6 Noutati din Social Media care iti vor propulsa afacerea in 2018

Hello, bine te-am gasit! Ma bucur ca ti-am trezit interesul pentru a citi acest articol. Numele meu este Alexandra Cerbu, iar in cele ce urmeaza iti voi prezenta 6 dintre cele mai importante update-uri pe care principalele retele sociale din Romania - Facebook si Instagram - le-au realizat in anul 2018.

Aceste update-uri te vor ajuta sa cresti gradul de eficacitate al campaniilor pe care le derulezi in Social Media, indiferent de obiectivele pe care le ai: brand awareness, lead generation, and so on.

Inainte de toate, insa, probabil ca te intrebi: “Cine este Alexandra Cerbu si de ce ar trebui sa am eu incredere in informatiile pe care mi le ofera ea?” 

Ei bine, am o experienta de peste 7 ani in marketing online, iar de 3 ani ocup pozitiile de Social Media Manager, Pay per Click Manager si Account Manager in agentia re7consulting Bucuresti.

Dupa cum am spus, in cele ce urmeaza iti voi prezenta cele mai importante update-uri facute de Facebook si Instagram in acest an, care, dupa parerea mea, vor contribui foarte mult la eficientizarea campaniilor realizate de tine pe cele doua platforme.

Anul 2018 a fost plin de modificari atat pe Facebook, cat si pe Instagram. Dintre toate acestea, le-am ales pe cele mai importante - in opinia mea - 3 update-uri realizate/care vor fi realizate de fiecare platforma in parte in acest an.

Concret, de la Facebook am ales:

1.       Transparentizarea campaniilor

2.       Penalizarea advertiserilor care ofera “Bad UX” pe platforma

3.       A/B testing pentru postari*

Iar de la Instagram am ales:

1.       Instagram TV

2.       Tag-uri de cumparaturi in Stories

3.       Transformarea postarilor organice in reclame

*Functia de A/B testing pentru postari este inca in faza de testare, insa am considerat ca este important sa o mentionez pentru ca, odata ce va fi lansata, va oferi insight-uri extrem de utile pentru postarile pe care le publici in Facebook.

Care e treaba cu aceste noutati? Ce plusuri imi ofera ele? Cum le pot utiliza eficient pentru a-mi indeplini cu succes obiectivele?

In primul rand, aceste update-uri iti ofera oportunitatea de a creste eficienta campaniilor pe care le derulezi in Social Media, indiferent de obiectivul pe care il ai. De asemenea, beneficiezi de canale noi prin intermediul carora poti targeta o plaja mai mare de audienta, cu cel mai bun continut pe care il poti genera.

Despre beneficiile pe care ti le ofera aceste update-uri, dar si despre modul in care le poti utiliza pentru a-ti creste eficienta campaniilor pe Facebook si Instagram, in cele ce urmeaza:

 Cele mai importante 3 update-uri din Instagram in 2018

1.       Instagram TV (IGTV)

Instagram a lansat luna trecuta platforma video Instagram TV, o noua aplicatie autonoma care poate fi accesata fie in mod individual, fie direct din interiorul aplicatiei Instagram. IGTV permite creatorilor de continut sa incarce videoclipuri cu o durata de maxim 60 de minute.

Putem spune cu usurinta ca acesta este cel mai important update pe care Instagram l-a facut in acest an, deoarece se poate considera ca Facebook si-a anuntat, oficial, intentia de a concura cu Youtube pentru suprematie pe nisa de continut video.

Important de adaugat este faptul ca lansarea IGTV s-a realizat odata cu atingerea a 1 miliard de utilizatori activi pe Instagram.

Cum te ajuta IGTV?

Ei bine, stim cu totii care sunt avantajele continutului video fata de cel imagistic sau cel tip text. Unul dintre avantaje este posibilitatea sa livrezi continut intr-un timp mult mai scurt si mai usor de inteles de catre audienta in format video, decat in format imagistic si text (asemenea postarilor clasice din Instagram).

Bun, dar am avut posibilitatea de realiza postari video si pana acum in Instagram. Care e diferenta?

Una dintre diferente este ca acum dispui de o platforma dedicata exclusiv continutului tau video. De acum, atunci cand vei posta un clip pe IGTV, urmaritorii tai vor fi direct notificati printr-o pictograma plasata in partea stanga-sus a ecranului. Asadar, eviti ca postarea ta sa se piarda in feed-ul urmaritorilor adunand, astfel, mai multe vizualizari.

Un alt avantaj este durata mult mai mare pe care o ai la dispozitie pentru video. Daca pana acum Instagram limita utilizarea de clipuri la 60 de secunde, acum poti urca video cu o durata de pana la o ora (desi, personal, nu recomand sa urci atat de sus cu timpul, mai ales daca nu dispui inca de o audienta fidela brandului).

2.       Tag-uri de cumparaturi in Stories

Pana acum, tag-urile de cumparaturi permiteau brandurilor sa-si eticheteze produsele in postarile din Instagram, facilitand, in acest mod, un proces mai simplu de achizitionare pentru client.

