4 pasi in crearea unei strategii de social media explicati de expertul in marketing Desiree Banugo

In crearea unei strategii eficiente pentru social media, companiile trebuie sa aiba in vedere planul de business. In functie de acesta, companiile isi pot stabili planul de comunicare si marketing. Scopul pentru care un brand este prezent pe retelele de socializare si creeaza continut in social media trebuie sa fie  parte integranta a strategiei generale de marketing, sustine Desiree Banugo, expert international in marketing. Desiree va sustine pentru a doua ora la Bucuresti un curs avansat de Content writing in digital si social media, in perioada 10 – 11 noiembrie. Trainingul se adreseaza comunicatorilor si creatorilor de continut pentru online care doresc sa invete strategii de social media si tehnici practice pentru a realiza continut si campanii care sa ramana in memoria colectiva.

Conform expertului in marketing, cei mai importanti pasi in crearea unei strategii eficiente si relevante de content pentru social media sunt identificarea scopului fiecarei platforme de social media in raport cu strategia generala, crearea mesajului, identificarea audientei vizate si cercetarea sociala.

1.         Identificarea scopului platformelor de social media in raport cu strategia de marketing – fie ca scopul este obtinerea conversiilor, recunoasterea brandului, crearea unei comunitati, notorietate sau implicare, trebuie sa fie clar care este abordarea astfel incat mesajul transmis sa fie consistent si relevant.

2.         Mesajul – temele principale si mesajele trebuie sa fie aliniate la valorile brandului, la cele mai importante subiecte pentru public si la ceea ce brandul vrea sa transmita despre sine. Cercetarea sociala le ajuta pe companii sa afle care sunt informatiile de interes pentru public si sa le ofere.

3.         Identificarea audientei targetate – este recomandat ca audienta sa fie segmentata, iar  strategia de content writing sa fie adaptata pentru fiecare grup. Mesajele personalizate sunt mult mai relevante pentru publicul vizat si astfel rezultatele sunt mai bune. De asemenea, companiile trebuie sa cunoasca influencerii, stakeholders, detractorii si oamenii din acelasi domeniu de activitate. Acestia pot afla despre brand si pot fi interesati sa colaboreze.

4.         Cercetarea sociala – este esentiala intelegerea prezentei unui brand in social media. Aceasta activitate trebuie sa fie realizata zilnic pentru a identifica tendintele, cuvintele cheie, hashtag-urile, influencerii, temele, subiectele de interes, problemele, inovatiile, competitia, stilul si limbajul pentru a oferi continut relevant.

Expertul in marketing considera ca cele mai importante cinci emotii si atribute ale unui text care genereaza implicarea si audientei in social media sunt nostalgia, inspirational, primul lucru pe care trebuie sa il stie, amuzant si dragut. De asemenea, la acestea putem adauga activismul si responsabilitatea sociala.

Tranierul a oferit un exemplu din campania sa preferata. Aceasta este campania pentru logo-ul Shell in care Desiree Banugo a fost social media manager si community manager. ”Pentru aceasta campanie a trebuit sa creez un calendar de continut global in engleza, impreuna cu agentia creativa si apoi sa a trebuit sa lucrez cu managerii din fiecare tara pentru a traduce si incorpora mesajul in campaniile locale. Oferta de marketing a cuprins LEGO de colectie cu masinile Ferrari disponibil in statiile de alimentare partenere. Din punct de vedere al community manager-ului am construit relatii cu urmaritorii paginii Shell care au impartasit creatiile lor LEGO si au distribuit continutul creat de alti utilizatori. De asemenea, am gestionat serviciul de clienti, prin rezolvarea unor probleme precum lipsa unor masinute pentru a-si completa colectia. In momentul in care le trimiteam o masinuta LEGO din rezerva mea, bucuria intregii familii care intotdeauna imi trimitea o fotografie imi oferea un sentiment extraordinar”, a marturisit Desiree Banugo.

In ceea ce priveste alegerea unor companii de a lucra cu o agentie de content externa sau de a angaja un specialist in social media intern, trainerul considera ca ambele variante ofera atat avantaje, cat si dezavantaje. ”Agentiile sunt foarte bune in ceea ce priveste oferirea unor campanii puternice, creative si foarte bine coordonate. Un expert in social media intern intelege nuantele si detaliile companiei, provocarile pe care aceasta le are si poate crea o strategie bazata pe acestea, pentru a depasi fiecare obstacol”.

Specialistii in continut din Romania vor avea oportunitatea de a invata din experienta de peste 20 de ani a lui Desiree Banugo in cadrul cursului de Content writing in digital si social media. Desirée a fost implicata in dezvoltarea a numeroase website-uri, lansari in social media, extinderi de afaceri online, precum si in dezvoltarea programelor de mentoring si de training.

Cursul este organizat de International School of Communication din Londra in parteneriat cu agentia de training Cursuri Creative.