Primii pași în realizarea unui magazin online

În ultima perioadă, afacerile care au fost orientate către furnizarea de servicii online au reușit să păstreze legătura cu clienții lor. Fie că este vorba de îmbrăcăminte, mâncare sau produse de construcții, toate au avut ceva în comun: un site în care au furnizat, constant, informații despre produsele și activitatea lor. 

Indiferent de ce ne rezervă viitorul, comunicarea online va fi din ce în ce mai puternică, iar antreprenorii trebuie să acorde o mai mare atenție site-urilor pe care își promovează business-ul. Trainerul cursului de marketing digital, Ionuț Condruz, le recomandă celor care vor să își construiască de la zero un site cu vânzare să înțeleagă foarte bine pașii pe care trebuie să îi urmeze. În caz contrar, efectele vor fi dintre cele mai neplăcute: pierderea bugetelor de promovare, lipsa comenzilor sau comentariile negative ale consumatorilor. 

Iată care sunt pașii pe specialiștii îi recomandă în găsirea celei mai bune soluții pentru magazinul tău online. 

1. Ce tip de platformă aleg?

Prima decizie pe care trebuie să o iei este legată de platforma pe care vei dezvolta site-ul. Poți alege o platformă open sau una personalizată. O platformă Open Source oferă funcționalitățile de bază ale site-ului gratuit iar dezvoltatorul îți va personaliza meniul: categoriile, filtrele de căutare, butoanele de plată și alte câmpuri importante. Cele mai utilizate platforme de Ecommerce de către agențiile din România sunt Woocommerce, Shopify, Open Cart, Presta Shop și Magento.   O platformă customizată presupune o variantă diferită a acestor platforme, care personalizată pentru tipul de business pe care îl ai. Avantajul unei astfel de platforme este că răspunde exact nevoilor afacerii tale, dezavantajul fiind că nu vei putea să transferi site-ul către un alt programator sau agenție cu prea multă ușurință. Dacă nu ești pregătit pentru a înveşti o sumă mai mare pentru dezvoltarea unui site, mai sunt câteva platforme pe care le poți închiria. 

2  Ce comunic prin grafica site-ului?

Alegerea platformei este doar prima parte dintr-o serie de alegeri pe care va trebui să le faci pentru magazinul tău online.  Grafica site-ului este a doua. De obicei, web designerii oferă două variante – personalizată sau creată pe baza unui template. Fiecare dintre platformele descrise mai sus vine cu o serie de mii, chiar zeci de mii de template-uri grafice.  Setează culorile care vrei să te reprezinte. Aici îți recomandăm să urmezi sfaturile Ralucăi Costea, trainerul cursului de Inițiere în Wordpress. Culorile creează prima impresie atunci când utilizatorul interacţionează cu site-ul tău și vor fi identitatea ta pentru multă vreme de aici înainte.  Alegerea culorilor variază în funcție de produsele vândute, domeniul de activitate și publicul căruia te adresezi. 

2. Cum promovez site-ul meu prin Google? 

Cea mai utilizată formă de promovare este cea organică, de aceea trebuie să îți setezi acest obiectiv încă din stadiul de creare a site-ului. Modulele SEO (Search Engine Optimization) te vor ajuta să devii mai vizibil decât alte site-uri concurente care nu îndeplinesc aceleași condiții. O altă condiție o reprezintă viteza de încărcare și instalarea unui certificat SSL, fapt care atestă că site-ul este sigur.  

Crearea unui blog în site te va ajuta să comunici mai bine cu vizitatorii, utilizând cuvinte cheie care îți definesc activitatea, aceasta fiind o altă metodă organică de a crește site-ul. 

Când vei termina construcția site-ului, vei putea alege să îți promovezi produsele prin campanii plătite, de tip Google Adwords.  La cursul de Google Adwords vei putea afla cum  să îți setezi cuvintele cheie în funcție de concurență și ce tipuri de campanii  ți se potrivesc. De exemplu, prin 

  1. Google Search vei ajunge la consumatorii care caută expresii legate de cuvintele tale cheie
  2. Google Remarketing vei ajunge cu reclame vizuale la cei care au intrat pe site-ul tău 
  3. Google Dynamic Display vei putea afișa reclame la produsele de care sunt interesați consumatorii tăi
  4. Google Display vei putea afișa bannere cu reclamă în site-urile care permit acest lucru, legate de domeniul tău de activitate 

3. Cum urmăresc vânzările? 

Ultima parte înainte de lansarea unui site este legată de setarea unor instrumente de analiză a vânzărilor și a traficului din site-ul tău. Ele te vor ajuta să urmărești ce canale de comunicare îți aduc mai mult trafic, care este profilul utilizatorului și care sunt cele mai vizitate pagini. Cel mai important este Google Analytics, instrument care te va ajuta să vezi câți oameni au intrat pe site-ul tău, care sunt cele mai importante surse de trafic și câți dintre ei au comandat un produs.   

Indiferent de alegerile pe care le vei face, caută să înțelegi procesul de construcție a unui site pentru a obține rezultatele dorite. Dacă vrei să afli mai multe detalii despre cum poți lansa o afacere online, nu uita să descarci și Ebook-ul gratuit scris de trainerii Cursuri Creative. Te va ajuta să înțelegi mai bine resursele de care ai nevoie pentru business-ul tău.