Recent, Instagram a introdus o caracteristica speciala ce le permite utilizatorilor platformei sa urmareasca hashtag-urile. In acest context este din ce in ce mai dificil de ignorat rolul acestora pentru a genera vizibilitate. Sunt o parte integranta a Instagram-ului si ne pot influenta rezultatele cautarilor, pot genera discutii, pot conecta companiile cu potentialii clienti si nu in ultimul rand sunt utilizate pentru a urmari continutul generat de useri. Daca utilizati hashtag-urile pe care audienta voastra este cel mai probabil sa le urmareasca, atunci puteti ajunge in feed-ul mult mai multor oameni. Un studiu realizat de Simply Measured demonstreaza ca o postare cu cel putin un hashtag are o rata de implicare cu 12,6% mai mare decat o imagine care nu are niciunul.
Tot mai multi oameni urmaresc hashtag-uri, printre cele mai populare fiind cele generice precum: #picoftheday, #fashion sau #tbt. Hashtag-urile care genereaza cele mai multe like-uri sunt cele comune precum: #love cu peste 1,256 787 720 de utilizari, #instagood, #photoofthefay, #beautiful sau #happy. Cu toate acestea pentru a va diferentia de competitori este necesar sa va creati un hashtag specific pentru brand. In acest sens este trebuie sa aveti in vedere ca un numar mare de utilizari ale unui hashtag inseamna atat ca numarul celor care il urmaresc este mare, dar si ca se genereaza foarte mult continut vizual pe acesta. Pentru a evita riscul ca imaginea postata de voi sa se piarda in multimea de imagini cu etichetare asemanatoare, ideal este sa combinati hashtag-urile foarte populare cu cele specifice.
Inainte de a utiliza hasthag-uri trebuie sa aveti o strategie foarte clara pentru acestea. Ganditi-va ca sunt asemeni unor categorii. Trebuie sa stiti carui tip de public va doriti sa apara postarile voastre. Fiecare hashtag pe care alegeti sa il utilizati trebuie sa aiba un scop. In loc sa alegeti doar hashtag-uri generale care nu comunica nimic special despre voi, folositi unele care sa descrie brandul vostru, scopul contului, publicul tinta si locatia.
# hashtag-uri cu locatia pentru a creste implicarea locala
Rolul acestei strategii este de a va ajuta sa cresteti numarul de urmaritori. Daca aveti un business local, utilizarea hashtag-urilor bazate pe locatie este un mod foarte bun de a va conecta cu comunitatea din care faceti parte. Oamenii au tendinta de a sustine mai mult afacerile si evenimentele care au loc aproape de ei. De exemplu daca aveti un restaurant in Bucuresti puteti utiliza hashtag-uri precum: #bucharestfood, #bucharestrestaurant, #bucharestlocal, #bucharestevent.
Incercati sa utilizati trei tag-uri diferite cu locatia pentru fiecare postare astfel incat sa aveti o audienta cat mai mare. Inca un lucru pe care trebuie sa il faceti este sa adaugati locatia la postare. In felul acesta imaginea voastra va fi gasita de mai multi oameni.
# hashtag-uri amuzante sau care sa atraga atentia
Un mod inedit de a personaliza si a diversifica modul in care brand-ul vostru comunica pe retelele de socializare este sa adaugati hashtag-uri amuzante sau jocuri de cuvinte, chiar daca acestea nu au un numar ridicat de cautari. Aceasta strategie va conferi brand-ului o voce unica, recognoscibila pentru cei care il urmaresc. Trebuie sa aveti in vedere faptul ca utilizatorii tind sa citeasca doar primele hashtag-uri, astfel ca acestea trebuie plasate la inceputul secventei. Incercati sa creati un joc de cuvinte care sa ii provoace pe cei care il vad sa interactioneze si sa adauge un comentariu la postare.
# hashtag-uri specifice pentru brand
Acesta strategie este utilizata atat pentru a genera conversii cat si pentru a urmari discutiile despre brand-ul vostru. Acesta este principalul motiv pentru care aproape toate marile branduri au un hashtag care include numele lor sau creeaza unul special pentru un anumit concurs.
Propriul hashtag va va conferi o nota distincta si de asemenea, va va ajuta sa urmariti continutul generat de useri. Utilizati hashtag-ul in asa fel incat sa le oferiti clientilor vostri idei de postari in care sa il foloseasca la randul lor. In felul acesta veti beneficia de o expunere cat mai mare. De exemplu puteti folosi: Ati incercat #numelebranduluivostru? Ce parere aveti?. Chiar daca pare o incercare simpla, poate genera reactii din partea consumatorilor.
