PPC sau organic? Ce strategie de promovare funcționează pe Facebook?   

Ai obosit să investești mult timp și sume mari de bani în reclame de Facebook fără să observi îmbunătățiri semnificative? Înțelegi mecanismele prin care funcționează promovarea, însă ți se pare că faci eforturi financiare prea mari fără să ajungi la rezultatele pe care ți le-ai propus?

Specialiștii în marketing digital au ajuns la concluzia că majoritatea business-urilor care încearcă să se dezvolte prin intermediul rețelelor sociale se confruntă cu această problemă.

Din acest motiv, crearea strategiilor de promovare online, economice și eficiente este principala temă abordată la cursul nostru de Marketing Digital. 

Dacă vrei să înțelegi secretele publicității pe Facebook, este important să urmezi sfaturile pe care ți le dezvăluim în acest articol și să-ți creezi propria strategie care să-ți facă produsele sau serviciile cunoscute. 

De ce este important să-ți promovezi afacerea pe Facebook?

Facebook atrage zilnic milioane de utilizatori, cuprinzând cel mai important segment de cumpărători, cu vârste între 25 și 54 de ani. De aceea este important ca produsele tale să fie promovate și prin intermediul acestei platforme.

Pentru toți utilizatorii, Facebook oferă gratis spațiu de exprimare și promovare, dar și instrumente prin care să creezi reclamă plătită. În funcție de nevoile afacerii tale, tu trebuie să decizi care variantă ți se potrivește, luând în calcul avantajele și dezavantajele fiecăreia.

Ce înseamnă PPC?

Campaniile PPC (Pay per Click) sunt reclamele pentru care plătești să apară în newsfeed-ul unui număr mare de utilizatori cărora intenționezi să le vinzi produsul sau serviciul tău.

Postările plătite sunt însoțite de eticheta „Sponsorizat” sau “Promovat” și influența lor depinde de suma de bani investită și felul în care le creezi.

Ce înseamnă postări organice?

În categoria postărilor organice intră conținutul pe care îl publici fără să investești bani. Acestea sunt vizibile doar pe pagina ta și în feed-ul oamenilor care te urmăresc. Potrivit estimărilor spitache.com, postările organice ajung doar la aproximativ 6 % dintre urmăritorii unei pagini.

De ce este necesar să găsești un echilibru între cele două tipuri de promovări?

Specialiștii în Marketing Digital te sfătuiesc să-ți creezi o strategie echilibrată care să cuprindă ambele tipuri de promovare. În timp ce postările organice te ajută să-ți crești reputația în mediul online și să devii cunoscut, PPC-ul targetează noi potențiali clienți și te ajută să ajungi la mai multe segmente de consumatori.

Traficul organic

Toate interacțiunile pe care le ai cu utilizatorii tăi de pe Facebook, fără să plătești intră în categoria traficului organic.

Postările organice sunt mult mai puțin vizibile decât de cele plătite și singurul mod în care o postarea organică poate să depășească reach-ul plătit este să devină virală, ceea ce se întâmplă foarte rar.

De ce să păstrezi traficul organic?

Publicitatea organică este foarte importantă pentru afacerea ta online. Spre deosebire de postările plătite, care au ca obiectiv vânzarea, cele organice sunt educative și transmit informații valoroase pentru urmăritorii tăi.

Majoritatea postărilor organice conțin videoclipuri, training-uri, citate, statistici, știri și generează interacțiune, de aceea algoritmii le favorizează în afișare.

 Când nu funcționează traficul organic?

Traficul organic nu te ajută prea mult atunci când:

·         lansezi produse noi

·         faci oferte

·         ai evenimente sau campanii

Motivul pentru care trebuie să plătești este că în aceste cazuri ai nevoie să transmiți informația la un număr cât mai mare de oameni.

Avantajele postărilor organice

  •  Te ajută să-și construiești o imagine a brandului

 Cu ajutorul postărilor organice transmiți informații valoroase pentru publicul tău și îi convingi să te urmărească ca să afle mai multe. Acest lucru face ca reputația ta să crească şi produsele să devină cunoscute.

·         Audiența are siguranța că activitatea ta este constantă

Traficul organic îți cere să fii constant activ și să postezi regulat. Unul dintre avantaje este că în acest fel utilizatorii îți văd în mod regulat produsele și se asigură că activitatea ta n-a încetat.

·         Este gratis

Pentru orice brand este important aspectul financiar. Facebook îți pune la dispoziție instrumente gratuite de promovare, așa că nu există nici un motiv să ratezi această oportunitate.

·         Îți oferă șanse mai mari să interacţionezi cu clienţii

Informațiile atractive și folositoare au șanse mai mari să stârnească interacțiune (comentarii, like-uri share-uri) cu următorii tăi, spre deosebire de reclamele plătite.

Dezavantajele postărilor neplătite

·         Audiența este limitată

Șansa ca utilizatorii să-ți vadă postările organice sunt foarte mici dacă nu-ți urmăresc profilul, iar obiectul activității tale nu constituie interesul lor major.

