7 trenduri în social media pentru care să te pregătești în 2020

Pentru 2020, trendurile în social media vizează atât conținutul de pe aceste platforme, cât și creșterea lor exponențială. Experții în domeniu atrag atenția asupra faptului că tastaturile vor fi înlocuite de comenzi vocale și camere de luat vederi, iar conținutul vizual va fi cel care va domina social media. Noile tehnologii vor oferi experiențe digitale mai bogate pentru utilizatorii de pretutindeni și pentru a ține pasul cu aceste schimbări, brandurile trebuie să-și regândească strategiile, să dezvolte noi capacități și să se adapteze rapid. Iată care sunt cele mai așteptate noutăți care vor domina peisajul online în anul care urmează: 

1.Videoclipul va deveni tipul principal de content

Clipurile video au devenit o tendință majoră și un tip de content pe care oamenii preferă să îl consume. De fapt, acest aspect determină popularitatea unei platforme precum YouTube, al doilea cel mai mare motor de search din lume. Clipurile video pot oferi conținut versatil și captivant, sunt ușor de distribuit pe mai multe platforme, iar consumatorii le vizualizează pentru că sunt ușor de digerat, distractive și antrenante.

Rețelele de socializare sunt concepute pentru ca oamenii să se conecteze, să dea share conținutului și să se implice comentând sau prin diverse alte forme. Astfel, clipurile video devin resurse inepuizabile de content. De altfel, cele mai importante platforme, precum Facebook și Instagram sunt optimizate spre a promova mai mult clipurile video. 

2. Platformele social media devin sursa principală de informații și de știri

Deoarece internetul înlocuiește lent televiziunile și ziarele, tot mai mulți utilizatori preferă să consume informații, în special știri, de pe internet. Potrivit Forbes, 50% dintre utilizatorii de internet chestionați au spus că au auzit despre cele mai recente știri de pe rețelele social media, înainte de a auzi despre ele pe un post TV de știri. În 2020, mulți utilizatori vor vedea poveștile de ultimă oră pe feedul lor și apoi vor merge pe site-urile de știri pentru a afla mai multe detalii.

3. Platformele de social media devin motoare de căutare

YouTube este platforma de social media care s-a poziționat deja ca al doilea cel mai mare motor de căutare din lume. Fiecare platformă de socializare are propriul tip unic de informații pe care se concentrează. De exemplu LinkedIn este folosit pentru a găsi locuri de muncă și pentru a conecta persoane cu abilități și interese profesionale similare.

4. Vor apărea tot mai multe comunități „sociale” pe rețelele sociale

Nu este o surpriză că oamenii se conectează din ce în ce mai mult, iar o comunitate, creată pe o platformă socială, crește și ea din ce în ce mai mult. Dispunând de multiple caracteristici de socializare, precum funcțiile de grup, acest lucru înlesnește formarea unei mini comunități în jurul anumitor subiecte. În viitor, pe măsură ce se formează tot mai multe astfel de comunități, informațiile din anumite nișe sau pe anumite subiecte pot fi ușor găsite sau filtrate. Platforma de social media nu va mai fi o simplă platformă, ci mai degrabă, o rețea de suport, oferind o oportunitate acestor mini comunități sociale de a reprezenta propriul content, ca o platformă socială de sine stătătoare.

5. Conținutul live va domina scena de social media

Facebook live, Instagram live, YouTube live, sunt semne clare că acest tip de content prinde și este agreat și preferat de utilizatori. Este captivant, distractiv și, ceea ce este important, ai șansa să comunici direct cu cel pe care îl urmărești. Funcția live este super atractivă, fără îndoială va continua să domine tendința socială în 2020. 

6. Conținut personalizat 

De la surse de Facebook personalizate, până la reclame personalizate pe Google, succesul comunicării este cu atât mai mare cu cât ne adresăm diferențiat publicului nostru. Bugetele marilor companii vor fi alocate tot mai mult pentru crearea unei experiențe unice a utilizatorului în raport cu brandurile și este bine să fii și tu acolo când se va întâmpla asta. 

7. Trei rețele sociale își unesc forțele

Mișcarea cea mai așteptată este unirea forțelor Facebook, Instagram și Whatsapp. Pentru 2020 gigantul social media anunță integrări majore ale celor trei rețele iar implementările au început deja să fie vizibile în modulele de administrare. Facebook testează deja ad-uri care să aibă ca obiective răspunsuri pe Whatsapp iar când această opțiune va deveni disponibilă în România, business-urile care vor crește sunt cele care s-au pregătit pentru aceste noutăți.  

Mai multe informații despre cum să utilizezi rețelele sociale pentru business-ul tău poți afla în cadrul cursului de Social Media Optimization, un training de două zile construit pentru business-urile care doresc să atragă clienţi noi sau să comunice mai eficient  prin intermediul platformelor sociale.