Acum, Instagram permite utilizarea acestor tag-uri si in Stories. In fiecare zi, peste 300 de milioane de utilizatori posteaza in Stories, asadar ne putem da seama de ce a oferit Instagram aceasta noua functie.

Avantajul acestei noi facilitati este faptul ca ai sanse sa obtii mai multe conversii, deoarece postarea nu se mai pierde in feed-ul urmaritorilor, printre multe alte postari.

3.       Posibilitatea de a transforma postarile organice in reclame

Postarile tale organice din Instagram au un engagement foarte bun? Transforma-le in reclame, pentru ca acum poti face asta. Instagram permite utilizarea postarilor organice pentru campanii platite.

Cum te ajuta acest update?

De acum vei avea un insight mai bun in ceea ce priveste eficienta campaniei. Daca pana acum erai nevoit sa testezi cateva forme ale campaniei pentru a o localiza pe cea mai eficienta, de acum vei sti de la inceput care este cea mai buna varianta.

Ai grija insa ca, in campania platita, sa targetezi o audienta similara cu cea pe care ai inregistrat-o pe postarea organica, pentru a avea cele mai mari sanse ca aceasta sa livreze cele mai bune rezultate.

 Cele mai importante 3 update-uri din Facebook in 2018

1.       Transparentizarea campaniilor publicitare

Ultimul update important pe care Facebook l-a efectuat iti ofera posibilitatea de a putea sa vezi in timp real campaniile platite pe care o anumita pagina de brand le desfasoara in Facebook, Instagram, Messenger si in retelele partenere Facebook, chiar daca aceste anunturi nu te targeteaza direct.

Pentru a face asta, ai la dispozitie butonul “informatii si reclame”, plasat in partea superioara a paginii alese. Apasa pe el si apoi selecteaza sectiunea “Reclame active”. Acolo vei gasi toate reclamele active pe care pagina respectiva le ruleaza.

Cum te ajuta acest update?

Acest update iti permite sa urmaresti campaniile rulate de competitor. Astfel, vei beneficia de o serie de insight-uri pe care le poti utiliza in propriile campanii.

2.       Penalizarea brandurilor care ofera o experienta negativa pe platforma

Facebook a inceput sa ceara feedback de la utilizatori in legatura cu experienta pe care acestia o au in legatura cu brandurile cu care intra in contact.

In acest fel, Facebook si-a propus sa realizeze o triere intre brandurile care ofera o experienta pozitiva pe platforma si cele care au lacune in a asigura acest lucru.

In cazul in care Facebook primeste semnale ca un anumit brand ofera o experienta proasta audientei, reteaua poate impune diferite sanctiuni la adresa brandului, ajungand pana la refuzarea accesului la platforma pentru respectivul brand.

Pentru a gasi acest instrument, acceseaza sectiunea “Activitati recente privind reclamele”. Acolo poti vedea reclamele pe care le-ai accesat recent si lasa feedback la sectiunea “Lasa feedback”, plasata in partea stanga-sus a sectiunii.

Ma va ajuta in vreun fel acest update?

Dupa parerea mea, acest update iti va permite sa te asiguri constant ca te incadrezi in parametri optimi in ceea ce priveste interactiunea cu utilizatorii si oferirea unei experiente pozitive.

Daca vezi ca se aduna reactiile negative, inseamna ca este timpul sa iti regandesti strategia.

3.       A/B testing pentru postari

Aceasta functie nu a fost insa lansata oficial de catre Facebook, fiind momentan in perioada de testare. Am ales, insa, sa o pun in aceasta lista pentru ca promite o serie de facilitati extrem de importante pentru eficientizarea continutului postat pe reteaua sociala.

Cum ma va ajuta acest update?

Aceasta noua unealta va pune la dispozitia ta posibilitatea de a posta doua variatii diferite ale aceleiasi postari, catre doua segmente diferite de public, si evaluarea individuala a performantelor. Asadar, vei putea sa alegi intotdeauna continutul care genereaza cel mai mare engagement.

Atat despre cele mai importante update-uri pe care Instagram si Facebook le-au lansat pana in acest moment in 2018.

In principiu, fiecare update realizat de cele doua platforme prezinta un scop practic, care genereaza plus-valoare in cele doua platforme, fie pentru utilizatori, fie pentru brandurile care se promoveaza in aceste medii.

Insight-urile pe care ti le-am oferit in acest articol sunt importante in masura in care pot contribui determinant la cresterea eficientei campaniilor pe care le desfasori in Facebook si/sau Instagram.

Vrei sa vorbim mai multe despre social media si despre strategiile pe care trebuie sa le aplici pentru a obtine un randament maxim pe retelele sociale?

Te invit la cursul meu de Social Media Optimization de 14 ore, pe care il voi sustine pe 25 si 26 august in parteneriat cu agentia CBManagement. Gasesti aici mai multe informatii despre curs. Te astept cu drag!