3 lucruri de care trebuie să ții cont în crearea unei strategii de comunicare oferite de expertul internațional, Kelly Freeman

Strategia înseamnă planificare pe termen lung și conectarea comunicării la obiectivele de business, spune expertul internațional în comunicare Kelly Freeman. De aceea, strategia de PR este esențială pentru o companie deoarece îi permite să aibă controlul asupra mesajelor pe care le transmite, să planifice obiectivele de comunicare atât intern, cât și extern și să elaboreze planuri pe termen lung.  ”Strategia reprezintă un avantaj major în situațiile de criză. Este important ca organizația să aibă mesaje pregătite și purtători de cuvânt care sunt încrezători și capabili să susțină poziția organizației rapid și eficient”, a completat trainerul cursului de Advanced communications and PR strategy.  Kelly Freeman, unul dintre cei mai cunoscuți experți în comunicare din Marea Britanie, revine la București pentru a susține un training dedicat specialiștilor în comunicare și marketing are doresc să afle care sunt rețetele testate de trainer în cei peste 25 de ani de experiență în noutățile din domeniu. Cei mai importanți factori în stabilirea unei strategii actuale de PR sunt, potrivit trainerului: comunicarea digitală, influencerii și bugetul. 

Comunicarea digitală

Lectorul susține că strategiile digitale au schimbat radical modul în care o companie alege să comunice, deoarece în prezent nu se mai alocă bugete imense pentru publicitatea și marketingul tradiționale. În contextul în care majoritatea consumatorilor sunt online, tot mai multe companii preferă comunicarea pe rețelele de socializare, aceasta fiind o metodă eficientă și mai puțin costisitoare de a ajunge la categorii specifice de public. „Marketingul în rețelele de socializare este mult mai ieftin și poate ajuta organizațiile să targeteze audiențe de nișă, oferind astfel o valoare mai bună pentru cost”, afirmă Kelly Freeman.

Alegerea influencerilor

Brandurile și companiile pot ajunge la diferite categorii de public cu ajutorul platformelor de social media. Unul dintre sfaturile oferite de trainer este ca în strategia de comunicare digitală să fie implicați doar acei influenceri care nu doar că au o comunitate numeroasă, dar corespund ideologiei brandului și se identifică foarte bine cu produsele promovate. „Influencerii pot lucra foarte bine atunci când se potrivesc cu obiectivele organizației, dar din ce în ce mai mulți solicită plata fie prin remunerare, fie prin produse, de aceea trebuie să fie foarte clar avantajul pe care îl are organizația, conflictele de interese, politicile anti-corupție din unele teritorii și modul în care va fi măsurat rezultatul activității.  Cei mai buni influenceri sunt cei care vor lucra în parteneriat datorită unei conexiuni bune cu obiectivele de afaceri și cu propriile obiective”, spune expertul în comunicare.  

Crearea unei strategii care să includă influencerii potriviți care corespund filosofiei brandului aduce multe avantaje de imagine pentru acesta, deoarece oamenii tind să urmeze oameni mai mult decât branduri, iar comunicarea devine una mai personală. ”Strategiile cu influenceri te pot ajuta să definești stakeholderii care pot deveni avocați ai activității tale, oferind astfel credibilitate aprobare. De asemenea, pot lucra în parteneriat cu organizația ta la programe de leadership și pot acționa ca ambasadori sau ca purtători de cuvânt, fie pe panouri, fie în participarea la conferințe”, spune Kelly Freeman.

Stabilirea bugetului

Kelly Freeman susține că bugetul trebuie gândit și optimizat în funcție de obiectivele strategice ale brandului și de eficiența și rezultatele fiecărui canal de comunicare utilizat. ”Aceasta poate însemna redefinirea bugetelor sau oprirea unor activități existente și înlocuirea acestora cu noi abordări concepute pentru a corespunde obiectivelor de business specifice. Cercetarea este o componentă importantă a unei abordări strategice deoarece acest lucru oferă o bază  care justifică schimbarea”, explică trainerul.

Persoanele care vor să afle mai multe despre implementarea strategică a campaniilor de comunicare o pot întâlni pe Kelly Freeman pe 20 septembrie 2019 în cadrul cursuluiAdvanced communications and PR strategy”, susținut de Cursuri Creative în parteneriat cu agenția britanică International School of Communication din Londra. Trainingul face parte din programul avansat de comunicare, Strategic Communication Training, desfășurat la București în perioada 18 – 21 septembrie 2019. Programul include cursurile: Internal Communications, Advanced Strategic Communication Skills for Senior Leaders, Advanced communications and PR strategy și Writing for Social Media and Web.