Specialist intern sau extern în content writing. Care este potrivit pentru afacerea ta?

Dacă ai fost nemulțumit, în ultima perioadă, de calitatea și impactul conținutului tău, probabil este cazul să-ți revizuiești abordarea creării de conținut. Angajarea unui singur specialist de marketing care să se ocupe de grafică, de conținut și de social media reprezintă pentru un business owner un mod nesustenabil de a cheltui bani.

Care sunt avantajele angajării unui specialist intern versus externalizare?

Indiferent dacă este intern sau extern, poți să găsești un content writer care să creeze conținut de calitate pentru site-ul tău.

Specialistul în conținut și trainerul cursului de Copywriting și content writing,  Cătălin Ionașcu, atrage atenția asupra faptului că este nevoie de o persoană dedicată în orice firmă ca să fie aproape de produse, angajați și activitatea firmei, ca să poată genera conținut relevant despre brandul respectiv. Niciun content writer extern nu ar putea echivala calitatea conținutului creat de unul intern, chiar dacă alegi, de-a lungul timpului să externalizezi anumite proiecte”.

Unul dintre avantajele angajării unui content writer intern este că, în timp, va dezvolta o cunoaștere mai aprofundată a brand-ului. Un angajat lucrează pentru companie timp de 40 de ore/săptămână. Brand-ul tău este singurul pentru care trebuie să scrie, în timp ce un freelancer sau o agenție va avea mai mulți clienți cu care să jongleze în același interval de timp. Drept urmare, un angajat poate învăța mai rapid cunoștințe despre industrie și produse, precum și vocea, tonul și prioritățile brand-ului tău.

Dar asta nu înseamnă că un content writer independent nu ar putea oferi un conținut de impact,  dacă lucrezi cu el suficient de mult. Pentru a obține un conținut de calitate, relevant este important să te implici în proiect la fel de mult ca freelancer-ul cu care colaborezi. În calitate de client trebuie să oferi toate informațiile necesare și feedback.

Încă un avantaj al angajării unui specialist în conținut este că acesta poate dezvolta o legătură mai puternică cu membrii echipei interne și comunicarea se poate realiza mai ușor, mai ales dacă lucrează de la birou.

Cu toate acestea, multe companii încearcă să solicite din partea noului angajat cât mai multe responsabilități: crearea conținutului și editarea acestuia, gestionarea blogului, postarea de conținut pe site-ul web, editarea imaginilor sau grafica pentru postări, realizarea e-mail-urilor, promovarea pe rețelele de socializare și altele.Poate fi dificil să găsești o persoană care să aibă abilități pentru a finaliza toate aceste sarcini în mod eficient. Dacă găsești o astfel de persoană, ar fi bine să fii pregătit să o plătești în mod semnificativ.”, spune Cătălin Ionașcu.

Un alt lucru de luat în considerare este acela că un specialist în marketing poate avea o experiență generală, pe diverse domenii, în timp ce freelancerii tind să fie mai pricepuți într-un număr mai mic de domenii.

”Dacă gestionezi o afacere mică, aflată la început, este posibil să nu ai nevoie de un content writer cu normă întreagă, dedicat doar creării de conținut. În acest caz, utilizarea freelanceri-lor pentru nevoile tale pe partea de conținut este mult mai eficientă”, explică trainerul.

Un alt aspect de care trebuie să ții cont este flexibilitatea. Este posibil să nu ai nevoie să produci o cantitate mare de conținut sau necesitatea creării de conținut să varieze. Pentru această situație poate fi mai utilă colaborarea cu un content writer extern.

Unul dintre avantajele externalizării conținutului, în special atunci când lucrezi cu freelanceri, este că poți angaja în funcție de proiectele în derulare. Dacă frecvența proiectelor scade, poți să încetezi colaborarea, iar când reiei proiectele ai posibilitatea de a relua și colaborarea. Acest lucru nu este posibil (sau cel puțin nu este viabil din punct de vedere financiar) cu un angajat cu normă întreagă.

Content Writer intern și/ sau Agenție/ Freelancer?

Nu există un răspuns corect sau greșit. Răspunsul îl poți afla doar fiind atent la tipul de conținut de care ai nevoie și la perioadele în care vei solicita crearea de mai mult conținut.

Dacă dorești să obții mai multe rezultate din content marketing și dispui de bugetul necesar, atunci este recomandat să alegi ambele variante: angajarea unui content writer full time, cât și externalizarea către agenții sau freelanceri. Cele două nu se exclud deoarece poți urma schema de mai jos:

  • angajezi un specialist pe strategie de conținut și externalizezi partea de content writing
  • angajezi un specialist pe content writing și externalizezi partea de strategie de conținut

Ambele situații se completează reciproc, iar rezultatul este unul de calitate. Ca business owner, investiția în conținut este singura cale prin care brand-ul tău se poate remarca.

Indiferent dacă alegi să angajezi  sau doar să colaborezi cu un specialist în conținut, cursul de Copywriting și Content Writing te poate ajuta să descoperi care sunt nevoile tale de conținut, cum să pregătești viitorul angajat, dar și ce să soliciți unei agenții de PR sau unui freelancer. Vei înțelege care sunt bazele unei strategii de content marketing, vei învăța cum să stabilești obiective precise în mediul online și cum să creezi un plan de cuvinte cheie bazat pe interesele și nevoile publicului targetat.