Cum să scrii titluri captivante și ce să eviți în content writing

Titlul este prima și poate unica impresie pe care o faci asupra publicului tău, de aceea trebuie să fie unul atractiv care să-l determine să dea click. Conținutul tău riscă să rămână necitit și să se piardă în multitudinea de informații zilnice fără o promisiune atrăgătoare, adică un titlu captivant.

Cătălin Ionașcu, trainerul cursului de Inițiere în Copywriting și Content Writing, consideră că dacă vrei să ajungi să scrii titluri cu adevărat bune și conținut relevant este nevoie în primul rând „să asculți ceea ce potențialii tăi clienți spun, atât în mediul offline, cât și în cel online, comentariile de pe platformele sociale fiind un exemplu excelent în acest sens.”

Trainerul oferă câteva content writing tips celor care vor să înțeleagă secretele titlurilor bine scrise:

  • fii atent la comentariile de la postările tale, dar și la comentariile lăsate la postările concurenților tăi    
  •  trimite sondaje abonaților tăi și întreabă-i care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă  în prezent
  •  inspiră-te din ceea ce scriu cei din afară și folosește instrumente precum https://app.buzzsumo.com pentru a afla care sunt cele mai populare postări din nișa ta
  •  citește recenziile cărților din domeniul tău, de pe Amazon (vei găsi feedback suficient dat de cititorii interesați, feedback pe care poți să-l explorezi).

Ai o singură responsabilitate atunci când scrii pentru o audiență, aceea de a-ți servi publicul. Scurte, specifice, atractive și incitante, titlurile bune sunt create pentru a răspunde problemelor, nevoilor și întrebărilor publicului țintă. Cu cât îl cunoști mai bine, cu atât reușești să îi oferi informația pe care o caută și să îl determini să distribuie articolul tău sau să cumpere produsele și serviciile tale.

În realizarea titlului perfect trebuie să ai în vedere și o serie de erori care îl pot transforma rapid într-unul vag sau banal. Iată care sunt greșelile pe care este esențial să le eviți atunci când scrii titluri pentru articolele sau postările tale:

Exagerările

În primul rând, titlul tău nu ar trebui să promită marea cu sarea. Evidențiază avantajele specifice, iar cititorii se vor lăsa convinși să dea click și să citească totul despre soluția oferită.

Un titlu care oferă o promisiune nerealistă: Iată cum să faci un milion de euro într-o zi, are toate șansele să piardă cititorii. Creează un titlu care să conțină o promisiune atractivă, dar concretă pe care să o respecți în interiorul articolului.

Titlurile vagi

Titlurile vagi nu atrag pe nimeni, însă cele care fac apel la simțuri, emoții sau la situații concrete îi ajută pe cititori să se identifice cu acestea și să dorească să citească articolul. De aceea, este important să înțelegi perspectiva celui care îl citește. Pentru acesta îți poți răspunde mai întâi la câteva întrebări simple care să te ajute să le identifici nevoile: Cum se simt? ;Ce își doresc?; Ce văd,?; Ce vor să guste sau să miroasă?; Ce aud?.  

Poți implica simțurile folosind cuvinte specifice senzație pe care dorești să o creezi. Cu cât titlul tău oferă o voce experienței sau nevoii lor concrete, cu atât va fi mai relevant.
Diferența se poate vedea ușor în cele două titluri de mai jos:

Așa nu: Rețete sănătoase

Așa da: 10 rețete rapide și sănătoase pentru cină

Nu oferi prea multă sau prea puțină informație din titlu

Scopul titlurilor tale este să-i ademenească pe cititori. Acestea ar trebui să capteze atenția audienței și să provoace curiozitatea, nu să ofere soluția din start sau să creeze confuzie. Dacă oferi deja soluția din titlu, cititorii nu vor mai fi interesați să citească articolul și îi vei pierde.

De asemenea, audiența ta va da scroll mai departe și dacă titlul tău este prea lung sau ambiguu.  Dacă vrei ca titlurile tale să fie cât se poate de concise și de puternice, taie cuvintele slabe, de umplutură, deoarece marketing-ul de conținut este un maraton, nu un sprint.

Întrebările care nu incită curiozitatea, ba chiar frustrează

Nu ai avut niciun rezultat în ultimul an în încercarea de a te opri din consumat alcool?

Acest titlu nu spune nimic, ba chiar poate enerva. O variantă poate fi să îl transformi în: Cum să renunți definitiv la consumul de alcool sau într-unul educativ din perspectiva celui care se confruntă cu problema: Ce am învățat din încercarea de a renunța la consumul de alcool în ultimul an.  Cele mai bune titluri spun într-o formă prescurtată ce conține articolul detaliat. În loc de a evidenția problema cu care se confruntă publicul tău, oferă promisiunea rezolvării acesteia în titlu și soluția în articol.

Dacă vrei să afli cum să aplici diverse tehnici de content writing, cum să scrii titluri irezistibile, te așteptăm la cursul de Inițiere în Copywriting și Content Writing. În cadrul trainingului vei învăța să-ți dezvolți gândirea strategică și să scrii persuasiv adaptat oricărui tip de audiență. Următoarea ediție este programată pentru perioada 22-23 februarie. 

Comments

Log in or register to post comments
Cursuri Recomandate
Curs de comunicare digitala

Comunicare digitală

  • 12 module a 3 ore after work
  • Studii de caz locale
  • Instrumente și aplicații folosite de profesioniști
  • Cursul se programează in-house sau la formarea unei grupe minime. 
Pret 1200 lei
ÎNSCRIE-TE