Ai lucrat intens în ultima perioadă pentru lansarea noului tău website și consideri că totul este gata. Toate paginile și linkurile funcționează fără erori, iar site-ul este mobile-friendly. Nu uita, însă, că o parte importantă este și optimizarea motoarelor de căutare, dar și conținutul sau conturile de social media. Trainer-ul cursului de Wordpress, Raluca Costea, atrage atenția asupra a 5 lucruri importante pe care trebuie să le ai în vedere înainte de a lansa un website.
1. Pregătește din timp conținut
Optimizarea indexării pe Google se bazează foarte mult pe un conținut excelent. Este în regulă să pregătești din timp cel puțin 10 articole de înaltă calitate, cu aproximativ 1500 de cuvinte fiecare. Acesta este cel mai bun mod de a fi indexat rapid de motoarele de căutare. Este recomandat să adaugi conținut nou pe site de 3-4 ori pe săptămână. Adăugarea unei pagini de blog pe site-ul tău este ideală pentru crearea regulată de conținut nou și relevant.
2. Creează conturile de social media
Asigură-te că ți-ai creat deja conturile de social media, precum Facebook, Twitter și LinkedIn. Paginile business pe aceste site-uri de socializare trebuie realizate înainte de data lansării site-ului. Chiar dacă nu ai lansat încă site-ul, asta nu înseamnă că nu poți începe promovarea acestuia. Atunci când devine live, asigură-te că toate conturile de social media sunt conectate la acest nou site.
3. Creează un sitemap pentru site-ul proaspăt lansat
Un sitemap bine realizat atenționează motoarele de căutare atunci când se adăugă noi pagini pe site. Dacă site-ul a fost construit pe WordPress, poți instala pluginul Sitemaps Google XML. Acest plugin va actualiza automat site-ul și va transmite noi informații către motoarele de căutare.
4. Instalează Google Analytics
După crearea unui cont Google Analytics poți introduce codul de tracking pe site, înainte de a-l face live. Acest aspect îți va oferi, chiar din prima zi, informații valoroase legate de statisticile acestuia.
5. Verifică totul cu atenție înainte de lansarea oficială
Este recomandat să faci verificări pentru retușurile finale. Verifică și elimină textele de tipul Lorem Ipsum de pe noul site. Oferă conținutului o lectură minuțioasă pentru a evita greșelile gramaticale, de tastare sau erorile de ortografie. Asigură-te, de asemenea, că ai inclus toate cuvintele cheie relevante.
Viteza cu care se încarcă pagina este un factor puternic de indexare Google. Asigură-te că pagina se încarcă în timp util, în 3 secunde cel mult. Verifică dacă imaginile sunt optimizate corespunzător. Acestea ar trebui să aibă o calitate bună, încărcate în fișiere de mici dimensiuni (comprimate dacă este necesar) și să conțină nume de fișiere descriptive (acest detaliu va îmbunătăți, de asemenea, clasarea site-ului pe Google Images).
Nu în ultimul rând, creează o copie de rezervă externă a site-ului.
Spre deosebire de marketingul convențional, în lumea digitală totul se schimbă rapid. Acest lucru înseamnă că trebuie să furnizezi pe site-ul tău informații despre noile tendințe în domeniul de activitate și orice alte modificări care apar în piață pe parcurs.
Poți implica și angajații în acest proces. Roagă-i să îți dea feedback și integrează sugestiile primite pentru o actualizare continuă.
Pentru mai multe recomandări și informații utile, înscrie-te la Cursul de Wordpress. Aici vei învăța cum să devii independent în construirea propriilor proiecte online, pe care le vei putea crea în ritmul tău, fără costuri ascunse de dezvoltare
