Cum alegi culorile pentru un site

Poate ești la început de drum în crearea propriului site sau treci printr-un proces de rebranding. Indiferent care este motivul, atunci când alegi paleta de culori reprezentativă pentru site-ul tău, este important să înțelegi rolul pe care îl are culoarea în mesajul transmis către utilizatori.

"Alegerea acesteia este un proces complex, deoarece fiecare culoare este asociată cu un anumit tip de emoție și, implicit, determină un anumit tip de reacție", ne spune Raluca Costea, trainerul cursului de "Inițiere în Wordpress".  Potrivit trainerului, un designer web știe că, prin culoare poți atinge mai multe obiective:

  • Transmiți valorile brandului
  • Atragi atenția către un element important
  • Încurajezi utilizatorii să devină mai activi pe site 
  • Poți infuența timpul pe care un user îl petrece pe site-ul respectiv. 

Specialiștii în domeniu confirmă faptul că procesul de selecție devine mai simplu dacă este respectată psihologia culorilor, după ce se stabilește profilul afacerii. Așadar, dacă afacerea ta are un public țintă feminin, atunci experții recomandă să folosești nuanțe de albastru, mov și verde și să eviți pe cele de maro sau gri. În schimb, un public preponderent masculin preferă albastru, verde și negru, evitând însă maro, portocaliu și mov. 

Stabilește scopul site-ului și apoi răspunde la aceste întrebări: Cui i te adresezi? Ce tip de business ai? Ce obiective ai? Răspunsul la aceste întrebări punctuale, te ajută să obții o imagine mai clară asupra efectului  pe care vrei să-l creezi prin grafica site-ului. Abia după aceea poți alege culoarea dominantă, una sau două culori secundare și un background reprezentativ. 

Un ghid simplu al culorilor te poate scuti de multe bătăi de cap și te ajută să alegi variantele potrivite pentru afacerea ta.

Un site care promovează diverse destinații de vacanță, cu accent pe natură și pe frumusețile ei, va alege ca nuanțe reprezentative albastru și verde. Culoarea verde reprezintă liniștea pe care numai natura o poate oferi, iar albastrul pacea. Această culoare transmite consumatorului ca brandul este unul demn de încredere și stabil. 

Nu întâmplător cea mai mare rețea socială din lume folosește din plin albastru. Compania transmite, astfel, că valorile ei de bază sunt transparența și încrederea. 

Verde în varianta fresh, culoarea mentei și albastru închis devin alegerea potrivită în promovarea pe un site de evenimente a unui festival care are loc în pădure. Opțiunea de culori transmite prospețime, tinerețe, targetând un public relativ tânăr.

Un alt site care comercializează încălțăminte sport reușește să comunice simplu și eficient, prin alegerea unui background gri, mesajul unei campanii despre un maraton care străbate Europa, sub pretextul livrării unei  perechi de pantofi sport. Întreaga schemă grafică este luminată de galben, care transmite optimism și energie. Culoarea galben atrage atenția cel mai ușor, fiind adesea folosită și pentru butoanele call to action.

Într-un alt exemplu, alegerea unor nuanțe de gri și albastru conferă site-ului respectiv de îmbrăcăminte, pentru femei și bărbați, un aspect stilat și sofisticat. 

Indiferent ce paletă de culori alegi pentru grafica site-ului tău, ține cont, de asemenea, și de câteva recomandări ale specialiștilor în domeniu:

Este în regulă să testezi mai multe culori. Pentru conversii reușite poți colora un buton call to action în funcție de publicul căruia te adresezi și în funcție de produsul pe care îl promovezi.

Nu lăsa alegerea culorilor pentru site numai pe seama designer-ului web. Alegerea culorilor contează însă nu este totul. Efectele de conversie date de culori sunt importante! Pentru a-ți îmbunătăți conversiile, trebuie să te implici în selectarea culorilor pentru landing page-uri.

Evită să folosești prea multe culori.Albul creează senzația de libertate și conferă design-ului un aspect aerisit.Albul trebuie să devină prietenul tău cel mai bun. Prea multe culori creează o senzație de confuzie și suprasolicită utilizatorul care dorește să găsească informația rapid și simplu.

Dacă vrei să afli mai multe detalii de la experții noștri și ai întrebări și nelămuriri legate de procesul de creare a unui site, te așteptăm să te înscrii la Cursul de Inițiere în Wordpress. Aici vei învăța să construiești propriul site personalizat, fără să investești sume importante de bani în procesul de creație și programare. De asemenea, vei avea la dispoziție resurse gratuite pentru grafică și fotografii, pentru ca tu să faci alegerea potrivită de culori, care să respecte profilul afacerii tale.