Ana Iorga, Buyer Brain, ”Cercetarea de neuromarketing permite sondarea reactiilor emotionale si subconstiente ale consumatorilor”

Branduri precum Coca Cola, IKEA, Frito-Lay, Campbell, Wallmart si PayPal, utilizeaza deja in strategia lor cercetarile din neuromarketing pentru a tine pasul cu consumatorii. Profesionistii in comunicare si marketing romani vor avea ocazia sa invete cum sa aplice principiile din neurostiinte in domeniul lor de activitate. Ana Iorga, fondatorul Buyer Brain va sustine in perioada 22 – 23 noiembrie, primul masterclass de Neuromarketing din Romania impreuna cu Anil V. Pillai, coach certificate in Neuroscience Performance. Cei doi specialisti vor sustine un program intensiv dedicat marketerilor romani care doresc sa inteleaga nevoile si emotiile consumatorilor si sa creeze o strategie eficienta de customer experience.

Trainingul va fi sustinut in limba engleza si integreaza atat cercetarea in neuromarketing, cat si exercitii practice aplicate industriei in care activeaza fiecare participant.

Ana Iorga este singurul specialist in neuromarketing din Romania care detine un titlu de doctor in acest domeniu a fost lector in cadrul Hamburg Media School’s Neuromarketing Manager Program si co-editor al cartii “Ethics in Neuromarketing”, publicata anul trecut. Specialistul considera ca  provocarea pentru cei care vor sa aprofundeze neurostiinta este sa inteleaga cum functioneaza creierul uman. In opinia sa, o pregatire in domeniul medical sau in psihologie este esentiala pentru cei care doresc sa profeseze in domeniul neuromarketingului pentru ca pune bazele conceptelor cu care lucreaza. 

”Pe de alta parte cei care lucreaza pentru un anumit client in departamentele de marketing, customer experience, loyalty si care aplica insight-urile obtinute cu ajutorul tehnicilor de neuromarketing nu au nevoie sa aiba o intelegere atat de aprofundata a proceselor cerebrale. Pentru acestia este mult mai important sa stie ce sa faca mai departe cu aceste informatii si cum sa le aplice pentru a obtine rezultatele pe care le doresc”, a completat Ana Iorga.

Participantii la curs vor avea oportunitatea de a intelege ce inseamna cercetarea propriu-zisa in neuromarketing, tehnologiile, instrumentele si modalitatea de utilizare a acestora. Trainingul va pune accentul pe aplicarea informatiilor obtinute cu ajutorul acestor instrumente in rezolvarea problemelor reale de business cu care participantii se confrunta in viata de zi cu zi. ” Scopul acestui program este ca participantii sa se intoarca la birou a doua zi si sa inceapa sa aplice din ceea ce au invatat. Acesta este valoarea adaugata pe care programul o aduce, pe langa framework-ul teoretic. De aceea, dupa finalizarea programului le oferim cursantilor posibilitatea de a beneficia de expertiza noastra in a-i ghida in ceea ce priveste implementarea proiectelor”, a declarat Ana Iorga.

In ceea ce priveste abordarea prezentarii sale din cadrul masterclass-ului de Neuromarketing  aceasta  se bazeaza pe cercetare si consta in aplicarea insight-urilor obtinute din cercetare in rezolvarea unor probleme de business specifice pentru fiecare participant si pentru ca fiecare sa identifice resorturile emotionale ale consumatorilor. ”Cercetarea de neuromarketing permite sondarea reactiilor emotionale si subconstiente ale consumatorilor prin faptul ca inregistreaza reactiile primare pe care acestia le dezvolta. Acest nivel de profunzime si acuratete in ceea ce priveste identificarea reactiilor dezvoltate de consumatori atunci cand sunt expusi anumitor stimuli nu este posibila folosind tehnici traditionale de cercetare. Aceasta deoarece metodele traditionale se bazeaza pe ceea ce sunt oamenii, ceea ce inseamna ca rezultatele sunt alterate de biasuri, declarative, cognitive.”, a explicat specialistul.

Avand o experienta internationala si locala in implementarea strategiilor de neuromarketing, specialistul considera ca piata din Romania difera de celelalte piete europene si asiatice. ”De exemplu, oamenii de decizie romani sunt mult mai putin dispusi sa isi asume riscuri decat colegii lor din Uniunea Europeana. Acolo, daca vorbesti cu o companie si afla ca sunt primii din domeniul lor care aplica aceste instrumente pentru a-si imbunatatii strategia de customer experience sau loializare, cei din companie sunt foarte entuziasmati pentru ca actiunea lor ii va propulsa inaintea concurentei. In Romania, cand afla ca sunt pionieri, decid sa mai astepte pana sparge altcineva gheata”, a explicat trainerul.

Cursul se desfasoara pe durata a 2 zile in care participantii vor dobandi o mai buna intelegere  a comportamentului consumatorilor, a trigger-ilor care ii determina sa ia decizia de cumparare si a experientelor dorite de catre acestia. Evenimentul este organizat de agentia de training, Cursuri Creative. Ana Iorga a marturisit ca a ales colaboreze cu agentia de training, deoarece: ”Am identificat a good fit intre abordarea noastra si cea a lor si pentru ca portofoliul Cursuri Creative contine cursuri care aduc valoare adaugata participantilor”. Prima zi de training este rezervata prezentarii Anei Iorga, iar cea de-a doua zi lui Anil V. Pillai.