Cum foloseste Google inteligenta artificiala pentru a imbunatatii experienta utilizatorilor

Anul acesta, Google a lansat un nou algoritm, AI (artificial intelligence) care schimba rank-urile si rezultatele obtinute in urma cautarilor. Acest nou algoritm isi propune sa ofere utilizatorilor o experienta cat mai buna prin abilitatea de identifica site-urile relevante care ofera numai acele informatii necesare. Scopul principal al algoritmului fiind de a intui ceea ce utilizatorul cauta si de a oferi un raspuns similar cu cel al unei persoane umane. In prezent putem spune ca AI raspunde la 30% dintre interogarile de cautare. In acest context toate strategiile de SEO trebuie sa tina cont de modul de clasificare a site-urilor. Continutul de marketing a site-urilor trebuie sa sustina o pozitionare cat mai buna a site-ului.

Cum afecteaza AI ranking factorii de clasificare?

Algoritmii de clasificare de timpul AI au tendinta de a actiona dupa ce algoritmii de clasificare au actionat deja. Algoritmii de clasificare inca joaca un rol important in diminuarea afisarilor mai putin relevate si a spamurilor pentru rezultatele cautarilor.

Motoarele de cautare clasifica site-urile pentru o cautare in ceea ce numim, Ranking Engine. Dupa aceea, rezultatele sunt transmise catre algoritmul Neutral Matching pentru a alege apoi un rezultat al cautarii cu alti factori decat cei clasici de clasificare. Link-urile nu mai joaca un rol in aceasta parte a clasamentului de cautare. Desigur, exista si alti algoritmi ai motorului de clasificare care introduc sinonimele cu scopul de a largi cantitatea de pagini si de a nu mai limita rezultatele la pagini care contin strict cuvintele cheie.

Cel mai important este ca algoritmii AI tind sa lucreze dupa ce algoritmii de clasificare au actionat deja, iar acest lucru diminueaza importanta factorilor traditionali de clasificare precum titlurile, atribute, link-uri, tag-urile pentru titlu. Cautarile AI  isi propun sa raspunda ca un om. Atunci cand cauti un raspuns la o intrebare pe o pagina web nu examinezi etichetele din titlu sau titlurile, iar Google AI actioneaza similar.

Putem spune ca AI are doua functii principale:

1.      De a intelege exact ceea ce isi doreste sa caute persoana respectiva cand tasteaza o intrebare

2.      De a gasi paginile web care ofera raspunsurile precise pentru intrebarile reale, ascunse de oricare alte sisteme de cautare.

Exact ca o persoana reala, AI nu numara de cate ori un cuvant cheie apare pe o pagina si nu cauta sinonime. Este interesat de a raspunde la o intrebare si a rezolva o problema.  Astfel, mai degraba decat sa te concentrezi exclusiv pe factorii de ranking traditionali, trebuie sa gandesti si din perspectiva raspunsurilor, chiar si pentru eCommerce.

Factorii de continut pentru Ranking

Factorii de continut sunt imaginile, subiectul si semnificatia interogarilor de cautare, care reprezinta punctul central al continutului. Imaginile alese atent pot influenta clasificarea unei pagini web si o pot ajuta sa apara in fragmente speciale, in plus fata de clasarea in cautarea de imagini Google.

Descrierea subiectului reprezinta un continut in sine, iar lipsa unui subiect concentrat este una dintre cauzele principale ale incapacitatii de a clasifica site-ul.

Cercetarea cuvintelor cheie este doar inceputul, dar intelegerea a ceea ce utilizatorii vor sa caute reprezinta evolutia viitoarea SEO, care urmeaza modul in care motoarele de cautare clasifica site-urile.

Factorii de ranking care pot sustine factorii de continut

Factorii de clasificare tind sa sustina factorii de tipul continut. De exemplu, selectarea celor mai relevante imagini pentru continut. Factorii de clasificare pe care trebuie sa ii iei in considerare sunt:

1.      Continutul in jurul imaginii este direct relevant pentru imagine.

2.      Descrierile asociate continutului informeaza Google cu privire la subiectul imaginii.

3.      URL-ul imaginii ar trebuie in mod ideal sa descrie imaginea.

Factorii de continut si cei de clasificare trebuie sa functioneze impreuna si sa se sustina reciproc, iar pentru aceasta trebuie evitate alegerile aleatorii. Daca o imagine simbolizeaza ceva, atunci toate etichetele trebuie sa descrie acel lucru. In acest mod vei ajuta Google sa inteleaga despre ce este imaginea si sa o clasifice in Google Image Search.

Daca vrei sa afli mai multe despre noile algoritme ale motoarelor de cautare si cum poti crea si tu continut relevant pentru Google, Cursuri Creative iti propune un pachet care contine trei cursuri in domeniul comunicarii digitale. Pachetul cadou ”Social media optimization” din oferta de Craciun contine 48 de ore de training impartite in trei cursuri: Marketing Digital, Initiere in copywriting si Social media optimization.  Pentru cei care aleg sa urmeze primele doua traininguri, participarea la Social media optimization este gratuita.  Acest program este conceput pentru a-ti oferi o structura clara a actiunilor pe care trebuie sa le faci pentru promovarea afacerii tale in mediul online si accesul la cele mai noi resurse din domeniu.