Cum integrăm neuromarketing-ul în evenimente - următorul pas pentru event planneri

A organiza evenimente este simplu. A genera experiențe este mai greu. Acesta este cel mai nou motto al industriei de organizare de evenimente, așa cum reiese dintr-un studiu al companiei MBEvent. În raportul "The science of event design" realizat pe baza răspunsurilor a peste 1500 de specialiști din domeniu, compania susține că "evenimentele clasice pot fi organizate dacă știi să coordonezi detalii logistice, precum așezarea meselor, luminile sau înregistrarea participanților. A concepe evenimente care să fie inspiraționale, motivaționale, care să transforme modul în care percepem un business sau o companie poate fi considerată a fi următoarea provocare pentru event planneri"

Experiența consumatorului în evenimente a devenit un diferențiator strategic care va genera loialitate și recomandări din partea participanților tăi, susțin autorii studiului. Domeniul organizării de evenimente nu mai poate ignora influența altor domenii precum neuromarketing-ul, psihologia, sociologia sau antropologia. Event plannerii au datoria de a îngloba aceste cunoștințe în construirea unor evenimente care vor rezona cu mintea consumatorului generând o reacție psihologică.

Următoarea provocare pentru industrie este să genereze experiențe transformaționale conectându-ne prin conținut, relevanță și conduită la noile așteptări ale publicului.

Regulile care duc la transformări profunde ale industriei

1. Metacogniția - cum funcționează creierul participantului?

Am depășit de mult stadiul în care participanții sunt o masă de oameni cărora li se livrează conținut. Un eveniment trebuie să răspundă la mai multe întrebări despre cum facem experiența mai accesibilă creierului uman:

- Evenimentul nostru inspiră oameni?

- Va genera o acțiune?

- Va duce la schimbare?

- Informația este ușor de procesat?

2. Ecosistemul în evenimente

Majoritatea conferințelor, evenimentelor și întâlnirilor sunt moderate după modelul sistemului de educație tradițional. Această structură este depășită. În prezent oamenii își doresc experiențe interactive și sociale.

Ca event planner trebuie să vizualizezi întreg ecosistemul evenimentului prin obiectivul publicului tău țintă. Gândirea unui eveniment asemeni unui ecosistem microscopic care se bazează pe legăturile dintre elemente îți permite să privești relațiile din cadrul evenimentului într-un mod mai natural, mai uman.

Valoarea experiențelor se extinde dincolo de evenimentul experimentat în sine, de aceea este important să creezi experiențe holistice și să ai în vedere câteva aspecte când planifici evenimentul:

-          Cu ce îți dorești să rămână participanții și să aplice mai departe?

-          Care este cea mai mare problemă pe care evenimentul încearcă să o rezolve și cum poți implica oamenii în discuții

-          Ce îți dorești să facă participanții în timpul evenimentului

-          Ce tip de experiență vrei să le oferi.

3. Targetarea unui sistem superior de gândire

Cu cât înțelegi mai bine modul în care funcționează creierul uman, cu atât poți crea experiențe mai eficiente și transformaționale. Când creezi experiențe pentru creier trebuie să setezi conținutul, contextul și conexiunile potrivite.  Creierul uman are tendința de a organiza informațiile pentru a minimiza riscurile și a maximiza recompensele, de aceea se comportă în două faze, una defensivă și una curioasă în care este deschis pentru a primi noi informații.

Cum ajuți participanții să fie deschiși pentru a descoperi lucruri noi:

-          Setează evenimentul pentru a face oamenii receptivi la conținut

-          Creează un conținut prietenos

-          Experiența socială a evenimentului.

Scopurile în crearea unor experiențe pentru participanți trebuie să fie explorarea unor idei noi și încurajarea dialogului despre obiective comune. Acest lucru presupune să fii un facilitator:

-          Informațional/ tranzacțional

-          Pozițional

-          Transformațional

Succesul evenimentului depinde de înțelegerea comportamentului și felului de a gândi al participanților. În cadrul cursului de Planificarea și organizarea evenimentelor vei afla pas cu pas cum să creezi un concept de eveniment și o strategie funcțională care să răspundă nevoilor actuale publicului. Următoarea ediție este programată pentru 27 – 28 iulie.