Reguli simple pentru scrierea unui conținut de impact

Ai pornit un proiect sau o afacere pe cont propriu însă bugetul nu îți permite să investești în content writing? Nu îți este clar ce presupune scrierea de conținut și care sunt avantajele acestei activități pe termen lung pentru afacerea ta? Atunci află în acest articol cum poți da boost oricărui business prin content writing și care sunt regulile de scriere pentru obținerea unui conținut de impact.

Este important să scrii frecvent articole pe blogul tău sau să postezi pe pagina ta business de pe platformele sociale. Blogurile care publică rar content despre subiectul ales dispar rapid, deoarece toți bloggerii concurează pentru atenția vizitatorilor.

Specialistul în Content Writing, Cătălin Ionașcu, punctează cât este de important să postezi regulat content care să fie relevant pentru nevoile publicului țintă, calitatea fiind mai importantă decât cantitatea. Pornind de la această regulă simplă, Cătălin oferă câteva metode rapide de evaluare a conținutului pe care l-ai scris deja, modalități de îmbunătățire a stilului, precum și reguli care să te ajute să scrii content relevant și semnificativ pentru publicul tău țintă.

1.      Evaluează conținutul tău actual

Poate ai observat că articolele sau postările tale nu reușesc să atragă publicul dorit. Începe prin a face un mic audit al conținutului deja creat pentru a depista în ce puncte poți îmbunătăți abordarea.

Răspunsurile tale la întrebările de mai jos reprezintă calea cea mai scurtă de la un conținut nepotrivit la un conținut de impact și relevant.

  • Postările de pe blog sunt în concordanță cu ceea ce caută publicul tău?
  • Postările companiei tale de pe platformele sociale sunt scrise respectând stilul și vocea brand-ului?
  •  Ceea ce postezi obține rezultatele pe care le dorești?
  • Postările tale au like-uri, comentarii sau share-uri?

După ce efectuezi această mică analiză de conținut poți afla informații importante despre tipul de conținut de care ai nevoie pentru a obține performanțe deosebite și rezultate concrete.

1.      Scrie conținut relevant pentru publicul tău

Când creezi conținut este eficient să te pui în pielea cititorilor tăi, răspunzând la trei întrebări simple menite să te ghideze în obținerea unui conținut de succes.

  • Care este tipul de conținut de care poate beneficia publicul tău?
  •  Acest conținut răspunde la întrebările cititorilor tăi?
  •  Este conținutul pe care îl scrii ceva la care cititorii se pot întoarce și pot face referire în orice moment al anului?

Este important să furnizezi informații care să aducă plus valoare publicului tău țintă.

2.      Folosește cuvinte simple și propoziții scurte

Cititorii cărora te adresezi sunt inteligenți, așa că nu exagera în a oferi detalii inutile și nu te pierde în amănunte nesemnificative. Articolele tale ar trebui să fie clare, concise și la obiect.

3.      Scrie aerisit, lasă spațiu între fraze

Asigură-te că lași spațiu între fraze, pentru a face conținutul mai ușor de parcurs. Atunci când citesc pe internet, oamenii au o atenție mai scăzută, de aceea spațiul oferă o pauză și sprijină cititorul să ducă lectura până la capăt.

Împarte articolul sau postarea în paragrafe scurte de 1-3 propoziții fiecare.

4.      Editează, editează, citește

Chiar și cei mai buni contet writeri fac greșeli atunci când scriu.

Citește întotdeauna articolele după ce le-ai finalizat, editează modificările pe care le-ai făcut, citește-le din nou, roagă o a doua persoană să citească ceea ce ai scris, după care revino cu modificările sugerate și citește din nou conținutul scris.

Trainer-ul cursului de Copywriting și Content Writing recomandă să scrii cel puțin o postare pe săptămână. Dacă reușești să postezi de cinci ori pe săptămână fără să sacrifici calitatea, atunci este cu atât mai bine.

Scrie articole care au titluri captivante, folosește cuvinte cheie pe care oamenii le caută prin intermediul motoarelor de căutare. Scopul este să atragi vizitatori pe blog-ul tău și să le inspiri curiozitatea.

Poți îmbunătăți calitatea conținutului folosind tacticile de mai jos, menținând astfel interesul publicului căruia te adresezi.

1. Monitorizează platformele media

Nu este suficient doar să urmărești comentariile celor care interacționează cu brand-ul, orientează-te și asupra tendințelor din domeniu.

Subiectele trendy din industrie, știrile și chiar ideile de noi utilizări pentru produsele tale pot face diferența în felul care scrii conținut pentru publicul tău.

2. Dedică timp să-ți cunoști clienții mai bine

Clienții sunt mai mult decât niște statistici fără chip.

Comentariile și chiar reclamațiile acestora sunt o sursă bogată de inspirație. ”Poți transforma o problemă într-o oportunitate și soluție pentru captarea atenției publicului dorit”, spune Cătălin Ionașcu.

Vei înțelege care sunt zonele de servicii sau produsele pe care trebuie să le evidențiezi și, mai ales, care sunt întrebările clienților la care trebuie să răspunzi.

3. Verifică regulat ce face concurența

Analiza competiției este poate cel mai puternic indicator a ceea ce funcționează. „Observând ce rezonează cu publicul companiilor concurente, poți prezice ce va aprecia publicul tău”, explică trainerul.

4. Efectuează regulat un research pe partea de cuvinte cheie

Uită de optimizarea prin scrierea de articole de umplutură, doar de dragul de cuvintelor cheie. Poate afecta rangul website-ului tău pe motoarele de căutare.

Continuă să faci research după cuvinte cheie, deoarece dezvăluie despre ce vorbesc oamenii, care sunt întrebările lor și ce tip de conținut este popular la un moment dat.

”Utilizează subiecte populare pentru a crea conținut inspirat și găsește un nou unghi de prezentare sau combină ideile pentru a adăuga profunzime”, spune trainerul.

5. Testează titlurile

Titlurile cu adevărat atrăgătoare sunt cele care subliniază problema, iar articolul oferă soluția.

Foarte important, titlul trebuie să conțină cuvântul tău cheie primar.

6. Citește  cercetări relevante pentru domeniul tău

Conținutul mai lung este mai popular, imaginile sunt practic obligatorii, iar oamenii sunt mai predispuși să dea share pe baza valorilor emoționale.

Există multe rapoarte despre diverse domenii care te pot ajuta, iar multe dintre ele sunt gratuite. De asemenea, poți baza o parte din postările de pe blog pe acele statistici”, adaugă Cătălin.

Verifică, de asemenea, și istoricul articolelor deja scrise: care dintre postările tale au avut cel mai mare succes? Aruncă o privire asupra perspectivei pe care ai adus-o în discuție, asupra stilului, formatului, dar și asupra lungimii articolului. Dacă funcționează, continuă să scrii la fel! Dacă nu, rescrie și testează din nou. Continuă până când obții rezultatele dorite.

Ca proaspăt antreprenor îți dorești să cunoști cât mai multe despre resorturile de promovare ale afacerii tale. Înscrierea  la cursul de Copywriting și Content Writing îți oferă șansa de a dobândi experiența necesară pentru a pune bazele unei strategii de content marketing și de a ști cum să scrii mesaje publicitare de impact, prin dezvoltarea unui plan de conținut, stabilirea de obiective în mediul online, definirea publicului țintă și crearea unui plan de cuvinte cheie bazat pe interesele și nevoile publicului tău. Acest curs te învăța, în același timp, ce să ceri unei agenții de PR sau unui freelancer, dacă alegi să angajezi pe cineva să se ocupe de partea de content writing.