Kelly Freeman, expert în comunicare: “Cea mai mare calitate a unui lider este capacitatea de a-și asculta angajații”

Transformarea unei organizații este legată de capacitatea liderului său de a conduce și de a îndrăzni să impună schimbarea, spune Kelly Freeman, expert internațional în comunicare, în deschiderea celui mai nou curs dezvoltat de organizația britanică International School of Communication. “Advanced Strategic Communication Skills for Senior Leaders” este un program creat de experții britanici în comunicare pentru a rezolva problemele cu care se confruntă managerii în implementarea unor strategii organizaționale. Trainingul va fi susținut, în premieră la București, pe data de 18 septembrie și face pare dintr-un program de 4 zile de comunicare avansată, realizat în parteneriat cu agenția Cursuri Creative.

Trainerul britanic susține că leadership-ul modern se restructurează în permanență, făcând loc unui nou tip de leader care nu se ferește de riscuri, dar are mereu în vedere echipa și nevoile ei.

“Cea mai mare calitate profesională a unui lider este abilitatea de a asculta angajații și stakeholderii și a fi dispus să facă schimbări pentru integrarea opiniilor acestora. Curajul de a încerca lucruri noi care să ducă la schimbare este, din nou, o caracteristică definitorie a unui lider modern. Acesta este accesibil și creează oportunități de dezvoltare pentru echipele sale cu scopul de a atinge obiectivele de business”, spune trainerul britanic. Kelly Freeman își pune experiența de peste 25 de ani în comunicare în acest program, furnizând exemple din activitatea sa internațională despre modul în care organizațiile se schimbă odată cu oamenii care fac parte din ele.

Dificultățile de retenție a angajaților sau lipsa de motivație sunt efecte ale unui leadership stângaci și nu ar trebui să fie puse 100% în responsabilitatea departamentelor de HR, este de părere trainerul. Oamenii urmează alți oameni, nu departamente sau funcții, motiv pentru care liderii actuali ar trebui să folosească acest avantaj.

“Ce mai întâlnită greșeală a unui lider este să ia decizii fără să se consulte cu echipa sa. Dacă un angajat cunoaște rațiunea din spatele deciziilor de business este mult mai probabil ca acesta să o susțină și să se implice în realizarea ei”, a mai spus Kelly în prezentarea cursului pe care urmează să îl predea în luna septembrie.  

Trainingul de o zi se adresează liderilor de organizații sau team liderilor care își doresc o abordare strategică a comunicării cu echipele pe care le conduc.

“Cursul de leadership este răspunsul pe care îl dăm tuturor echipelor de comunicare și marketing care au urmat cursurile noastre, dar nu au putut pune în aplicare toate noțiunile învățate din lipsa unei deschideri a managementului de a implementa strategiile cu care echipa lor s-a întors de la un program de pregătire. Companiile sunt într-un proces rapid de transformare, iar procesele de învățare și training nu reușesc să își pună amprenta decât în momentul în care liderii lucrează împreună cu echipele pentru implementarea noțiunilor învățate. Este momentul ca liderii să vină în sala de curs. Acest program este un prim pas spre asumarea acestei responsabilități”, a spus Bianca Preda, business manager în cadrul agenției Cursuri Creative.      

Trainerul Kelly Freeman se află pentru a șasea oară în România pentru a susține trei dintre cursurile aflate în programul de pregătire organizat de Cursuri Creative și International School of Communication: Advanced Strategic Communication Skills, Internal Communications și Advanced PR. La edițiile anterioare ale cursurilor susținute de Kelly Freeman au participat persoane cu experiență în comunicare din partea organizațiilor naționale și internaționale din România, Republica Moldova și Azerbaijan.