus, consider ca este o masura pozitiva pentru a se diminua pe cat posibil spamming-ul precum si schimburile nejustificate de baze de date intre operatori” spune trainerul.

Din momentul in care regulamentul intra in vigoare, companiile trebuie sa justifice necesitatea colectarii datelor personale si sa garanteze siguranta pastrarii informatiilor obtinute. ”Din punct de vedere al marketing-ului online, specialistii nu trebuie sa isi schimbe strategiile sau abordarea metodelor folosite deja, ci pur si simplu sa se concentreze asupra felului in care solicita datele cu caracter personal din partea utilizatorilor si cum acceseaza acele date pe care le detin deja” spune Catalin Ionascu.

Cei care colecteaza si controleaza date personale trebuie sa se asigure ca intreg procesul se desfasoara conform legii, cu un scop precis. De asemenea, pentru fiecare noua utilizare a datelor, diferita de cea initiala este necesara obtinerea unui nou acord. ”De exemplu: nu mai este suficient sa presupunem ca persoanele carora le trimitem newsletter si-au dorit sa primeasca materiale promotionale de la noi daca ei s-au abonat din alte mijloace (au cumparat un produs, au descarcat un ebook, au participat la un eveniment, etc). Prin urmare, fiecare lead, partener, client sau abonat trebuie sa isi exprime acordul ca doreste sa primeasca email-uri periodic de la noi. De asemenea, daca planuim sa contactam lead-urile din baza noastra de date, trebuie sa le cerem acordul inainte” explica acesta.

Potrivit trainerului cursului de digital marketing, Ionut Condruz, ”motoarele de cautare nu au acces la informatiile din CMS-uri si astfel nu vor exista implicatii. Normele de aplicare a legii nu fac referire la online, ci la toate datele, indiferent de mijlocul de obtinere si la stocarea lor in arhivele unei societati”.  Nerespectarea noilor regementari aduce amenzi de pana la 20 de milioane de euro sau 4 % din cifra de afaceri globala a companiei. Cei care vor sa evite astfel de penalizari trebuie sa se alinieze normelor GDPR. ”Din punct de vedere juridic trebuie obtinut acordul persoanelor pentru toate tipurile de actiuni unde se folosesc datele lor. De exemplu pentru un newsletter este nevoie de un acord, pentru telefon este necesar un alt acord” explica trainerul.

Cei interesati pot primi raspunsuri referitoare la noile reglementari GDPR in cadrul cursurilor de Copywriting&Content Writing, respectiv Marketing Digital, sustinute de agentia noastra.

Cursuri Recomandate