Cum să creezi și să promovezi o pagină business de LinkedIn

Probabil că de-a lungul timpului te-ai întrebat cum să creezi o pagină business pe LinkedIn. Aceasta îi va ajuta pe utilizatori să afle mai multe detalii despre afacerea ta, despre brand-ul promovat, dar și despre oportunitățile de angajare disponibile.  Iată care sunt recomandările specialiștilor în social media pentru a obține o vizibilitate cât mai bună pe această platformă socială.

LinkedIn este conceput diferit de Facebook, acesta fiind o rețea socială dedicată zonei business, pe când Facebook este creat mai mult pentru a conecta familia și prietenii. Când vrei să știi unde lucrează un fost coleg în prezent, folosește LinkedIn. Când vrei să afli dacă același coleg este căsătorit și dacă are copii, folosește Facebook. 

Realizând o pagină business pe LinkedIn reușești să prezinți compania, nu doar unul sau doi angajați. Vei implica angajații, astfel încât ei să acționeze ca ambasadori indirecți ai companiei. Pe pagina ta business, poți măsura impactul actualizărilor de pe pagină și poți monitoriza când cineva îți menționează compania sau brand-ul. Un alt beneficiu este acela că pagina de companie devine un canal de promovare a celor mai recente și importante știri legate de afacerea ta, dar și un mod de a face cunoscute serviciile companiei. Dacă vrei să afli mai multe despre statisticile LinkedIn, poți citi mai multe și AICI 

Înainte de a-ți crea propria pagină de companie, trebuie să ai un profil personal pe LinkedIn. De asemenea, trebuie să te asiguri că nu există deja o pagină pe LinkedIn a companiei tale și că îndeplinești cerințele pentru a adăuga pagina business. Este necesar să ai un profil LinkedIn personal cu numele și prenumele real, iar profilul să aibă cel puțin șapte zile de când a fost creat. Puterea profilului trebuie să fie cel puțin intermediară sau de tip all-star. 

Profilul pe Linkedin poate dobândi cinci tipuri de putere, în funcție de informațiile pe care le completezi: începător, intermediar, avansat, expert și all-star. Profilul tău poate dobândi puterea maximă de tip all-star dacă adaugi o fotografie de profil, listezi două sau mai multe poziții pe care le-ai deținut, precum și descrierea job-urilor respective. Este important să adaugi cel puțin cinci abilități la profilul tău și să scrii o scurtă descriere despre tine. Adaugă numele industriei în care activezi, codul poștal, precum și ultima școală absolvită. Te ajută să obții putere de profil all-star și dacă ai cel puțin 50 de conexiuni.

În completarea cerințelor pentru adăugarea unei pagini business, este bine să adaugi o adresă de e-mail a companiei, iar adresa să fie confirmată pe contul tău LinkedIn. De reținut că domeniul de e-mail al companiei trebuie să fie unic pentru compania respectivă, deoarece un domeniu nu poate fi folosit de mai multe ori pentru a crea o pagină de companie. Domeniile de tip gmail.com, yahoo.com sau e-mailurile generice similare nu sunt unice pentru o singură companie, prin urmare nu pot fi utilizate pentru a crea o pagină de companie.

Așadar, dacă ai ajuns în acest punct, înseamnă că ești pregătit să urmezi pașii pentru adăugarea unei pagini business pe LinkedIn. 

  • De pe pagina de start mută cursorul peste „Work” și selectează „Create a Company Page”. 
  • Selectează tipul de pagină a companiei pe care dorești s-o creezi și deja poți introduce informațiile companiei. 
  • Apasă pe „Create page” pentru a continua și completează configurarea paginii adăugând un cover (dimensiunea recomandată este de 1536 x 768 pixeli), detalii despre locație și conținut.

În continuare, poți obține un profil de companie de succes dacă urmezi recomandările experților noștri: 

  • Realizează o descriere convingătoare despre companie și utilizează cuvinte cheie relevante pentru a-ți indexa pagina mai ușor în motoarele de căutare. 
  • Asigură-te că cel mai important produs sau serviciu este listat primul. 
  • Adaugă informații despre carieră și oportunități. Este în regulă să soliciți recenzii sau testimoniale despre produse și servicii. După ce primești feedback, dă share acestor testimoniale pentru a conferi un sentiment de încredere în rândul potențialilor utilizatori. 

Cum postăm?

Poți începe să scrii pe pagina nou creată post-uri de maximum 700 de caractere, despre ultimul produs lansat sau despre oricare alt produs sau serviciu pe care vrei să-l promovezi. Adaugă, de asemenea, adresa URL a site-ului web al companiei. Pentru a menține pagina business activă pe LinkedIn este recomandat să postezi de cel puțin două ori pe săptămână, dar să nu depășești cinci postări pe săptămână.

Iată și câteva recomandări despre cum să scrii pe LinkedIn

  • Folosirea fotografiilor va crește rata de vizualizare a postării tale 
  • Evită adresarea colocvială și pozele persoanele. Nu uita că nu ești pe Facebook!
  • Recomandările și articolele de tip "cum să"  funcționează cel mai bine 
  • Postările cu mai multe paragrafe sunt mai ușor de citit 
  • Articolele cu titluri între 40 și 49 de caractere funcționează cel mai bine 
  • Articolele fără video funcționează mai bine decât cele cu video inclus
  • Dacă vrei să atragi trafic pe site, share-uiește un articol sau o noutate din site-ul companiei 
  • Dacă vrei să vorbești despre o ofertă sau să dai o știre importantă despre companie, fixează (pin) această informație în partea de sus a secțiunii recente de actualizări (la fel ca pe Facebook), făcând-o vizibilă pentru cei care îți vizitează pagina.

O altă recomandare este aceea de a adauga un buton Follow Company pe site-ul web pentru a atrage mai mulți followeri.

  • Încurajează angajații să adauge compania la profilurile personale. În felul acesta, vor primi actualizări ale companiei și vor putea da share cu un singur clic
  • Nu uita că poți adauga în semnătura de e-mail un link către pagina de companie și o poți promova, astfel, în newslettere sau pe blog.

Firește, recomandările nu se opresc aici. Pentru un ghid complet, te invităm să te înscrii la cursul de Social Media Optimization, un curs construit pentru business-urile care doresc să atragă clienţi noi sau să comunice mai eficient cu clienţii existenţi prin intermediul platformelor social media, inlcusiv Linkedin. Acest training de două zile se adresează comunicatorilor care îşi doresc să înveţe cum să creeze comunităţi relevante în jurul unui brand şi celor care înţeleg importanţa social branding-ului.