O poveste veche de cand lumea digitala: storytelling-ul si SEO

Google, ca si noi, de altfel, iubeste povestile bune.  Acesta se bucura nespus de mult atunci cand vede ca  SERPs, site-urile din Search Engine Ranking Pages, atrag o multime de cititori cu povestile lor care mai de care mai emotionante. Tot mai multi oameni sunt in cautare de povesti emotionante. 

Salut, numele meu este Ciprian Stoian, iar astazi vom vorbi despre povesti spuse in 1 si 0, adica online. Mai precis ce beneficii iti aduce o poveste bine spusa in campania ta SEO, pentru ca site-ul tau sa urce pe pozitii superioare in Google.

Haide sa vedem inainte de toate ce este SEO?

In linii mari, SEO (acronimul de la Search Engine Optimisation), inglobeaza o strategie complexa prin care iti aduci site-ul pe o pozitie cat mai buna in Google (ideal #1).

Daca vrei sa stii mai multe despre SEO, vom avea ocazia sa discutam despre el saptamana viitoare pe 8 si 9 septembrie, in cadrul cursului „Totul despre SEO” pe care il voi sustine in parteneriat cu agentia Creative Business Management. Timp de 14 ore vom vorbi despre avantaje, rolul acestuia, cum faci SEO cu multe aplicatii practice. 

Ce reprezinta notiunea de storytelling?

Ideea de storytelling e veche de cand lumea nu doar de cand este lumea digitala. 

In esenta, ideea principala transmisa de notiunea de storytelling se refera la strategia prin care comunicam idei, educam si distram audienta prin intermediul unui continut scris si livrat sub forma unor povesti. Scopul principal ramane, desigur, acela de a ne indeplini obiectivele de business.

Continutul povestit prinde insa mult mai bine la public decat o informatie seaca, „fara inima”. Oamenii sunt ahtiati dupa a trai experiente care sa le genereze emotii, iar povestea tocmai asta face: livreaza emotii.

Atunci cand livram continut de tip storytelling avantajele sunt reciproce: audienta se alege cu o experienta unica, livrata cu emotia de rigoare, iar noi ne alegem cu un public empatic cu brandul nostru, deschis la noi experiente si foarte important, cu o audienta care isi aminteste mult mai bine informatiile pe care i le oferi.

Ok, acum stim ce este SEO - grosso modo - si stim ce reprezinta ideea de storytelling.

Dar ce legatura are SEO cu Storytelling-ul si cum ma poate ajuta o poveste buna in campania SEO?

Ei bine, in industria de marketing online, strategia de continut de tip storytelling este utilizata pentru a spune povestea brandului tau, cu scopul de a da posibilitatea audientei sa empatizeze cu acesta si pentru a le stimula curiozitatea sa afle mai multe despre afacerea ta.

Degeaba spui, insa, o poveste, daca ea ramane in pagina 10 pe Google. Nimeni nu va ajunge sa o citeasca. 70% din traficul pe un cuvant cheie in Google se opreste in prima pagina, la primele 3 pozitii.

Aici, insa, intra in scena SEO. O campanie de SEO facuta bine te poate urca pe prima pozitie din SERP, oferindu-ti, totodata, numeroase alte beneficii.

In continuare, vom discuta despre 4 beneficii pe care continutul de tip Storytelling le aduce intr-o campanie. Ce trebuie sa stii, inainte de a merge mai departe, este ca o campanie de continut de tip Storytelling si o campanie SEO pot fi imbinate extrem de eficient pentru ca ambele sa iti aduca rezultate fructuoase. Iar daca SEO face ca tot mai multi oameni sa ajunga sa iti citeasca povestile, urcand site-ul tot mai sus in Google, povestile, la randul lor, pot cantari determinant la succesul unei campanii SEO.

Este ca un dans, un tango fierbinte care este initiat pe scena numita Social Media si atinge apoteoza pe scena numita Google. Hai sa iti explic care sunt pasii acestui dans. Sa presupunem ca ai deja un site si o sectiune de blog pe el.

Primul pas este sa creezi continut pe blog si sa il distribui in Social Media, acolo unde este audienta ta.

Atentie! Nu trebuie sa te limitezi la continut scris. Acesta poate fi sub forma de imagine (inclusiv .gif), video, podcast, etc.

Urmatorul pas va avea loc natural.  Daca povestea pe care o spui promite o experienta unica, oamenii vor fi curiosi sa afle intreaga poveste. Drept urmare, vor intra pe site-ul tau si vor consuma intreaga poveste. In acest moment, povestea ta genereaza primul beneficiu campaniei SEO.

1.  Creste rata de click pe site (click-through rate)

O poveste spusa bine si distribuita in pe retelele sociale va aduce un alt beneficiu major pentru site-ul tau din perspectiva SEO.

Vorbim aici despre crearea de:

2. Social Triggers

Acest termen defineste continutul care este descoperit in social media, apreciat si apoi distribuit mai departe. Trebuie sa stii ca omul simte o placere aparte pentru a impartasi experientele pe care le traieste cu prietenii sai de pe retelele sociale. 

Ce se intampla atunci cand povestea mea este distribuita in social media? Mai multi oameni intra in contact cu ea si, odata cu popularitatea ei crescuta, va creste si numarul de click-uri catre site.

Cresterea exponentiala a numarului de click-uri pe site va genera, cel mai probabil, urmatorul beneficiu, care se regaseste in:

3. User Engagement

Daca povestea ta este buna, oamenii pe care ii aduci pe site vor petrece timp pe platforma ta pentru a o citi si vor deschide si alte cateva pagini, fie pentru a mai citi o poveste, fie pentru a vedea care e specificul business-ului tau. Cresterea acestor metrici va trezi atentia Google, care va incepe „sa vada” ca oamenii incep sa fie interesati de continutul pe care site-ul tau il ofera.

In acest moment Google isi formeaza o imagine cat de cat conturata despre site-ul tau. Una pozitiva. Drept urmare, vazand ca site-ul tau livreaza continut util pentru oameni, il va promova in pozitii superioare in SERP.

Dupa cum am mai spus anterior, Google adora continutul care ii aduce oameni in motorul de cautare. Asadar, are tot interesul sa promoveze cat mai sus acest tip de continut.

Exista si un al patrulea beneficiu pe care continutul de tip Storytelling il poate aduce in campania ta de SEO:

4. Generarea de backlink-uri catre site-ul tau

Un backlink reprezinta un link care este trimis de catre un alt site catre site-ul tau. Acest lucru se intampla in general atunci cand alte site-uri preiau continutul tau si te citeaza ca sursa initiala a acestui continut. Numarul de link-uri care trimit catre site-ul tau reprezinta unul dintre cei mai importanti 3 factori de ranking in Google.

Iata de ce:

  •  Rata de click si angajamentul utilizatorilor - cele doua beneficii mentionate anterior - ii transmit motorului de cautare ca site-ul tau este pe o panta ascendenta ca autoritate fata de oameni.
  •  Numarul de backlink-uri ii transmite lui Google faptul ca autoritatea site-ului tau este in crestere in raport cu alte site-uri.

Am ales sa mentionez acest beneficiu ultimul deoarece aceasta practica este mai putin populara in Romania.

Exista insa numeroase metode prin care poti sa atragi backlink-uri catre site-ul tau. Despre acestea, insa, voi vorbi in cadrul cursului pe care il voi sustine pe 8 si 9 septembrie. Te astept si pe tine la curs.

Te poti inscrie la telefon: 0743.183.353, sau prin e-mail la: cursuri@cbmanagement.ro sau cursuricbmanagement@gmail.com.