Cat de mult conteaza continutul in optimizarea unui site

Fie ca il folosesti pentru descrierea produselor sau a serviciilor din site-ul tau sau pentru articole pe blogul companiei, continutul este indispensabil. Un continut calitativ si o strategie eficienta pot creste considerabil notorietatea brand-ului tau in mediul online.

In primul rand trebuie sa ai in vedere ca rolul continutului, pe langa acela de a atrage vizitatori, este de a indeplini cerintele impuse de motoarele de cautare. Optimizarea si continutul sunt interdependente. Pentru ca un site sa fie gasit este nevoie sa fie optimizat, iar pentru a folosi cuvinte cheie este nevoie de continut in care acestea sa fie inserate.

Pentru ca site-ul tau sa genereze vizibilitate si implicare, content marketing-ul si SEO trebuie sa functioneze impreuna. Campaniile tale de SEO nu vor avea succes daca nu vei integra si continut calitativ, iar actiunile de content marketing nu vor fi eficiente daca nu vei insera si cuvinte cheie strategice. Scopul principal al continutului unui site este de a fi gasit de motoarele de cautare si de a ajunge la publicul tau tinta. Cu cat este optimizat mai bine, cu atat motoarele de cautare il vor pozitiona mai sus, astfel va fi mai usor de gasit. Nu scrie niciodata doar pentru a avea un text pe site. Incearca sa iti creezi de fiecare data o strategie si sa creezi continut pentru a indeplini obiectivele.

Iata cateva motive pentru care contentul te va ajuta in optimizarea site-ului.

Continut unic - lead-uri

Daca ai o sectiune de blog in site-ul tau, publicarea unui articol pe saptamana te va ajuta atat sa pastrezi o relatie buna cu publicul tau, cat si sa ai trafic organic din Google. De asemenea, articolele pe blog ajuta la SEO foarte mult. Articolele contribuie atat la generarea de potentiali clienti, cat si la vizibilitatea site-ului in mediul online.

Inainte de a incepe se publici continut trebuie sa te asiguri ca iti cunosti foarte bine audienta si ca ti-ai setat obiective clare pe care doresti sa le atingi. Trebuie sa stii de ce scrii, pentru cine si care sunt cuvintele cheie pe care trebuie sa le integrezi in continut pentru ca acesta sa isi indeplineasca scopul. Fa un scurt research si afla care este target-ul tau si care sunt asteptarile lui. De exemplu, daca ai un site pe care vinzi articole vestimentare si iti doresti sa generezi interes asupra unui anumit produs sau sa oferi sprijin pentru cumparatori, poti posta  fie articole cu sfaturi, tendinte, fie sugestii de tinute pentru diferite ocazii. Daca ai un site pe care comercializezi aparate medicale sau utilaje si iti doresti sa te pozitionezi ca un lider de autoritate pe piata, poti incepe prin a furniza articole educative cu un continut informational calitativ.

Inca o regula esentiala pentru a avea un site optimizat este sa creezi continut unic, relevant, care sa nu se duplice. Nu utiliza niciodata grupuri de cuvinte pe care le-ai copiat de pe un alt site, deoarece motoarele de cautare vor considera ca este un continut slab si acest lucru nu va fi eficient.

Cuvinte cheie – vizibilitate

Pentru ca site-ul tau sa fie optimizat din punct de vedere SEO, sunt necesare cuvintele cheie (keywords). Content marketing-ul inseamna sa creezi continut utilizand aceste cuvinte. Singurul mod in care poti utiliza cuvinte cheie este prin a le insera strategic in continut, adica in titlu, subtitlu, descrierile produselor, descrierea brand-ului tau, in ad-uri si in articole pe blogul companiei.

Una dintre cele mai des intalnite greseli pe care le fac cei care folosesc cuvinte cheie este supra-optimizarea. Poti evita o astfel de capcana foarte usor prin utilizarea unor cuvinte cheie din acelasi camp semantic cu al cuvantului cheie principal. Regula este ca fiecare articol pe care il publici sa aiba un cuvant cheie, care sa se regaseasca atat in meta titlu, cat si in text si meta descriere.

Inca un lucru de care trebuie sa tii cont este ca pentru a fi considerat continut calitativ de catre motoarele de cautare (Google), acesta trebuie sa aiba minim 300 de cuvinte.

Cu toate acestea nu trebuie sa uiti ca tot ceea ce scrii se adreseaza publicului tau in primul rand si nu motoarelor de cautare. Cuvintele cheie trebuie inserate in continut intr-un mod cat mai natural. Calitatea si relevanta continutului livrat raman principalii factori care ii determina pe vizitatori sa ramana pe pagina ta. Chiar daca site-ul tau este vizibil, daca cel care ajunge pe pagina nu gaseste un continut care sa corespunda asteptarilor lui, nu vei obtine conversii.

URL – simplificare

Simplificarea URL-ului este inca un lucru pe care il poti face pentru o buna optimizare a site-ului. In loc sa ai intreg titlul articolului, poti edita astfel incat sa fie mai scurt si sa ofere un indiciu despre continut. Un URL scurt va fi intotdeauna mai usor de retinut. Trebuie sa ai in vedere cateva reguli precum evitarea caracterelor speciale, cu exceptia limbilor care au un astfel de alfabet, precum si a cuvintelor fara potential de cautare. Adresa URL trebuie sa contina cuvantul cheie principal atribuit paginii respective, fara a face exces de alte cuvinte cheie.

In procesul de evaluare a calitatii site-ului de catre motoarele de cautare, continutul este unul dintre cele mai importante aspecte. Indiferent de specificul companiei, un continut calitativ, optimizat pentru motoarele de cautare iti va aduce conversii si vanzari. In cadrul cursului de Initiere in Copywriting si Content Writing, vei dobandi toate cunostintele necesare pentru a crea o strategie de content writing eficienta. Urmatoarele editii sunt programate pentru 12-13 mai la Bucuresti si 19-20 mai la Cluj.

 

Comments

Log in or register to post comments
Cursuri Recomandate
Workshop Copywriting & Content Writing Intensiv

Workshop Copywriting

  • Curs intensiv: 12 ore/ week-end
  • 70% aplicații practice
  • Reduceri preferențiale la instrumente de publicare
  • Cursul se programează la formarea unei grupe minime. 
Pret 700 lei
ÎNSCRIE-TE
Testimoniale

A fost un curs reusit, foarte interactiv si cu multe exemple practice, inclusiv cu raspunsuri la toate intrebarile noastre venite pe parcurs. Suportul este foarte cuprinzator, iti multumim pentru toate informatiile pe care ni le-ai impartasit si pastram legatura pe viitor! De asemenea, iti multumim pentru pasiunea cu care ai sustinut cursul si pentru rabdarea acordata fiecarui subiect.

Anda Balan
Testimoniale

Mi-a placut cursul de organizare de evenimente. Am invatat multe despre cum sa gestionez mai bine evenimentele companiei la care lucrez si mi-a fost mai simplu sa imi inteleg clientii. Este un curs la care merita sa participi.

Ioana Popescu
Testimoniale

In cadrul cursului de Digital Marketing am trecut atat prin elemente de SEO, cat si de SMO, actualizate cu noile tendinte si predate de trainerul Ionut Condrutz care mi-a raspuns la toate nelamurile si intrebarile pe care le-am avut. Recomand cu toata increderea acest curs pentru ca mi-a depasit asteptarile.

Madalina-Nicoleta Barbu