Trenduri în marketing digital pentru a-ți regândi strategia de promovare în 2020

Poate te-ai întrebat la acest început de an care vor fi cele mai importante tendințe în marketing digital în 2020. Mai multă atenție orientată către influenceri, mai mult conținut, mai multe videoclipuri și mai multe strategii care determină utilizatorii să devină mai implicați online în ceea ce privește brand-ul tău.

Trainer-ul cursului de Marketing Digital, Ionuț Condruz, dezvăluie câteva tendințe cheie de marketing digital pe care ar trebui să le iei în considerare atunci când decizi cum să-ți investești timpul și resursele pentru a obține succes în 2020:

1.      Creșterea marketingului social al influencerilor

În anii trecuți, influenceri erau considerați doar vedetele sau „celebritățile de pe internet”, cei cu milioane de followers. Acum, companiile apelează la micro-influenceri, cei cu o audiență mai mică, dar care au o credibilitate ridicată în fața publicului lor.

Micro-influencerul este un termen nou și se referă la acei influenceri mai nișați - suficient de populari pentru a fi credibili, încă în contact cu followerii lor și care oferă un conținut neîncărcat cu oferte de adevertising.

Pe lângă faptul că sunt mai accesibili, micro-influencerii au, de asemenea, o rată de engagement mai bună decât influencerii mai populari. Pentru că au mai puțini followeri, își pot dedica mai mult timp personal fiecăruia.

2.      Reclamele video de tip streaming

Clipurile video au reprezentat o componentă importantă a marketingului digital în 2019 și va continua să fie una esențială și în 2020, conform specialiștilor din industrie. 

Cei care vizualizează clipuri video online acordă o atenție atât conținutului, cât și anunțurilor. Pe lângă adăugarea de conținut video pe rețelele de socializare și pe site-ul tău, videoclipurile live pe Facebook Live și Instagram Live sunt vizionate de 3 ori mai mult decât cele care nu sunt live. Așadar, este timpul să iei în serios integrarea în strategia ta de marketing digital, în 2020, a conținutului video live.

3.      Dezvoltarea elementelor tech

  • De la tehnologia 5G pe dispozitivele mobile până la utilizarea televizoarelor cu funcție vocală și de conectare, modul în care consumatorii interacționează cu anunțurile se va transforma cu adevărat în anul următor:
  •  Tehnologia 5G va transforma modul în care consumatorii accesează și utilizează conținutul, ceea ce înseamnă că utilizarea mobilului va crește dramatic în rândul publicului la nivel global.
  • Progresele tehnologice dedicate conținutului vor permite o personalizare mai mare în zona de video digital.
  • Căutarea vocală va continua să se extindă pe măsură ce utilizatorii continuă să adopte Alexa, Siri și Google Home, din nevoia de a continua îmbunătățirea preciziei.
  • Televizoarele conectate vor permite utilizatorilor să interacționeze cu anunțurile prezentate la televizor și pe dispozitivele mobile, ducând la creșterea plasării produsului în streamingul video.

4.      Deschiderea către un conținut interactiv va crește

90% dintre cumpărători caută mai mult conținut interactiv online. În 2020, marketingul de conținut își va regândi strategia pentru a oferi publicului mai mult din ceea ce acesta își dorește: videoclipurile care oferă o perspectivă la 360 de grade, testele, dar și sondajele sunt doar câteva exemple de conținut interactiv.

5.      Micro-momentele vor deveni mainstream

Micro-momentele se referă la momentele spontane în care apelăm la un dispozitiv - adesea un smartphone - pentru a acționa conform cu ce avem nevoie sau dorim acum. În general, oamenii iau decizii instantanee cu privire la ce să mănânce, ce restaurant să aleagă, ce să cumpere sau unde să meargă. De această tactică pare să profite afișarea unui anunț relevant la locul potrivit, la momentul potrivit și pentru publicul potrivit.

Pentru a profita de micro-momente în 2020, trebuie să fii acolo unde consumatorii caută informații instantanee. Creșterea acestor micro-momente înseamnă că specialiștii de marketing trebuie să regândească călătoria cumpărătorului: conștientizare, identificare și decizie.

Specialistul în Marketing Digital atrage atenția că: ”în ziua de azi, călătoria până la decizie a clienților seamănă din ce în ce mai mult cu un vârtej, în care oamenii se gândesc, văd sau vorbesc despre ceva și apoi vor să afle mai multe despre acel lucru, să-l urmărească sau să-l cumpere, totul într-un timp foarte scurt. Așteptările sunt mari, iar răbdarea este scăzută”.

Identifică potențialele momente spontane ale publicului țintă și fii gata să-i furnizezi conținut de calitate în acele momente, pe diverse dispozitive mobile și facilitează procesul de cumpărare.

6.      Poveștile de pe social media devin o tehnică principală de marketing digital

Primul care a introdus acest concept a fost Snapchat, oferind opțiunea utilizatorilor să prezinte propria poveste. Apoi, acest concept a fost preluat de către Instagram și Facebook, iar apoi YouTube și-a prezentat propriul format de poveste: Reels.

Există mai multe avantaje în utilizarea poveștilor de social media:

  •  Creșterea awareness-ului pentru brand-ul tău
  •  Interacțiunea constantă cu followerii
  • Soluție rentabilă de adevertising
  • Creșterea traficului pe pagina ta web
  • Oportunitatea de a ajunge la un public mai tânăr

O modalitate simplă de implicare a utilizatorilor este de a adăuga sondaje la poveștile tale. Optimizarea poveștilor pe Instagram îți poate ajuta brand-ul să se remarce la nivel local. Consumatorii folosesc adesea opțiunea Poveste pentru a căuta companii locale.

De exemplu, pe Instagram Stories, unele căutări de locație au o pictogramă de poveste care permite utilizatorilor să vizualizeze povești recente care au folosit sticker-ul de locație.

În plus, utilizarea hashtag-urilor pentru locuri sau evenimente are un efect similar în a conduce traficul utilizatorilor către acea destinație pentru a afla mai multe detalii.

7.      Experiențele de conținut vor deveni interfața marketingului de conținut

„Experiențele de conținut” reprezintă amalgamarea conținutului și a contextului. Acest lucru contează, deoarece fiecare conținut transmite o experiență anume prin elemente de design, plasare, mediu și multe altele.

Gândește-te la campania „Share a Coke” a companiei Coca-Cola, începută în 2011 și care continuă și astăzi. Iubitorii de Coca-Cola pot personaliza sticlele cu numele lor sau al prietenilor pe site-ul Coca-Cola sau pot căuta un nume specific pe una din sticlele vândute într-un magazin fizic. Campania a devenit virală, pe măsură ce consumatorii au început să posteze imagini online cu băuturile personalizate.

În mod natural, consumatorilor le-a plăcut ideea de a personaliza sticlele și a devenit o modalitate excelentă pentru Coca Cola de a atrage publicul și de a-i determina să facă o achiziție.

Atunci când vrei să integrezi experiențe de conținut în strategia ta de marketing digital, este recomandat să gândești în mod holistic.

Tendințele dezvăluite mai sus reprezintă doar vârful iceberg-ului în marketing digital pentru 2020. Dacă vrei să devii cu adevărat expert în acest domeniu, te așteptăm să te înscrii la cursul de Marketing Digital, unde vei învăța metode eficiente de targetare și de urmărire a rezultatelor, precum și sisteme eficiente de generare de rapoarte, care pot fi utilizate în creșterea performanțelor campaniilor de marketing online în timp real.