Brandul Personal - moft sau necesitate?

 “Simple is better”, dar simplist este cum nu se poate mai prost! 

Incep acest articol printr-un indemn la reflectie: credeti ca succesul in cariera si in viata este o chestiune simpla care poate fi obtinuta prin metode simpliste? Daca ar fi asa, atunci nu ar trebui sa fim inconjurati doar de oameni de succes, fericiti, linistiti si generosi?

Din pacate, atata timp cat cei mai multi dintre romani prefera sa auda ca succesul este o chestiune facila si ca el poate fi atins prin metode simpliste (nu simple, ci simpliste), va creste numarul tinerilor frustrati de faptul ca nu ating culmile succesului imediat, in cinci pasi si in 3 ore, asa cum au auzit pe la conferintele la care participa constant. Intr-o piata a educatiei si dezvoltarii personale care s-a umplut de tot felul de guru care se pricep la toate si la orice si care te invata intr-un curs de cateva ore sa obtii tot ceea ce iti doresti in viata, multe lucruri care pot fi importante in cariera sau in afaceri au fost golite de substanta prin acesta abordare plina de superficialitate.

5 dintre utilitatile cele mai importante ale Brandului Personal pentru o cariera de succes.

1. Un brand personal puternic, construit pe baza unei bune reputatii, aduce multiple beneficii posesorului sau in parcursul sau profesional, asigurand rezilienta in perioade de criza si facilitand oportunitati in perioade de crestere si dezvoltare.

2. Brandul Personal este un instrument care suplineste cu succes si in multe cazuri lipsa de networking si care ajuta atunci cand schimbarile in cariera presupun “relocarea” intr-o alta industrie, o alta piata sau alta regiune.

3. O alta utilitate importanta a Branding-ului Personal este ca poate ajuta stakeholderii / publicul sa puna cap la cap informatii disparate, sa umple eventuale goluri informationale pentru a obtine o imagine coerenta despre noi. In acest fel Brandul Personal ajuta la evitarea riscului de a-i lasa pe ceilalti sa faca supozitii eronate bazate pe franturi de informatii, pe informatii gresite sau chiar rauvoitoare. Astfel le ofera celorlalti toate elementele necesare ca sa inteleaga cu usurinta povestea noastra si sa interactioneze in mod corect cu ea, explicand si contextele in care au avut loc acele schimbari in cariera, mai greu de inteles. Acest lucru este foarte util cand in parcursul nostru profesional au avut loc intreruperi cauzate, de exemplu, de concediu de maternitate, de o boala, de o experienta transformatoare de durata mai lunga. Cati dintre noi nu ne-am lovit de neincredere ca de un zid atunci cand in CV-ul nostru apar intreruperi mai indelungate?

4. Branding-ul Personal conecteaza publicul / stakeholderii la povestea ta personala si de cariera, facand legatura intre perioade si evenimente si facilitand intelegerea asupra modului in care calatoria ta profesionala aduce valoare in vietile celorlalti. Cu alte cuvinte, Brandul Personal le ofera celorlalti acces la povestea noastra asa cum ne dorim noi sa o cunoasca si ii scuteste totodata de efortul de a cauta si asambla diverse franturi de informatii cu riscul major de a construi o poveste falsa si nefavorabila noua.

5. Branding-ul Personal nu este de ajutor doar in perioadele de cautare a unui loc de munca, ci si in restul timpului, pentru ca genereaza si faciliteaza noi oportunitati.

Unul dintre cele mai importante beneficiu pe care ni-l ofera este ca asigura o capitalizare sigura a reputatiei care se construieste cu multa truda in anii de zile (conserva, prezerva, asigura baza de crestere pentru capitalul de reputatie).

Cand stii ca te afli pe drumul cel bun pentru a obtine un Brand Personal?

Atunci cand la o cautare pe internet dupa numele tau ceea ce gasesti este ceea ce doresti sa cunoasca lumea despre tine, atunci te afli aproape de acest tel. Cu alte cuvinte, atunci cand ceea ce gaseste cineva pe internet despre tine este in masura sa construiasca o perceptie corecta si dezirabila despre tine! Le ofera celorlalti confortul extraordinar de a anticipa modul in care vom actiona intr-o situatie data, ceea ce ofera un sentiment de “siguranta” si incredere.

Un Brand Personal puternic genereaza o putere de influenta mai mare in organizatia in care activezi sau asupra publicului care te urmareste pentru expertiza ta, precum si asupra tuturor stakeholder-ilor in general. Pe de alta parte, orice neconcordanta, orice fapt care poate afecta increderea poate genera riscuri majore pentru cariera sau afaceri.

Asadar, Brandingul Personal este un proces complex, dar nu complicat, constant si de lunga durata si care genereaza beneficii multiple tuturor celor care il abordeaza cu seriozitate, cu rabdare si cu un efort continuu si sustinut, ca pe un nou stil de viata.