Meta, una dintre cele mai importante platforme de socializare și publicitate, a făcut recent schimbări care afectează direct creatorii de conținut și utilizatorii implicați în promovarea postărilor și rularea reclamelor. În urma unor modificări legislative privind protecția datelor și transparența în publicitate, utilizatorii din Europa au acum opțiunea de a continua să folosească gratuit Meta, cu acordul de prelucrare a datelor personale sau de a plăti un abonament lunar, care le garantează confidențialitatea. Trainerul cursului de Marketing Digital, Ionuț Stroea, a testat cele două planuri lansate de Meta și îți prezintă principalele avantaje, dezavantaje și funcționalități.
Ce schimbări apar dacă alegi planul gratuit de Facebook și Instagram?
Utilizatorii care optează pentru versiunea gratuită a platformei trebuie să știe că le va fi restricționată posibilitatea de a rula reclame și de a monetiza conținutul. Anumite funcționalități vor fi dezactivate, deoarece implică utilizarea datelor în scopuri publicitare.
Pentru varianta gratuită, următoarele caracteristici nu vor mai fi disponibile:
- Rularea de reclame pentru a promova conținutul
- Promovarea postărilor pentru un cont Instagram sau profil de Facebook
- Utilizarea reclamelor pentru o pagină de Facebook, în cazul în care aceasta este asociată cu un cont Instagram care beneficiază de subscripție plătită
Ce beneficii ai daca alegi varianta plătită a platformei Meta?
Costurile abonamentului pentru utilizarea platformei Meta fără reclame, dar cu posibilitatea de a le rula variază în funcție de opțiunile alese de utilizator. În prezent, Meta oferă două variante de abonament: 9.99 euro pe lună pentru utilizarea pe desktop și 12.99 euro pe lună pentru utilizarea pe dispozitive mobile. Pe lângă aceste costuri standard, vei fi taxat pentru fiecare pagină pe care o ai în contul de publicitate.
Plata abonamentului le oferă utilizatorilor posibilitatea de a gestiona campanii publicitare, inclusiv promovarea postărilor pentru o pagină de Facebook. Planul actual este valabil până la 1 martie 2024. Începând cu această dată, se va aplica o modificare la abonamentul standard de 9.99 euro pe lună. Astfel, pentru fiecare cont asociat cu Facebook sau Instagram, se va adăuga o taxă suplimentară de 6 euro lunar.
Cum schimbi planul de abonament în Meta ca să poți continua să rulezi reclame?
Dacă ai ales deja varianta gratuită și te găsești in imposibilitatea a de rula reclame, îți poți schimba abonamentul Meta, dar anulare are loc la finalul perioadei tale de facturare. După anulare, vei putea să reiei campaniile de publicitate și să monetizezi conținutul eligibil. În cazul în care dorești să anulezi abonamentul înainte de termen, poți să restaurezi funcțiile de publicitate sau monetizare în decurs de 14 zile de la începerea abonamentului.
Schimbările impuse de Meta în domeniul publicității nu oferă specialiștilor din Marketing Digital multe opțiuni. Una dintre acestea este suportarea costurilor suplimentare, pentru cei ce doresc să continue să ruleze campanii publicitare, iar cealaltă este renunțarea la Meta și migrarea către alte platforme de publicitate. Dacă vrei să înveți despre cum să rulezi campanii de publicitate online, înscrie-te la cursul de Marketing Digital.