Ce-i cu toata nebunia asta despre vanzarile pe Amazon?

Amazon.com este site-ul companiei Amazon care deserveste Statele Unite ale Americii. Este site-ul pe care a inceput imperiul Amazon si cel mai vizitat site din intreaga lor retea.

SUA, dupa cum probabil stii deja, este momentan cea mai mare economie a lumii si majoritatea inovatiilor din punct de vedere tehnologic pornesc acolo. De aceea, populatia americana e expusa prima la tehnologii care dupa multi ani devin standarde internationale.

Sa luam de exemplu internetul. Pornit in anii ‘70 ca o retea intre centre de cercetare militare si universitatii americane pentru a inlesni comunicarea dintre ele, a devenit ceva mainstream in SUA in anii 90, si acum face parte din viata a 3.2 miliarde de oameni din toata lumea.

Ca si ramura a internetului, comertul online tot in SUA a inceput, deci americanii sunt primul popor care a intrat in contact cu cumparaturile pe internet. De aceea, nu-i de mirare ca azi e ceva normal pentru un american sa cumpere aproape zilnic ceva online iar, 49% cumpara de pe Amazon.com.

Cu vanzari de 138,02 miliarde USD in 2017, Amazon.com este lider in categoria e-commerce din SUA si al doilea retailer din tara, dupa Walmart. Are sucursale in 10 tari, dar site-ul destinat pietei SUA are circa de 3 ori mai multe vanzari decat toate celelalte site-uri (UK, Germania, Franta, Japonia etc) impreuna.

Pe partea de e-commerce, cu 49% cota de piata, Amazon e cu mult in fata urmatorului clasat, eBay (6,6%).

Amazon Marketplace

Odata cu deschiderea Amazon Marketplace in 2002, orice firma, oricat de mica, sau chiar o persoana fizica, poate lista produse pe Amazon, profitand de traficul imens si algoritmii eficienti care fac legatura dintre clienti si produse. De asemenea, majoritatea cumparatorilor nici nu realizeaza ca produsul e vandut de un comerciant tert, pentru ei e cumparat „off Amazon”.

Private Label

Exista multe modele de business pe Amazon, cum ar fi: revanzarea unor produse cumparate la lichidare de stoc (Retail Arbitrage) sau obtinerea dreptului de reseller pentru un brand cunoscut (Wholesale).

Cel mai mare succes insa, atat ca si sume castigate, dar mai ales ca si accesibilitate si viteza de crestere, l-au avut vanzatorii Private Label.

Private Label inseamna: gasesti un producator care iti permite sa pui brandul propriu pe produsele fabricate de el. Astfel vei lansa pe Amazon produse sub un brand nou: brandul tau.

Succesul e datorat in primul rand marjelor de profit sensibil mai mari decat la alte modele, iar profit reinvestit mai mult inseamna crestere mai rapida.

„Dar cum sa am propriul brand? Eu nu produc nimic” poate te vei intreba. Aici intra in peisaj chinezii. Un numar mare de fabrici din China (probabil majoritatea) produc tot felul de lucruri fara sa puna niciun brand/marca pe ele.

De ce fac asta? Pentru ca ei sunt specializati in productie, nu in branding si marketing. De aceea prefera sa vanda en-gros unor oameni ca noi, care le vand pe unde gasesc de cuviinta si creeaza relatii de business de lunga durata. O situatie win-win.

Saptamana viitoare vom afla cum te ajuta Amazon sa conduci toata afacerea de oriunde in lume ai o conexiune la internet fara sa atingi vreun produs.

Daca vrei sa dezvolti o afacere de succes bazata pe vanzarea produselor pe Amazon, la cursul de Amazon Business Boost vei afla chiar de la trainerul si antreprenorul Sergiu Nichitean toate informatiile despre pasii pe care trebuie sa ii faci la inceputul unei afaceri. Urmatoarea editie a cursului este programata pentru perioada 29 – 30 septembrie.

Te poti inscrie la telefon: 0743.183.353, sau prin e-mail la: cursuri@cbmanagement.ro sau cursuricbmanagement@gmail.com.