·         Nu-ți poţi selecta audiența

Pentru că nu există nici o modalitate în care să-ți selectezi audienţa, trebuie să creezi un mesaj general, care să se potrivească mai multor segmente de audienţă, iar acest lucru nu este foarte apreciat de utilizatori.

Ca să îți asiguri activitatea constantă trebuie să creezi conținut zilnic, iar conținutul de calitate consumă timp. Pe de altă parte, dacă altcineva se ocupă de acest aspect, costurile sunt financiare. 

Campaniile PPC

Facebook oferă două modalități prin care să plătești pentru reclama ta: promovare plătită (boosted ads) sau reclama sponsorizata (paid ads).

Boost-urile sunt de folos atunci când vrei să te asiguri că noile tale postări au ajuns la urmăritori.

Publicitatea plătită îți oferă posibilitatea să creezi mai multe reclame separate, adaptate nevoilor unor grupuri specifice de utilizatori Facebook.

Acestea pot conține mesaje diferite, adaptate fiecărui grup, pentru a asigura interacţiunea în funcţie de interese și de alți indicatorii de piață. 

Când nu sunt necesare PPC-urile?

N-ai nevoie să investești resurse financiare atunci când deja ai un brand de încredere, care se vinde pentru renume sau o prezență constată în social media și rezultate satisfăcătoare din postările organice.

Avantajele PPC-ului

·         Ai la dispoziție o varietate de instrumente pentru a crea reclame atractive

În funcție de necesitățile afacerii tale, Facebook îți oferă o multitudine de soluții de promovare, atunci când utilizezi Facebook Ads Manager.

Poți să-ți promovezi prin reclame cu:

·         Fotografie
·         Video
·         Povești
·         Messenger (reclame care apar între conversații în aplicația Facebook Messenger)
·         Carousel (până la zece imagini statice care pot fi derulate)
·         Diapozitive (clipuri scurte asemănătoare videoclipurilor realizate cu mișcare, sunet și text)
·         Colecție (mai multe produse într-o singură anunț)
·         Demo-uri (jocuri demonstrative interactive pe care utilizatorii le pot previzualiza înainte de a descărca aplicația sau jocul)

 

·         Selectezi audiența în funcție de preferințe

Spre deosebire de postările organice, PPC-ul îți lasă posibilitatea să alegi cui te adresezi. Așadar, poți crea mesaje de impact adresându-te exact unei categorii de utilizatori.

·         Ai control asupra resurselor financiare investite

O strategie de marketing digital eficientă măsoară audiența realizată de PPC şi poate oferi previziuni asupra de evoluției pe anumite perioade de timp.

·         Ai costuri mici pe care le poţi controla

În calitate de creator al reclamei, tu decizi cât să aloci fiecărei campanii PPC pe care o faci. Costurile pornesc de la 1 euro, deci o sumă care nu va impacta bugetul serios.

Îți oferă șansa să creşti imaginea şi veniturile mai rapid

PPC-ul influențează rapid modul în care creşti. Investiția financiară îți dovedește utilitatea imediat și nu trebuie să aştepţi rezultate pe termen lung, ca cele din SEO și postări organice.

Dezavantajele PPC-ului

·         Trebuie să evaluezi constant rezultatele

Trebuie să-ți aloci timp să testezi continuu și să evaluezi rezultatele, ca să îți dai seama în ce tip de mesaje ar trebuie să investești de fapt, ca să obții cele mai bune rezultate.

·         Poți risipi bugetul foarte ușor, fără să obții rezultate senzaționale

Dacă nu ai experiența în crearea PPC-urilor și nu vrei să-ți asumi nicio greșeală, cea mai bună soluție este să înveți cum să creezi o strategie de marketing digitală de la profesioniștii în Marketing Digital. Trainerii cu experiență de la Cursuri Creative te vor ajuta să creezi un plan sustenabil pe termen lung şi să-ți administrezi bugetul eficient.

·         Ești într-o licitaţie directă pentru atenţie

Lucrurile sunt simple când vine vorba de publicitate în cazul Facebook: cine plăteşte mai mult are vizibilitate mai mare. Așadar, chiar dacă îți plătești locul, competitorii tăi s-ar putea să te eclipseze.

Campaniile PPC și postările organice sunt două instrumente de promovare care se completează reciproc: traficul organic creează încredere şi adăuga plusvaloare, în timp ce PCC-ul generează noi potențiali clienți și crește vânzările.

Înscrie-te la cursul nostru de Marketing Digital ca să înveți toate secretele strategiilor eficiente, adaptate business-ului tău, pentru fiecare platformă online.

 

 

 

Comments

Log in or register to post comments
Cursuri Recomandate
Sesiuni individuale  de curs

Sesiuni individuale de curs

  • Toată atenția este asupra ta
  • Nu împarți timpul cu alți cursanți 
  • Rezolvi probleme punctuale 
  • Stabilești sesiunea în funcție de programul tău 
Pret 400 lei
ÎNSCRIE-TE