Cele 4 baze ale strategiei de comunicare a organizatiei explicate de specialistul in comunicare Kelly Freeman

Strategia de comunicare este cea care da o directie clara companiei si permite specialistilor in comunicare si marketing sa aiba controlul asupra mesajelor pe care le transmit. Fiecare brand sau companie care doreste sa isi consolideze reputatia si sa gestioneze crizele de imagine aparute trebuie sa aiba in vedere o strategie pe termen lung spune Kelly Freeman. Expertul in comunicare britanic revine la Bucuresti in 8 noiembrie pentru a sustine un training dedicat specialistilor in domeniu. Cursul de Strategii avansate de PR si comunicare abordeaza teme precum importanta comunicarii strategice, principiile crearii unei strategii eficiente, identificarea audientei si segmentarea acesteia, tactici, canale si pozitionarea companiei. 

Conform trainerului in crearea unei strategii de comunicare eficiente specialistii trebuie sa aiba in vedere scopul acesteia, obiectivele, planul de actiune si masurarea succesului campaniilor.

1.      Scop –  unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le aiba in vedere un om de comunicare este ceea ce organizatia isi doreste sa obtina pe termen lung cu ajutorul strategiei. Acestea trebuie stabilite pe o perioada mare de timp, recomandare fiind sa se faca pentru urmatorii 3 -5 ani. In functie de reputatia companiei, de viziunea, valorile, misiunea si acesteia se poate construi o strategie cu obiective specifice planificate si se pot alege canalele de comunicare eficiente. ”Intreaga strategie de comunicare trebuie sa fie coordonata cu strategia generala a companiei sau brandului. In felul acesta vor putea decide care sunt proiectele si cauzele in care vor sa se implice si vor avea o directie clara a muncii lor. Fara acest ghid, riscul pentru organizatie va fi enorm. Nu vor putea sa isi dezvolte o imagine proprie, iar mesajul va fi lipsit de consistenta”, spune trainerul. Conform expertului in comunicare cele mai multe companii gresesc la acest capitol, deoarece nu au o strategie generala de comunicare care sa corespunda valorilor si misiunii companiei.  Principalele scopuri ale unei companii trebuie sa fie cresterea notorietatii brandului, produselor sau mesajului, schimbarea opiniilor stakeholders-ilor cheie si schimbarea comportamentului audientei.

2.      Obiective – sunt actiunile concrete care trebuie indeplinite pentru realizarea scopului   si strategiei companiei. Sfatul pe care expertul in comunicare il ofera este sa setezi intotdeauna obiective clare al caror efect il poti masura. ”Foarte multi oameni care lucreaza in PR nu sunt familiarizati cu target-uri si cu modul in care pot demonstra succesul campaniei. Daca vrei sa demonstrezi succesul unei anumite campanii, in primul rand trebuie sa setezi obiective care sa fie SMART, adica specifice, masurabile, accesibile, realiste si incadrate in timp”, a spus aceasta.

3.      Initiative  - fiecare obiectiv trebuie sa fie corelat cu o activitate concreta si specifica prin care poate fi obtinut. Comunicatorii trebuie sa fie creativi si sa aleaga instrumentele, tacticile si campaniile prin care mesajul va fi transmis cat mai eficient. ”Fiecare actiune trebuie sa fie planificata si coordonata. Un plan de actiune ii va ajuta pe comunicatori sa se asigure ca fiecare activitate a fost indeplinita la timp si au fost atinse toate obiectivele”, spune Kelly Freeman.

4.      Evaluare – sfatul pe care expertul il ofera este sa revizuiesti strategia periodic si sa masori permanent impactul pe care actiunile tale l-au avut. In felul acesta vei sti ce trebuie sa adaptezi si sa modifici, care sunt aspectele deficitare, canalele eficiente si stakehoders-ii cheie. Masurarea impactului campaniilor tale te va ajuta si in organizarea interna. Cu ajutorul datelor obtinute vei putea sa explici progresul realizat partenerilor si sponsorilor tai, sa gestionezi eficient bugetul sa cresti motivatia echipei tale si sa obtii credibilitate. Kelly Freeman considera ca: ”Majoritatea organizatiilor tind sa isi masoare doar input-urile, ignorand output-urile, impactul si efectele. Intre 5 si 10 % din buget trebuie rezervat evaluarii eficientei campaniei, a echipei, a productivitati si a materialelor si canalelor utilizate pentru aceasta.”.

Specialistii in comunicare care doresc sa afle care sunt retetele testate de trainer in campaniile realizate in cei peste 25 de ani de activitate si sa invete principiile comunicarii strategice o pot intalni pe Kelly Freeman pe 8 noiembrie la Bucuresti. Cursul de Strategii avansate de PR si Comunicare este organizat de International School of Communication in parteneriat cu agentia de training Cursuri Creative. La finalul fiecarei zile de pregatire, cursantii vor primi o diploma de participare oferita de agentia de training britanica.

Cei care se inscriu pana la data de 15 octombrie vor beneficia de un discount de  25% la toate cursurile din program.