Hashtag-ul specific brandului are rolul de a implica oamenii si de a-i incuraja sa distribuie fotografii legate de acesta. Trebuie sa aveti in vedere ca prea multe hashtag-uri pot diminua impactul mesajului vostru si vor scadea eficienta campaniei.
Un exemplu foarte bun este cel oferit de Airbnb. Contul de Instagram a fost utilizat pentru a evidentia faptul ca ei accepta oameni din locuri si din categorii extrem de diferite. Mesajul nu a fost transmis direct, ci prin intermediul unui hashtag sugestiv: #WeAccept. In acest mod, Airbnb s-a pozitionat si fata de evenimentele politice recente din Statele Unite. Acest tip de campanie de marketing este utilizata atunci cand va doriti sa cresteti rata de implicare a urmaritorilor brandului vostru.
Inca un lucru de care trebuie sa tineti cont este ca Instagram permite un maximum de 30 de hashtag-uri pentru fiecare postare. Un numar mare de hashtaguri pe postare poate fi greu de urmarit. Pentru a evita spam-ul, limitati-va la hasthag-uri relevante pentru business-ul vostru si pentru imaginea publicata. Daca utilizati un generator de hashtag-uri pentru Instagram, veti primi automat un set de 30. Printre cele mai utile instrumente se numara TagBlender care va ajuta sa gasiti tag-urile care sa genereze implicare in functie de cuvinte diferite. HashtagForLikes, un instrument recomandat pentru conturile business sau IntagramTags pentru ecomerce, acesta va ofera hashtag-uri populare prestabilite. De asemenea, puteti incerca gratuit All-Hashtag sau Seekmetrics unde aveti posibilitatea sa cautati hashtag-uri corelate cu un anumit cuvant, dar si sa analizati performanta acestora. Cu toate acestea, este recomandat sa utilizati numai acele hashtaguri care sunt potrivite pentru imagine si care sa incurajeze reactiile publicului vostru. Conform studiilor numarul optim de hashtag-uri este 11. In ceea ce priveste lungimea acestora, intre 21-24 de caractere sunt cele mai performante hashtag-uri.
# hashtag pentru concurs
O strategie buna pentru a creste rata de implicare a oamenilor pe contul de Instagram al brand-ului este sa organizati un concurs. Hashtag-uri sunt parte integrant a Instagram-ului, astfel ca pentru a avea un grad de eficienta cat mai mare, trebuie sa gasiti un hashtag potrivit pentru concurs. Pentru a fi eficient trebuie sa ramana in politica si strategia generala a brand-ului. De asemenea, trebuie sa fie usor de retinut, dar fara a fi generic. Cea mai simpla varianta este sa folositi un hashtag de tipul #numelebranduluivostruconcurs.
# hashtag Instagram Story
Instagram Story este o caracteristica preluata de la Snapchat care a devenit din ce in ce mai dinamica si mai creativa. Daca va doriti ca brand-ul vostru sa fie cat mai vizibil, nu trebuie sa ignorati aceasta optiune Aveti posibilitatea de a adauga filmulete, fotografii, texte, de a insera GIF-uri, emojis, locatii, link-uri sau de a eticheta alte persoane. Mai mult, in povestile de pe Instagram puteti adauga hashtag-uri, astfel ca pentru 24 de ore, povestea voastra va aparea tuturor celor care cauta acel hashtag. Puteti utiliza Instagram Story pentru a promova un anumit produs, un articol nou pe blog sau ca teaser pentru un eveniment sau o campanie pe care o pregatiti.
Cel mai important pentru un brand este sa se regaseasca acolo unde este publicul sau si sa comunice intr-un limbaj adecvat pentru acesta. Fie ca le utilizati pe Instagram, Facebook sau Twitter, hashtag-urile sunt o parte importanta din comunicarea in online. Daca vreti sa aflati mai multe detalii despre cum sa utilizati platformele de social media si care este cea mai potrivita pentru brand-ul vostru, va puteti inscrie la cursul de Social Media Optimization. Veti putea afla de la trainerul cursului, Ioana Vasiloiu, cum sa adaptati mesajul in functie de platforma de social media folosita si cum sa setati obiectivele de marketing.
Surse: Social Media Today, Simply Measured, Instagram, Hootsuite.
