5 sfaturi utile pentru testarea eficienței campaniilor din Social Media

Înțeleg foarte bine motivele pentru care antreprenorii din ziua de astăzi aleg să apeleze la campanii plătite în Social Media în procesul de comercializare a produselor sau serviciilor deținute.

Printre beneficiile campaniilor plătite în Social Media putem enumera:
  • Parcursul relativ rapid de la ofertare la conversie
  •  Numărul mare de potențiali clienți care utilizează platformele sociale
  • Oportunitatea de a măsura mult mai clar eficiența procesului de vânzare, dar și posibilitatea de a creste eficiența reclamelor, pe baza datelor obținute
  •  Șansa de a atrage un public numeros care să împărtășească valorile brandului
  • Posibilitatea de a păstra aproape de brand oamenii care deja au cumpărat, cu scopul de a-i fideliza sau cu scopul de a-i convinge de calitatea produselor sau a serviciilor tale transformând-i, în timp, în ambasadori de brand și generând, astfel, publicitate gratuită pentru afacerea ta.

Până a te bucura de aceste beneficii este, însă, un drum lung, care necesită investiții semnificative, atât financiare, cât și umane. De asemenea, trebuie să investești și timp în acest proces.

Din păcate, nu exista o formulă standard care iți poate garanta succesul în acest domeniu.  De aceea, testarea (A/B testing) reprezintă unul dintre elementele vitale în cadrul acestui proces. Testând, vei ajunge să crești într-un mod progresiv eficiența campaniilor ajungând, în final, la rezultatul dorit.

Ce este A/B testing-ul?

Pe scurt, este un proces care presupune construirea și publicarea a două reclame diferite, cu elemente de conținut,  grafică și cu date de targetare diferite, pentru a vedea care dintre ele generează mai multe rezultate. De asemenea, acest proces de testare presupune intervenția în timp real asupra reclamelor și optimizarea elementelor care compun aceste reclama, astfel încât să încercam o stimulare a eficienței acestora.

Am spus mai sus că nu există o formulă ideală pentru a obține rezultatele dorite din campaniile lansate în Social Media. Din fericire, însă, există extrem de multe practici de testare prin care poți eficientiza mai rapid campaniile, ajungând, astfel, mai rapid la rezultate.

În acest articol iți propun câteva dintre cele mai bune practici care te vor ajuta să optimizezi bugetul, dar și timpul necesar, pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile pe care le testezi.  Acestea îți vor face munca mai ușoara, te vor feri de greșeli și, implicit, de pierderi.

Iată ce greșeli poți evita în procesul de A/B testing dacă urmezi practicile pe care le vei găsi în acest articol:

1.      Modificările excesive

2.      Alocarea unui buget prea mic și a unui timp prea scurt

3.      Setarea greșita a procesului de A/B testing

4.      Prea puține modificări la campanii

Iată cele mai bune practici care te vor ajuta să crești rentabilitatea investiției în campaniile pe care le lansezi în Social Media:

1.      Testează elemente din campanie care au impact ridicat;

Un studiu realizat de AdExpresso pe un număr de peste 3 milioane de reclame din Facebook a relevat faptul că interesele, sistemul de operare (în cazul reclamelor în mobile), vârsta, sexul, imaginile și textul se află printre elementele cu cel mai ridicat potențial de a genera un plus în conversii.

2.      Testează cu un singur element modificat;

De exemplu, poți pregăti două campanii în care singurul element diferit să fie imagine; sau două campanii în care singura diferență să fie data de copy-ul utilizat. Atunci când faci A/B testing, ține minte că nu este indicat ca reclamele să fie complet diferite, acest lucru conducând la scăderea eficienței testării.

3.      Prioritizează ideile de testare;

Testarea campaniilor în Social Media nu necesită doar investiții, ci și alocarea unor perioade de timp semnificative. Cel mai bine este să începi cu acea idee care consideri că are cea mai mare șansă de reușită. Astfel, șansele să găsești formula perfectă repede și ieftin cresc proporțional.

4.      Calculează bugetul pentru ambele campanii;

Ține sub monitorizare bugetul pe care îl investești în testare. Începe prin a te uita la alte campanii realizate în trecut, pentru a definii un cost-per-conversie mediu.

5.      Concentreze-te pe rezultatele importante, precum conversiile;

Sunt numeroase obiective pe care le poți măsura, însă eu sunt de părere că cel mai eficient este să testezi reclamele cu obiectiv de conversie. Astfel, datele obținute iți vor oferi cea mai bună impresie asupra eficienței campaniilor.

Află mai multe despre cum să realizezi campanii eficiente și despre cum să optimizezi canalele de Social Media  la cursul de Social Media Optimization. Pentru detalii sau înscrieri ne poți contacta la telefon: 0743.183.353, sau prin e-mail la: cursuri@cbmanagement.ro.