5 tipuri de continut care iti vor creste rata de engagement

Intr-un context in care oamenii  primesc zilnic o cantitate foarte mare de continut vizual sau textual, crearea unor materiale relevante pentru ei, in care pot avea incredere este esentiala. Continutul este unul dintre cele mai diverse si mai creative moduri prin care un brand isi poate crea o imagine unica, se poate conecta cu publicul si poate contribui la oferirea unor experiente interactive. Continutul organic care genereaza implicare este unul dintre cele mai eficiente metode prin care sa iti faci brandul vizibil. O singura postare poate creste vizibilitatea si reputatia brandului tau si implicit rata conversiilor si traficul catre site. Daca iti doresti sa obtii mai multe comentarii, aprecieri si distribuiri ale postarilor tale, in functie de specificul brandului tau poti utiliza continut informativ, educativ, subiecte de actualitate si vizualuri creative.

1.       Postari care sa iti asigure autoritate in domeniu

Blogul este unul dintre cele mai utilizate instrumente de marketing. Furnizeaza intotdeauna articole bine documentate in care informatia este prezentata clar. Daca iti doresti ca brandul tau sa devina un lider de opinie in domeniul in care activezi si publicul sa revina pe site, trebuie abordezi subiecte de interes pentru consumatori si sa oferi raspunsuri complexe si complete. In felul acesta oamenii vor fi informati si vor avea incredere in brandul tau. Articolele care te pozitioneaza ca o autoritate in domeniu si care ofera informatii utile, cele mai noi tendinte din domeniul tau de activitate pot fi distribuite si pot constitui o sursa de referinta pentru consumatori.

Un alt mod eficient de a crea continut viral este sa abordezi subiecte captivante despre concurenta ta nu a scris inca nimic. Articolele noi vor fi si mai utile pentru consumatori care vor putea sa distribuie continut si sa discute despre el.

2.       Continut despre ”cum sa”

Articolele si postarile in social media prin care publicul este educat, ajutat sa invete ceva nou poate deveni viral indiferent de domeniul in care este utilizat. Acest tip de continut este ideal pentru companiile care activeaza in domenii tehnice, constructii, IT sau industriale. De asemenea, continutul educativ iti permite sa te situezi ca o autoritate in domeniul tau de activitate. Incepe cu o cercetare pentru a afla care sunt subiectele interesante pentru public si care sunt problemele cu care se confrunta. Incearca sa raspunzi la toate intrebarile pe care acestia le-ar putea avea si sa oferi solutii pentru cele mai frecvente probleme din domeniu tau de activitate.

Un mod eficient prin care poti afla care sunt subiectele relevante si sa implici publicul este sa creezi poll-uri sau sa pui intrebari pe retelele de socializare pe care este prezent brandul tau.

Modul in care furnizezi informatia este foarte versatil si poate fi adaptat publicului tinta, oricarui nivel de pregatire. In functie de specificul companiei poti crea articole pe blogul companiei, video-uri sau podcast-uri.

3.       Continut vizual

Vizualul este o parte esentiala a platformelor de social media. Daca iti doresti ca brandul tau sa fie vizibil si sa oferi continut care sa generezi implicare, trebuie sa ai in vedere cele mai recente tendinte si sa le utilizezi in avantajul tau.  Distribuie videoclipuri si posteaza povesti personalizate, relevante pentru publicul tau tinta. Continutul indraznet, creativ si original care provoaca publicul si te diferentiaza de competitorii directi poate genera cele mai multe implicari, putand fi distribuit cu usurinta in social media.  

Un alt aspect de care trebuie sa tii cont este ca ultimii ani continutul video a devenit din ce in ce mai important, iar in prezent utilizatorii de Facebook isi petrec de trei ori mai mult timp urmarind videoclipuri live decat videoclipuri traditionale.

4.       Infografice

Atractive, usor de urmarit si creative, infograficele sunt un mod foarte bun prin care poti atrage atentia publicului. Utilizand infografice relevante care sa sustina informatiile din articole si sa faciliteze parcurgerea textului poti obtine o rata de implicare a publicului. Acestea sunt un mod accesibil prin care poti explica sau poti insera statistici care sa-i intereseze pe consumatori si pe care acestia le pot distribui pe retelele de socializare.

Combinand informatia cu un vizual atractiv, infograficele sunt ideale pentru postarile in social media si pot fi utilizate mult timp dupa ce au fost create.

5.       Opinii si subiecte in tendinte

Continutul prin care brandul tau isi afirma opinia sau pozitia in legatura cu un subiect sunt atat un mod prin care isi poate crea o voce unica, dar si o modalitate prin care poti crea dezbateri si interactiuni. Acest tip de material poate fi utilizat cand iti doresti sa incurajezi conversatia si sa cresti numarul de aprecieri si distribuiri.

Daca iti doresti sa creezi continut viral rapid care sa genereze trafic pe site-ul tau intr-o perioada de timp scurta, cea mai eficienta metoda este sa alegi subiectele de interes in acel moment. Aceasta abordare este ideala pentru postarile create pentru social media. In acest fel cresti traficul pe o anumita pagina si poti obtine o publicitate mai mare pentru un anumit produs. Acest tip de continut in tendinte are o durata de viata scurta, iar popularitatea dobandita in urma postarilor poate dura cateva zile sau saptamani.

Continutul original, interactiv care genereaza implicarea publicului este necesar in orice domeniu, indiferent de specificul brandului sau afacerii tale. Daca vrei sa inveti cum sa creezi continut viral pentru un brand, Cursuri Creative ti-a pregatit pachetul cadou ”Curs de copywriting” care contine trei cursuri care te vor ajuta sa comunici eficient online. Alege sa urmezi cursurile de Social media optimization si Initiere in Photoshop, iar agentia iti ofera participarea gratuita la cursul de Initiere in copywriting sustinut de Catalin Ionascu, fondatorul Romanian Copywriter. Acest pachet este conceput pentru a-ti oferi toate informatiile de care ai nevoie pentru a-ti promova afacerea in mediul online.