Strategii de content writing care transformă postările Facebook într-un conținut de impact

Felul în care concepi postările pe Facebook reprezintă cartea ta de vizită pe această platformă socială. Ceea ce scrii și felul în care scrii poate determina un potențial client să dea follow și like sau să dea scroll mai departe. Atunci când scrii orice tip de postare pe Facebook provocarea este aceea de a interacționa cu utilizatorul într-o manieră care să-l determine sa revină pe pagina ta și chiar să se implice activ.

Cătălin Ionașcu, trainer-ul Workshop-ului Intensiv de Content Writing, oferă câteva strategii de promovare pe Facebook la care poți apela atunci când vrei ca postările tale să determină o reacție în utilizatori. „Pornește de la adresarea întrebărilor potrivite, utilizarea emoticoanelor și mergi până la sincronizarea postărilor cu momentele în care publicul tău este online și receptiv.”, spune trainerul.

Adresează întrebări relevante utilzatorilor

O modalitate de a crește numărul like-urilor și de a provoca implicarea din partea celor care îți urmăresc postările este de a pune întrebări relevante. Acestea ar trebui să provoace oamenii să se gandească la răspunsuri și să se implice prin comment-uri la postare. De asemenea, ar trebui să adăugi emoticoane pentru a oferi personalitate întrebărilor pe care le adresezi.

Diversitatea întrebărilor menține utilizatorii implicați. Conectează-te cu ei la nivel personal. Îndeamnă-i să-și împărtășească interesele și preferințele personale cu privire la serviciile și produsele pe care le promovezi. Cătălin oferă câteva exemple de întrebări relevante:

  • Specifice: Care este ___tău preferat?
  • Da sau Nu: Este ____ preferatul tău?
  • Punctuale: Astăzi este ____! Cum sărbătorești această zi?
  • Adevărat sau fals: Este adevărat că____?
  • Directe: De ce crezi că oamenii ____?
  • Preferințe: Îți place ____?
  • Distracție: Dacă ai fi exilat pe o insulă pustie, ce ai face?
  • Evenimente: Cine participă la ____?
  • Experiențe: Care a fost momentul tău preferat în ____?
  •  Sfaturi: Care este locul tău preferat de luat cina în ____?

Creează conținut variat și interesant

Oferă un conținut variat pe pagina ta de Facebook. Utilizează fotografii, videoclipuri, link-uri, întrebări. Apoi poți apela la Facebook Page Insights, pentru a afla care tip de conținut este predominant în preferințele publicului tău.

Pagina ta de Facebook Insights are o mulțime de informații pe care le poți utiliza în avantajul business-ului tău. De asemenea, urmărește gradul de interactivitate al paginii și ce anume a determinat oamenii să reacționeze la content-ul pe care l-ai postat.
Creează conținut valabil și valoros indiferent de momentul în care este citit

Este în regulă să împărtășești conținut valabil pe o perioadă scurtă de timp sau sezonier pentru a obține mai multe like-uri la pagina ta de Facebook. Însă este recomandat ca cea mai mare parte a conținutului să fie de tip permanent, deoarece content-ul valabil pe termen lung va aduce trafic constant pe site-ul tău, iar Google va indexa mai bine informația oferită.
Iată și câteva exemple pe care le poți utiliza în crearea de conținut de impact pe blog, site și în postările pe Facebook:    

  •  Recomandări
  • Sfaturi de tipul: cum să...
  • Meme amuzante
  • Citate motivaționale

Utilizează emoticoane

Comunicarea online poate fi câteodată puțin cam tehnologizată, deoarece nu putem vedea limbajul corporal al persoanei care postează mesajul sau să percepem cum se simte acea persoană. Prin urmare, utilizarea emoticoanelor ajută comunicarea digitală să devină mai umană.
Utilizează emoticoanele corecte pentru diferite situații, iar utilizatorii vor răspunde folosind la rândul lor emoticoane. Stabilește pentru fiecare mesaj emoticoanele relevante care reprezintă exact emoția sau senzația pe care vrei să o transmiți publicului tău.

Imaginile sunt un puternic factor de atragere a atenției în online

O postare bună nu trebuie să aibă doar text. O imagine poate fi mai puternică decât o mie de cuvinte, iar Instagram este un exemplu de succes în acest sens. Așadar, folosește pe pagina ta de Facebook imagini impresionante și semnificative pentru a-i atrage pe cei interesați de conținutul tău.
Imaginile pot fi sub formă de infografice, citate și chiar meme relevante pentru tema aleasă de tine. Eliberează energia creativă și descoperă ce tip de imagini sunt bine primite de publicul tău.

Programează postările la ore potrivite pentru audiența ta

Momentul contează atunci când vrei să dai o postare bună și poate determina succesul unui mesaj. Una dintre informațiile utile oferite de Facebook este cea care arată când este online publicul tău. După ce ai obținut aceste informații, asigură-te că postezi conținutul important în acel interval orar.

Asigură-te că inserezi în postare call-to-action

Publicul tău are nevoie de indicații despre ce are de făcut după ce consumă conținutul postat. Cu atâtea acțiuni pe care le are la dispoziție, este necesar să-l direcționezi spre ceea ce dorești ca acesta să facă. Vrei să se ducă într-o pagină pe site-ul companiei tale? Vrei să comenteze? Vrei să dea share postării?

În ceea ce privește apelurile la acțiune, păstrează o notă entuziastă și asertivă.

Poți afla pas cu pas cum să utilizezi strategiile de content writing în cadrul Workshop-ului Intensiv de Content Writing (4-5 aprilie). Înscrie-te între timp la ediția de Inițiere în Copywriting și Content Writing din 22-23 februarie și vei învăța să-ți dezvolți gândirea strategică și să scrii persuasiv adaptat oricărui tip de audiență.