16 date statistice din 2019 care ne arată că LinkedIn este cea mai importantă platformă de conținut profesional

În peisajul comunicării sociale, LinkedIn pare a fi ruda săracă a Facebook, mai puțin glamouros și mai degrabă rigid. În termeni profesionali, datele ne arată că românii își caută joburi și se angajează pe LinkedIn și tot mai multe companii consideră vitală prezența pe această rețea de socializare profesională. 

Pentru că LinkedIn are propriul său modul în cadrul cursului de "Social media optimization", ne-am hotărât să împărtășim cu voi câteva statistici care vă vor arăta de ce LinkedIn trebuie să aibă un loc asigurat în mixul de marketing digital al organizației.   

În România erau, în luna octombrie a acestui an, peste 2,6 milioane de conturi active de LinkedIn, adică 13% din totalul populației. Raportat la totalul de peste 300 de milioane de useri la nivel global poate nu înseamnă atât de mult, dar ne arată cu certitudine că LinkedIn este cea mai utilizată platformă pentru networking profesional. Asta înseamnă că oameni care sunt activi profesional au, mai mult ca sigur, un profil de LinkedIn. Cei mai mulți dintre ei sunt tineri, arată statisticile oferite de platformă.

  • 1,7 milioane de useri au între 25 și 34 de an
  • 25% dintre useri au între 18 și 24 de ani
  •  25% dintre useri au între 30 și 49 de ani
  • 57% dintre useri sunt bărbați și 43% femei 

Avantaje în recrutare

Aceste statistici susțin și ideea că LinkedIn devine cea mai importantă platformă de recrutare pentru companii. 91% dintre recrutori spun că folosesc LinkedIn. Chiar în momentul în care citești acest articol sunt 19.991 de joburi active în România.   

Leaduri și vânzări

Comunicarea pe LinkedIn este preferata tuturor persoanelor din marketing și vânzări. Pentru că pe această platformă se comunică profesional și relevant sau cel puțin tindem tot mai mult să facem asta. Iată câteva statistici în susținerea argumentelor noastre. Ele sunt la nivel global, dar merită să le urmărim.

  •  43% dintre marketeri susțin că au clienți care au venit în urma comunicării pe LinkedIn.
  •  50% dintre buyeri folosesc LinkedIn când iau decizia de achiziție 
  • 79% dintre persoanele din vânzări spun că au avut leaduri calificate în urma folosirii platformei
  • 13% dintre utilizatori câștigă – la nivel global – între 20 k și 49 k dolari deci iată și cumpărătorii produselor tale.

Sursă de informație și inspirație

Utilizarea LinkedIn nu se limitează la postarea de job-uri sau găsirea unor persoane cu interese comune în zona de business. Platforma este o sursă de informație și de inspirație pentru cei care vor să se dezvolte profesional. Cu opțiunile oferite de LinkedIn Learning poți urma cursuri de perfecționare iar prin urmărirea hash-tag-urilor vei fi la curent cu noutățile din domeniu. Spre deosebire de alte platforme sociale, LinkedIn îți oferă oportunitatea de a urmării oamenii de succes în business. 41% dintre milionarii lumii împărtășesc cu followerii conținut despre poveștile de succes și modul în care iau decizii de business. Dacă vrei să te lași inspirat de exemplele oamenilor de succes în afaceri, LinkedIn este cea mai bună opțiune pe care o ai. Afirmația este justificată de statisticile oferite de platformă:

  • 45% dintre cei care citesc articole pe LinkedIn au funcții superioare sau la nivel executiv
  • La nivel global, peste 90.000 de școli au o pagină de LinkedIn
  • 7 din 10 utilizatori descriu LinkedIn ca o sursă de conținut profesional

Conținutul profesional va fi mereu cel care te va evidenția atunci când comunici cu un public calificat, cum este cel de pe LinkedIn, de aceea trebuie să ții cont de tipul de conținut pe care îl vei posta. Platforma are și în cazul acesta niște reguli de care trebuie să ții cont. Le vei putea afla în cadrul cursului de Social media optimization sau poți găsi mai multă inspirație în acest articol.