7 tendințe care au dominat marketingul digital în 2019

Pentru prima data în ultimii 5 ani, Facebook a scăzut în preferințele advertiserilor iar locul lui este luat de Instagram. Youtube este în continuare în creștere iar LinkedIn devine cea de-a treia platformă socială ca importanță pentru marketeri. Căutările prin voice search au crescut și se anunță a fi cea mai mare provocare SEO pentru anul care urmează. Așa arată 2019 în cifrele analizate de specialiștii în marketing digital. Te invităm să citești o analiză detaliată a acestora făcută de trainerului cursului de Marketing Digital, Ionuț Condruz.    

1. Facebook a înregistrat prima scădere în preferințe

Prioritățile platformei de socializare par puțin schimbate după integrarea cu Instagram și Whatsapp. Deși rămâne cea mai utilizată platformă socială, doar 61% dintre specialiști au folosit-o ca platformă principală de comunicare, în scădere cu 7 procente față de 2018. La nivel global, Facebook a atins, în 2019, 7 milioane de advertiseri care își promovează și vând produsele către utilizatorii platformei. Potrivit statisticilor companiei, 26% dintre persoanele care dau click pe un anunț sponsorizat cumpără produsele respective, ceea ce păstrează Facebook în preferințele advertiserilor din întreaga lume. Mai mult, 59% dintre marii jucători de pe piața de publicitate intenționează să crească bugetele de publicitate pentru anul următor. Chiar dacă Facebook și produsele conexe ale acestuia, precum Messenger au înregistrat o ușoară scădere, ele sunt în continuare tool-urile preferate ale persoanelor care lucrează în marketing-ul digital. 

2. Instagram a devenit platforma cea mai vizitată de publicul tânăr

Această platformă de social media bazată pe imagini și video este optimizată constant pentru a ajuta utilizatorii să dea share cu ușurință fotografiilor și videoclipurilor de pe telefon. Instagram a depășit deja un miliard de utilizatori, o realizare cu adevărat remarcabilă în 2019. Asta înseamnă că a devenit una dintre platformele de socializare cu cea mai rapidă creștere și, destul de important, o mare parte din utilizatorii săi aparțin segmentului tânăr al populației, cu vârste sub 30 de ani. De aceea, 69% dintre departamentele de marketing digital ale companiilor intenționează să crească numărul postărilor organice pe Instagram. 

3. Contentul video a devenit o necesitate

În 2019, un număr mare de utilizatori a urmărit content video pe YouTube. Mai mult de jumătate din populație urmărește în prezent videoclipuri, iar multe dintre aceste videoclipuri sunt produse ale marketingului digital. Deși YouTube poate fi cel mai popular mod de a consuma acest tip de content, chiar mai popular decât Facebook, asta nu înseamnă că nu ar trebui să urci videoclipuri pe Facebook sau pe oricare altă platformă de socializare, dacă acest lucru sprijină strategia ta de marketing. Ceea ce putem spune cu siguranță este că, în 2019, peste 70% dintre marketeri au admis că vor include în strategiile lor comunicarea pe Youtube iar 75% spun că vor să afle mai multe despre cum funcționează. 

Fie că vrei să creezi videoclipuri pentru Instagram, Facebook, YouTube sau chiar propriul site web, acestea sunt instrumente de marketing digital extrem de eficiente. Poți înregistra și transmite o mulțime de informații personalizate pentru brand-ul pe care îl reprezintă. Atât timp cât realizezi conținut video de calitate, poți obține câștiguri impresionante.

4. LIVE-urile au generat tot mai mult interes

Videoclipul este un instrument valoros însă una dintre cele mai rapide creșteri ale marketingului digital este utilizarea live-urilor. O parte din acest lucru s-a datorat serviciilor de streaming, pe diverse canale de socializare.

Transmiterea în direct s-a remarcat în 2019 ca fiind deosebit de importantă pentru marketingul digital, în special în combinație cu strategiile care au vizat influencerii. Indiferent dacă este vorba despre noua generație de influenceri în social media sau de cei deja consacrați, cum ar fi celebritățile, sportivii și muzicienii, transmiterea live de către un influencer care interacționează direct cu utilizatorii prin comentarii, a fost și rămâne o atracție uriașă pentru o audiență. Spontaneitatea și interactivitatea streaming-ului live devine punct central dacă cel care transmite este o personalitate bine aleasă pentru domeniul său.

5. E-mail marketing personalizat

Emailul a continuat să fie un canal major de comunicare, miliarde de persoane utilizându-l în continuare în scopuri personale, comerciale, industriale, juridice, științifice și academice. 

Marketingul prin e-mail a evoluat, iar e-mailurile generice de marketing nu mai sunt la fel de eficiente cum au fost în trecut. În 2019, comunicarea prin email cu potențialii clienți a devenit o combinație de automatizare și de personalizare care a propulsat marketingul de acest tip. Adesea, e-mailul este „declanșatorul” final pentru a motiva o acțiune, mai ales atunci când este combinat cu tehnici de remarketing. Remarketing-ul sau retargeting-ul reprezintă un set de tactici utilizate de Google Adwords și Facebook Ads, care permite site-urilor să afișeze anunțuri personalizate utilizatorilor care au vizitat deja sau au făcut o acțiune specifică pe un site web. 

7.  Interacțiunea vocală a crescut

Datorită unor programe „inteligente” precum Siri, interacțiunea verbală cu dispozitivele continuă să crească. Efectuarea unei căutări vocale, de exemplu, este foarte diferită de tastarea unei interogări, în special în rezultatele obținute. Când o persoană efectuează o căutare bazată pe text, ecranul afișează o pagină cu rezultatele compatibile. Dar când cineva solicită unui dispozitiv să efectueze o căutare și dispozitivul să răspundă verbal, acesta poate oferi doar câteva opțiuni și, în mod frecvent, acesta furnizează doar o singură alegere.  Asta înseamnă că pregătirea pentru căutările vocale va necesita o abordare diferită, dar este un domeniu al marketingului digital care nu poate fi ignorat, deoarece oamenii se bazează pe el acum mai mult decât oricând. 

Dacă îți dorești o carieră în digital marketing sau vrei să înveţi cum să-ți promovezi afacerea online, te poți înscrie la cursul de Marketing Digital, în cadrul căruia specialiștii te vor ghida și învăța  să utilizezi eficient cele mai eficiente canale în online: motoare de căutare, rețele sociale, site-uri de comunicate, de articole, bloguri, forumuri de specialitate. Acest curs oferă costuri realiste, metode eficiente de targetare și de urmărire a rezultatelor, precum și sisteme eficiente de generare de rapoarte care pot fi utilizate în creșterea performanțelor campaniilor de marketing online în timp real.