Expertul in marketing, Desiree Banugo: ”Continutul evidentiaza vocea unica a brandului”

Continutul online poate transforma un business intr-un brand de succes si il poate ajuta sa se impuna pe piata. Brandurile care vor sa comunice eficient trebuie sa isi adapteze stilul, tonul si limbajul pentru specificul fiecarei platforme, considera Desiree Banugo. Expertul in marketing si continut pentru web si retele de socializare va reveni la Bucuresti pentru a sustine un curs avansat de Content writing in digital si social media in perioada 10 – 11 noiembrie. Companiile care vor sa se remarce si sa devina vizibile pe retelele de socializare trebuie sa transmita mesaje relevante pentru audienta pe care o targeteaza.

Din punctul de vedere al lui Desiree Banugo,”Continutul evidentiaza vocea unica, proprie a brandului cu ajutorul careia poate spune o poveste”. Sfatul pe care expertul il ofera brandurilor care vor sa se pozitioneze in social media este sa ia in considerare cat mai multe aspecte precum audienta, storytelling-ul, scopul fiecarui canal. Este important pentru companii sa inteleaga care sunt canalele specifice pentru audienta lor si care tip de continut este mai relevant pentru ei. Unele branduri au un public diferit in functie de reteaua de socializare pe care sunt prezenti. Audienta poate fi implicata natural mult mai usor prin crearea de continut potrivit si a tonului adecvat pentru platforme.

Fiecare canal are un specific, de exemplu pentru Facebook sunt videoclipurile live si distribuirea noutatilor, Instagram este pentru cultura, aspiratii si frumusete, Twitter pentru conversatii si live chats. „Nu este suficient pentru un brand sa promoveze ultimele oferte sau informatii despre companie sau noutati. Povestile pot aduce urmaritorii mai aproape de brand prin utilizare limbajului si a imaginilor si sa amplifice valorile companiei. De asemenea, povestile umanizeaza relatia consumatorului si partenerilor cu brandul”, adauga Desiree Banugo.

Un brand care are o imagine umanizata va putea comunica mai usor cu publicul sau si va obtine o implicare mai mare. Caracteristici precum autenticitate, vulnerabilitate, autoritate, empatie ajuta la personificarea, umanizarea brandului si ii permit audientei sa il identifice si sa il alinieze la propriile valori.

In ceea ce priveste brandurile care au consumatori din tari si culturi diferite, specialistul este de parere ca acestea trebuie sa aleaga cele mai populare platforme pentru audienta  pe care o targeteaza. ”De exemplu, publicul tanar utilizeaza in special Instagram si Snapchat, mai putin Twitter si Facebook. Profesionistii prefera LinkedIn. Brandurile trebuie sa tina cont si de acest criteriu in alegerea tipului de continut pe care il distribuie, stiri sau update-uri scurte, fotografii sau videoclipuri”, a explicat Desiree Banugo. Cu toate ca lungimea continutului optim difera in functie de specificul platformei, este important ca un brand sa testeze marimea textelor pentru a ajunge la o formula potrivita pentru audienta sa. In general este recomandat ca o descriere pe LinkedIn sa aiba maxim 250 de caractere, pe Facebook 350 de caractere, iar pe Twitter pana la 280.

Specialistul in content writing considera ca desi in prezent nu este nicio alta retea de socializare mai utilizata pentru comunicare decat Facebook, in viitor comunicarea va deveni privata. Aceasta tendinta poate fi observata deja la generatiile mai tinere numite generatiile Z sau Alpha care aleg aplicatiile de mesagerie.

Desiree Banugo are o vasta cariera in marketingul international cu peste 20 de ani experienta in print, radio, TV, digital, social si mobile. Pe lista sa de clienti se regasesc nume precum Lloyds Banking Group, IBM, Yahoo!, Shell, DeBeers, Jaguar, Vodafone si British Film Institute. Cursul intensiv de Content writing in digital si social media se desfasoara in parteneriat cu International School of Communication din Londra. Trainingul dureaza doua zile si combina teoria si tehnicile practice astfel incat fiecare participant sa transpuna un text simplu intr-un mesaj digital eficient.