3 reguli de aur in comunicare interna explicate de expertul Kelly Freeman

Comunicarea interna este pilonul de baza in construirea unei culturi organizationale pentru companiile care isi doresc sa maximizeze profitul si sa optimizeze munca angajatilor. Este un instrument folosit pentru motivarea acestora, al carui rol s-a schimbat intr-o mare masura in ultimul timp. Toate aceste schimbari pot duce la crize de comunicare interna si probleme in retentia fortei de munca. Solutia oferita de Kelly Freeman este de a adapta strategia de comunicare interna astfel incat toti angajatii sa vada imaginea de ansamblu a companie si sa-si constientizeze rolul fiecaruia dintre ei. Expertul in comunicare sustine la Bucuresti, pe 9 noiembrie, cursul Internal Communications in care va explica toti pasii pentru dezvoltarea brandului si a personalitatii companiilor. 

In cadrul trainingului Kelly va aborda subiecte precum: importanta strategica a comunicarii interne, cele mai bune practici, evaluarea strategiei, canale si instrumente, crearea campaniilor si managementul schimbarii. 

”Cand mi-am inceput cariera oamenii faceau acelasi lucru timp de 15 ani. Am cautat solutii si noi metode de rezolvare a problemelor. Este important ca oamenii sa se schimbe, sa invete si sa se adapteze lunii moderne si nevoilor venite odata cu aceste schimbari”, spune expertul in comunicare.

Inainte de a crea si stabili strategia, fiecare responsabil de comunicare interna trebuie sa aiba in vedere: situatia interna, experienta personalizata (differentiated brand experience) si implicarea angajatilor. 

1. Situatia interna. Este vorba despre implicare, nu despre marketing-ul intern. Implicarea angajatilor presupunea sprijinirea acestora pentru a trai la propriul brandul pe care il reprezinta. 

”Un brand este o promisiune. Increderea se castiga intr-o viata si iti trebuie un singur moment pentru a o pierde. Acest lucru nu se aplica cand angajatii devin si se identifica cu brandul tau”, afirma Kelly. 

2. Experienta personalizata. Totul se rezuma la a oferi o experienta personalizata pentru fiecare, nu doar o experienta buna pentru toti. 

”Ajuta angajatii sa vada ce inseamna brandul si care este rolul lor in companie. Aici managerii sunt cheia. Cu cat ei inteleg mai bine ce este brandul si cum traiesti cu el, cu atat mai mult angajatii il vor interioriza. Rezultatele vor fi vizibile pentru consumator”, adauga expertul in comunicare. 

3. Implicarea angajatilor. Implicarea este un principiu esential in crearea unui brand de care consumatorii sa fie multumiti. Acest principiu trebuie sa fie respectat de toti angajatii, chiar si de cei care nu intra in contact direct cu consumatorul.

”Brandul fiecarei companii nu este un cod de conduita, nici o cale de a face lucruri. Este de fapt un fel de a fi”, spune Kelly. 

Training-urile se adreseaza profesionistilor in domeniul comunicarii care vor sa isi imbunatateasca cunostintele despre realizarea si implementarea unei strategii eficiente, dar si celor care vor sa inteleaga care este rolul acesteia in cresterea organizatiei.