Optimizarea conținutului și strategia SEO

De multe ori, creezi conținut relevant și valoros însă vizitatorii blogului sau site-ului tău se lasă așteptați. În acest caz, optimizarea conținutului sau Semantic SEO trebuie să facă parte din strategia ta pentru obținerea unui ranking cât mai bun. Pentru aceasta nu este necesar să investești sume foarte mari, ci doar să urmezi câteva indicații gratuite de optimizare a conținutului pe care le oferă specialistul în Copywriting și Content Writing, Cătălin Ionașcu.

Pentru aplicarea unei astfel de strategii solide care să îți asigure o poziție cât mai bună pe motoarele de căutare (Google) trebuie să ai în vedere:

  •  Meta descriere concisă și descriptivă

 Când cei care dau search pe Google văd o meta descriere convingătoare în rezultatele căutării organice este mult mai probabil să dea click și să ajungă pe site-ul tău. Meta descrierea este un fragment de până la aproximativ 155 de caractere - o etichetă în format HTML - care rezumă conținutul unei pagini.

Motoarele de căutare indică meta descrierea în rezultatele căutării, în special atunci când fraza căutată se află în descriere. Optimizarea meta descrierii este esențială pentru un SEO reușit. Scopul unei meta descrieri pentru pagina ta este acela de a determina pe cel care caută pe Google informații similare cu cele pe care le oferi tu pe site, să dea click pe linkul tău. Cu alte cuvinte, meta descrierile sunt acolo pentru a genera click-uri cu ajutorul motoarele de căutare.

S-a spus că nu există niciun beneficiu de clasificare directă prin meta descriere, deoarece aceasta nu este folosită în algoritmul de clasare. Există însă un beneficiu indirect: Google folosește rata de clic (CTR) ca o modalitate de a afla dacă conținutul oferit de site-ul sau blogul tău este un rezultat bun. Dacă mai mulți oameni dau click pe conținutul creat de tine, Google va considera content-ul respectiv ca fiind un rezultat bun și, în funcție de poziția ta, vei crește în ordinea generării de rezultate. Acesta este motivul pentru care optimizarea meta descrierii este atât de importantă, la fel de importantă ca optimizarea titlurilor.

  • Cuvinte cheie

Utilizează cuvinte cheie, de interes pentru publicul tău, în primele 100 de cuvinte pe pagina ta web sau în primele fraze ale articolului. Probabil știi deja că este recomandat, pentru o mai bună indexare, să utilizezi cuvântul cheie de câteva ori pe pagina ta. Cu toate acestea, este important să inserezi acel cuvânt cheie cel puțin o dată la începutul conținutului.

Creează titluri și sub-titluri care conțin cuvintele cheie.  De asemenea, este important să inserezi cuvântul cheie în URL-ul paginii.

  • Linkuri către alte pagini interne

Link-urile interne pot ajuta Google să găsească și să indexeze mai multe pagini de pe site-ul tău și să le sprijine, în același timp, să se plaseze mai sus în rezultatele căutării. Pentru o indexare și mai bună, specialiștii recomandă să utilizezi cuvântul cheie în crearea textului ancoră, cel cu hiperlink, care trimite către alte pagini interne ale site-ului tău.

  •  Sinonime și expresii conexe

Utilizarea de sinonime și expresii conexe care să păstreze sensul cuvântului cheie este încă un mod prin care îți poți optimiza conținutul. Dacă expresia ta cheie este workout abdomen, poți utiliza și exerciții abdomen sau tehnici abdomen plat.

  • Fotografii

Se recomandă ca fotografiile pe care le încarci pe site să conțină cuvântul cheie principal ca denumire. Evită să lași numele fotografiilor ”img4” și redenumește imaginile pe care le utilizezi în articole.

  •  Conținut original

Evită să copiezi texte de pe alte site-uri. Să te inspiri este permis, însă nu să copiezi. Google are reguli stricte în ceea ce privește copierea textelor de pe alte site-uri, acest tip de conținut fiind denumit “duplicat”. Scrie texte originale, iar acest lucru se va reflecta în poziționarea pe motoarele de căutare. Când este cazul, menționează sursa informației pentru mai multă siguranță. 

Indiferent de nivelul experienței tale, gândirea strategică a conținutului te poate ajuta să obții rezultate mai bune. Cătălin Ionașcu consideră că orice content marketer trebuie să gândească strategii de conținut, pentru ca textele sale să îndeplinească obiective de business.”.

Cursul de Inițiere în Copywriting și Content Writing te va ajuta să înveți cum să îți cunoști audiența mai bine, cum să îți adaptezi mesajul în funcție de mijloacele de promovare folosite și cum să-ți rafinezi strategia de SEO.

 

Comments

Log in or register to post comments
Cursuri Recomandate
Curs de comunicare digitala

Comunicare digitală

  • 12 module a 3 ore after work
  • Studii de caz locale
  • Instrumente și aplicații folosite de profesioniști
  • Cursul se programează in-house sau la formarea unei grupe minime. 
Pret 1800 lei
ÎNSCRIE-TE
Testimoniale

A fost un curs reusit, foarte interactiv si cu multe exemple practice, inclusiv cu raspunsuri la toate intrebarile noastre venite pe parcurs. Suportul este foarte cuprinzator, iti multumim pentru toate informatiile pe care ni le-ai impartasit si pastram legatura pe viitor! De asemenea, iti multumim pentru pasiunea cu care ai sustinut cursul si pentru rabdarea acordata fiecarui subiect.

Anda Balan
Testimoniale

Mi-a placut cursul de organizare de evenimente. Am invatat multe despre cum sa gestionez mai bine evenimentele companiei la care lucrez si mi-a fost mai simplu sa imi inteleg clientii. Este un curs la care merita sa participi.

Ioana Popescu
Testimoniale

In cadrul cursului de Digital Marketing am trecut atat prin elemente de SEO, cat si de SMO, actualizate cu noile tendinte si predate de trainerul Ionut Condrutz care mi-a raspuns la toate nelamurile si intrebarile pe care le-am avut. Recomand cu toata increderea acest curs pentru ca mi-a depasit asteptarile.

Madalina-Nicoleta Barbu