Cum te ajuta Amazon sa fii un „nomad digital”

In articolul anterior am aflat ce inseamna Amazon in cifre si cateva detalii despre modelul de business Private Label. Astazi vom afla ce inseamna Amazon Prime si cum poti sa conduci o afacere la nivel mare din fata calculatorului cu ajutorul FBA – Fulfillment By Amazon.

Amazon Prime

In 2005, Amazon a lansat serviciul Prime. Acesta este un serviciu la care se pot abona utilizatorii Amazon pentru a primi livrare mai rapida (a doua zi sau 48 de ore), livrare gratis si alte beneficii, cum ar fi acces la continut video si audio.

La momentul scrierii acestui articol, Amazon Prime are peste 95 de milioane de abonati si costa $99 pe an. In 2016, numarul de abonati Prime a depasit pentru prima data numarul de cumparatori obisnuiti, acum ei reprezentand peste 60% din baza de utilizatori Amazon in SUA.

Importanta Amazon Prime pentru vanzatori este faptul ca nu toate produsele sunt compatibile cu Prime, iar cele care sunt, primesc un avantaj in algoritmul de cautare, deci apar mai sus in lista de rezultate. Motivul pentru asta e ca Amazon vrea sa convinga cat mai multi utilizatori sa-si faca abonament Prime, deci scoate in fata produsele astea si le pune si o eticheta corespunzatoare.

De asemenea, exista posibilitatea de a filtra rezultatele sa se afiseze doar produsele Prime, si majoritatea celor care sunt deja abonati Prime fac asta. Acestia sunt si cei mai “inraiti” cumparatori de pe Amazon. O statistica spune ca un abonat Prime cheltuie in medie 1300 USD pe an, cu 40% mai mult decat un cumparator Amazon obisnuit.

Ce produse sunt eligibile Prime?

Pentru a putea respecta viteza de livrare promisa abonatilor, produsele trebuie:

1. Sa fie intr-un depozit Amazon (Fulfilled By Amazon) sau

2. Sa fie intr-un alt depozit ales de vanzator, dar sa fie intr-un program numit „Fulfilled By Merchant Prime”, unde Amazon verifica intai timp de cateva luni daca livrarea din acel depozit respecta conditiile Prime.

FBA – Fulfillment By Amazon

Amazon ofera unui vanzator tert doua optiuni de indeplinire a comenzilor:

Fulfilled by Amazon (FBA)

Fulfilled by Merchant (FBM)

Cateva detalii despre Fulfilled By Merchant

Prin FBM, vanzatorul doar isi afiseaza produsul pe platforma Amazon, iar cand primeste o comanda, el se ocupa de livrare, comunicarea cu clientul, retururi si orice alte probleme. Produsele FBM obisnuite nu sunt compatibile Prime.

Acum cativa ani, Amazon a introdus programul Fulfilled By Merchant Prime unde vanzatorii cu depozite proprii in SUA pot aplica si dupa cateva luni de teste pot avea produsele compatibile Prime.

Am scris aceste detalii doar ca sa stii ca exista, in continuare vom pune accentul doar pe FBA pentru ca este mult mai simplu pentru inceperea unei afaceri pe Amazon.

Cum functioneaza FBA

1. Vanzatorul trebuie sa aiba cont de tip Professional.

2. Vanzatorul adauga un listing (produs pus la vanzare).

3. Vanzatorul creeaza un shipment in interfata Amazon destinata vanzatorilor (Seller Central), asa anunta Amazon ca va trimite un stoc si primeste in schimb niste etichete cu coduri de bare, atat pentru fiecare produs in parte, cat si pentru fiecare colet sau palet.

4. Furnizorul (din China) trimite stocul cu etichetele necesare direct la depozitul Amazon din SUA.

5. Depozitul Amazon primeste coletele si le despacheteaza.

6. Angajatii Amazon identifica produsele si actualizeaza statusul lor in sistem.

7. Vanzatorul (adica noi) e notificat ca stocul a ajuns si poate vedea in Seller Central cantitatea disponibila.

8. Cand se face o comanda, depozitul Amazon livreaza produsul si vanzatorul e notificat.

9. Daca clientul cere retur, Amazon ii ofera o eticheta de livrare gratis. La primirea returului, angajatii de la depozit inspecteaza produsul, daca acesta e bun de vandut din nou, se adauga inapoi in stoc, daca nu, vanzatorul e notificat si poate alege sa i se livreze produsul sau face o cerere de lichidare.

Banuiesc ca ai observat ca tot ce trebuie sa faca vanzatorul este sa dea niste clickuri si sa trimita un mail... dar pana ajunge aici, trebuie sa gaseasca un produs si un furnizor.

Saptamana viitoare vom afla care sunt pasii prin care faci cel mai eficient cercetarea produsului si gasesti un furnizor pentru produsul ales.

Daca vrei sa dezvolti o afacere de succes pe care sa o conduci din fata calculatorului, la cursul de Amazon Business Boost vei afla chiar de la trainerul si antreprenorul Sergiu Nichitean toate informatiile necesare. Urmatoarea editie a cursului este programata pentru perioada 29 – 30 septembrie.

Te poti inscrie la telefon: 0743.183.353, sau prin e-mail la: cursuri@cbmanagement.ro sau cursuricbmanagement@gmail.com.