Importanta brandingului in SEO

Crearea si dezvoltarea unei identitati de brand solide va juca un rol din ce in ce mai important in clasarea rezultatelor organice din Google. Pe langa avantaje precum loialitatea fata de brand, recunoasterea acestuia, calitatea perceputa si asocierile brandului – o identitate de brand realizata corespunzator iti va genera rezultate pozitive si in ceea ce priveste performantele website-ului in motorul de cautare. Spun asta pentru ca cele patru elemente de brand amintite anterior se pozitioneaza din ce in ce mai clar ca factori de ranking in Google. Asadar, vorbim deja despre introducerea activitatilor de branding in strategia de SEO.

In pregatirea cursului de Totul despre SEO, voi explica motivele pentru care marketingul devine tot mai important in realizarea unei strategii de SEO Branding de succes.
Prin actualizarea regulamentului dedicat detinatorilor de site-uri si specialistilor SEO, Google anunta faptul ca devine din ce in ce mai important brandingul si autoritatea unui site sau a unei persoane la nivel de rezultate afisate in mod organic.

Definitii si delimitare: brand, autoritate si entitate

Pentru inceput, voi prezenta in cateva cuvinte de baza termenii: brand, autoritate si entitate.
Un brand este definit de urmatoarele caracteristici:
- lege, trademark
- recunoastere de brand
- promisiune de brand: siguranta si incredere
- loialitatea clientilor 
- notorietate sau popularitate in piata
- calitate perceputa
In timp ce brandul se poate bucura de o popularitate sociala larga, autoritatea se propaga de cele mai multe ori punctual, intr-un anumit sector social, cum ar fi o industrie sau un anumit domeniu de activitate.
Aici reputatia joaca un rol crucial si scopul principal este atingerea statutului de sursa de informatie numarul unu in cadrul unei industrii. 
In semantica o entitate este indentificata in mod unic prin intermediul unui identificator si a unor anumite proprietati. Entitatile fac intotdeauna parte dintr-o ontologie.
Entitatile pot fi persoane, cladiri, companii, etc. Tradus in mentalitatea Google din punct de vedere SEO acest lucru inseamna ca trebuie sa dovedesti ca esti o entitate si ca intr-o anumita ontologie ai o anumita relevanta a entitatii. Asadar, in cele din urma, se ajunge tot la strategii de marketing online care ne ajuta sa construim un brand si o autoritate in mediul online.

Rezultatele viitorului = SEO si Marketing

Pana in prezent marketingul a jucat un rol doar in termeni de concepte de brand pentru strategiile de SEO. Insa, Google schimba din nou regulile jocului prin introducerea unor update-uri gandite pentru a stabili un rang, o anumita autoritate, atat pentru autorul unui site, pagini sau articol, cat si pentru website in ansamblu.
Toate aceste aspecte constituie un fel de revolutie in factorii de clasificare a rezultatelor organice, mai ales intr-un viitor al cautarilor vocale condus de dispozitivele mobile si asistentii personali precum: Alexa Echo, Cortana, Siri si Google Home.

Google isi actualizeaza modul de functionare trecand de la analiza documentului la analiza creatorului de site sau continut si implicit la analize de branding, autoritate sau entitate. De asemenea, Google va incerca constant sa pastreze pasul cu atentia utilizatorilor sai si sa personalizeze rezultatele pe care le afiseaza in mod organic in functie de intentia utilizatorilor pentru fiecare cautare in parte.

Din campaniile SEO pe care le-am desfasurat de-a lungul timpului in cadrul agentiei re7consulting a reiesit foarte clar ca cel putin 40% din semnalele de ranking nu mai sunt direct influentate de SEO, ci de strategia de marketing, PR si Social Media.
In acelasi timp, un alt factor care a devenit important in ultimul an din punct de vedere SEO este optimizarea uzabilitatii pentru vizitatorii site-ului. Acest aspect joaca un rol important in timpul pe care vizitatorii il petrec pe site-ul afacerii tale, numarul de pagini pe care le viziteaza si in optimizarea ratei de conversie pentru a obtine rezultate mai bune
In timp ce serviciile SEO On-Page pun accentul pe optimizarea tehnica si structurala a paginilor din site, dar si pe strategie, zonele de marketing, PR si Social Media devin responsabile pentru partea de branding. Google va acorda o importanta mult mai mare pentru modul in care un site este relevant ca entitate, autoritate si brand in unul sau mai multe domenii.
Factorii de top pentru motoarele de cautare vor deveni: continutul, social media, experienta vizitatorilor pe site, link building-ul si SEO.

Dar cum va ajunge Google sa recunoasca un brand sau o autoritate?

Un brand poate fi vazut ca cineva care are o anumita popularitate in general sau cel putin intr-o anumita zona de subiecte. De exemplu, pentru cei care sunt familiari cu industria SEO internationala, Rand Fiskin poate fi considerat un brand cu autoritate si relevanta in acest domeniu.
Valorile masurabile de care Google poate tine cont in stabilirea unui brand, a unei autoritati sau entitati:
- volumul cautarilor dupa numele afacerii / persoanei sau domeniul site-ului. Acestea pot fi influentate prin marketing clasic, publicitate si PR.
- relatia dintre numarul cautarilor dupa numele afacerii / persoanei sau domeniul site-ului si click-urile pe rezultatele organice.

De asemenea, autoritatea unui site sau a unei persoane poate fi analizata prin intermediul urmatoarelor semnale:

- citatii online.
- referinte sau link-uri din medii relevante.
- conversii.
- procentajul ridicat al vizitatorilor care revin pe site.
- interactiunile si relatiile cu influenceri.
- comentariile primite pe blogul de companie.
- interactiunile sociale la nivel general.
- ratele de respingere.

Ceea ce inseamna ca pentru a avea in continuare puterea de a influenta rezultatele organice din Google o strategie SEO de succes trebuie concentrata asupra clientilor si utilizatorilor site-ului, nu asupra motorului de cautare. Este vorba de promovarea semnalelor pozitive ale utilizatorilor, de atasamentul emotional al acestora fata de afacerea ta. Lucruri care pot fi obtinute prin cresterea popularitatii si a reputatiei, dar si prin stabilirea unei entitati.
Ceea ce inseamna ca atat ca detinator de afacere, cat si ca specialist SEO, trebuie sa te gandesti din ce in ce mai mult la alte aspecte de marketing care exceda sfera strategiilor de link building.
Poti considera utile orice fel de link-uri dofollow sau nofollow sau orice mentiune a afacerii tale in mediul online pe canalele relevante pentru audienta ta.

Cum devenii un brand in mediul online?
La nivel de imbunatatire a rezultatelor organice din Google o afacere va trebui sa puna din ce in ce mai mult accent pe interactiunea cu potentiali clienti, expunerea brandului in mediul online si atragerea de trafic diversificat din social media sau de pe alte site-uri.
De aceea este importanta realizarea unei strategii de inbound marketing care pune accent pe potentialii clienti indiferent ca acestia intra in contact cu afacerea ta prin intermediul SEO, Social Media sau a continutului postat pe alte site-uri.
Brandingul nu a fost niciodata mai util. Te incurajez sa spui o poveste in care oamenii se pot regasi cu usurinta si afacerea ta va avea doar de castigat.
Cei care  doresc sa inteleaga mai bine cum pot creste organic performantele site-urilor lor pot afla totul despre SEO in cadrul cursului. Urmatorul training este programat pentru perioada 27 - 28 octombrie. Te poti inscrie la: telefon: 0743.183.353, sau prin e-mail la: cursuri@cbmanagement.ro sau cursuricbmanagement@gmail.com.