Schimbarile impuse de noile reglementari de protectie a datelor si scandalul recent in care a fost implicata compania Cambridge Analytica si Facebook pot pune probleme serioase brandurilor care se regasesc pe retelele de socializare. Expertul in social media, Desirée Banugo, a oferit cateva sfaturi companiilor care isi doresc sa isi consolideze imaginea in 2018 si sa obtina cat mai multe conversii. In cei peste 20 de ani de experienta in marketing international aceasta a dezvoltat strategii si a gestionat campanii pentru branduri si agentii de creatie la nivel global. Experienta sa este cuprinsa in cursul Content writing in digital si social media, pe care il livreaza cu succes in cadrul International School of Communication si pe care il va sustine in premiera in Romania pe 10 iunie.
Transparenta si autenticitate
Construirea si consolidarea reputatiei in social media sunt esentiale pentru companii in 2018. Pentru a avea credibilitate, o companie trebuie sa isi creeze si sa isi mentina o imagine buna pe toate retelele de socializare pe care se regaseste. Cu cat vor avea o comunicare mai transparenta si mai sincera, cu atat va fi mai facil pentru branduri sa isi pastreze reputatia si sa castige increderea consumatorilor. ”Conform 2018 Edelman Trust Barometer, audienta are mai putina incredere in social media, astfel ca reputatia este pretuita si trebuie sa fie foarte bine pazita. In principal, autenticitatea, transparenta si fiabilitatea demonstrata genereaza atentie si incredere pentru un public suspicios”, a spus trainerul.
Intentia generala a Facebook de a reduce semnificativ continutul public afisat urmaritorilor afecteaza atat ADN-ul postarilor organice, cat si al celor platite. Expertul in social media, Desirée Banugo, considera ca brandurile trebuie sa isi diversifice strategia pentru a fi cat mai vizibile. ”Se asteapta ca utilizatorii sa petreaca mai putin timp pe platforma. Este important ca brandurile sa se bazeze mai putin pe continut distribuit in social media si sa isi diversifice strategia de marketing in spectrul platit, castigat si detinut”, a completat aceasta.
Facebook Messenger
Prezenta companiilor in social media va fi afectata de schimbarile recente, astfel ca acestea trebuie sa se adapteze continuu. Noul algoritm de afisare a continutului pe Facebook pune multe probleme micilor companii care s-au vazut nevoite sa isi regandeasca strategia. ”Este dificil de prezis cum va fi 2018 avand in vedere ca impactul noului algoritm nu a fost atat de devastator precum ne asteptam. De asemenea, problemele legate de protectia datelor si intimitate vor aduce schimbari majore in prezenta pe Facebook a companiilor. Brand-urile trebuie sa se astepte sa plateasca pentru a avea rezultate (”pay to play”), dar trebuie sa acorde importanta si Facebook Messenger-ului care deja a devenit un instrument de marketing utilizat de corporatii si branduri importante”, a explicat trainerul cursului de Content writing in digital si social media.
Noile reglementari GDPR si dreptul de a fi uitat
Noile reglementari ale Regulamentului General privind Protectia Datelor (GDPR) vor intra in vigoare luna viitoare si vor avea un efect semnificativ asupra modului in care functioneaza afacerile. Una dintre cele mai importante schimbari va fi posibilitatea oamenilor de a cere ca anumite informatii despre ei sa fie sterse. Dreptul de a fi uitat inseamna ca utilizatorii pot solicita sa fie sterse informatii si postari pe care companiile le-au distribuit pe retelele de socializare. In ceea ce priveste modul in care noua legislatie va influenta prezenta in social media, Desirée Banugo a precizat ca: ”Facebook si-a actualizat politica de intimitate in ianuarie pentru a se adapta regulilor Uniunii Europene care vor intra in vigoare in mai. Toate platformele detinute de companie, Instagram, Occulus si WhatsApp se vor supune acelorasi reguli. Studiile online nu si-au afirmat inca o pozitie in ceea ce priveste regula dreptului de a fi uitat. Mai multe informatii pot fi citite aici: https://newsroom.fb.com/news/2018/01/control-privacy-principles/” .
Continut relevant si calitativ
Pentru companiile care vor sa genereze cat mai multe conversii, trainerul ISOC a oferit cateva sfaturi. ”Din punctul meu de vedere, conversiile organice nu depind neaparat de caracteristicile platformei sau comportamentul audientei, ci de calitatea si relevanta continutului furnizat de brand, precum si de experientele sociale pozitive oferite prin gestionarea unei comunitati implicate. Brandurile trebuie sa fie prezente in social media zilnic si sa construiasca relatii cu urmaritorii lor. Aceasta este cheia succesului conversiilor”. Interactiunea cu publicul si orientarea intregii strategii de comunicare catre nevoile acestuia sunt directiile pe care orice companie trebuie sa le urmeze in 2018. Relevanta si calitatea continutului furnizat pe retelele de socializare vor dobandi o importanta majora in urma schimbarilor recente.
Cursul intensiv de Content writing in digital si social media face parte dintr-un program de training international organizat de International School of Communication din Londra in parteneriat cu Creative Business Management. Programul se afla la cea de-a patra editie si se va desfasura la Bucuresti in perioada 7 – 10 iunie 2017.
Desirée Banugo are o vasta experienta in crearea de strategii in digital si social media, pe lista sa de clienti se regasesc nume precum Lloyds Banking Group, IBM, Yahoo!, Shell, DeBeers, Jaguar, Vodafone si British Film Institute, iar partenerii agentiei includ Tequila, TMP, Wunderman & Rapp.
