Facebook pierde utilizatori într-un ritm nemaiîntâlnit până acum din cauza TikTok, un competitor care și-a crescut exponențial numărul de utilizatori adaptându-se nevoilor tinerilor. Pentru a face față pieței în continuă schimbare, compania face eforturi uriașe să îmbunătățească experiența utilizatorilor. Cele mai importante din schimbări se concretizează în restructurarea modului în care creatorii de conținut comunică și interacționează cu comunitățile și adaptarea strategiilor de marketing digital la cele noile trenduri.
Clipurile video, noua direcție către care Facebook se îndreaptă cu toate forțele
Potrivit statisticilor, oamenii nu mai folosesc Facebook la fel de mult ca înainte. Vârsta persoanelor care deschid aplicația Facebook a crescut cu trecerea anilor, ceea ce înseamnă un segment mai redus de populație și o disponibilitate mai mică de alocare a timpului. Direcția este clară: bătrâna platformă trebuie să atragă mai mulți tineri sau va dispărea de pe piață.
Pentru a rămâne în top, în 2022 Facebook mizează pe Reels, o secțiune care găzduiește videoclipuri scurte și împrumută atât aspectul, cât și modul de funcționare al platformei TikTok. Direcția pare promițătoare. Cifrele arată că utilizatorii au petrecut de 5 ori mai mult timp pe o postare care conține video, decât pe cele cu fotografii sau text, iar rata medie de engagement este de 6,01%. Totuși, nu toate problemele au fost rezolvate, iar cea mai mare dintre ele rămâne originalitatea. Majoritatea conținutului care apare acum în Reels este redistribuită de pe alte platforme. Așa că Facebook își obligă creatorii de conținut să vină cu idei cât mai originale.
Noua regulă după care algoritimii Facebook prioritizează postările din News Feed
Pentru ca postările tale să nu fie trimise în celălalt capăt al Metaversului, influencerii și brandurile trebuie să țină cont de următoarea regulă: informație nouă, structurată scurt și concis, în format video, pentru utilizatorii adecvați, postată la timpul potrivit.
Ce tip de conținut video funcționează cel mai bine pe Facebook?
Este un mit demontat faptul că doar videoclipurile scurte funcționează bine pe Facebook. Atât videoclipurile scurte, cât și cele mai lungi pot rezona cu publicul, dacă oferă informații care captează atenția. Videoclipurile mai lungi sunt ideale pentru emisiuni, interviuri, reportaje, povești, streaming live. Lungimea ideală este de 1-3 minute. Videoclipurile mai scurte sunt potrivite pentru a împărtăși momente amuzate, tease-uri, anunțuri, sondaje, reclamă. Acestea trebuie să fie mai scurte de 1 minut, lungimea ideală fiind de 20 de secunde.
Cu cât mai original, cu atât mai apreciat!
Publicul vrea să vizioneze clipuri video cât mai originale. De aceea, apreciază mai mult conținutul live decât pe cel înregistrat. Potrivit yans.media.com, probabilitatea de a prefera un clip live este de 4 ori mai mare decât în cazul unuia editat.
Formatul dictează interacțiunea!
Videoclipurile în format pătrat sunt vizualizate cu 35% mai mult timp decât cele landscape. Pe de altă parte, s-a demonstrat că videoclipurile cu format vertical aduc un engagement de 6 până la 9 ori mai mare.
Prima impresie contează!
Un videoclip trebuie să convingă privitorii în mai puțin de 3 secunde să-i acorde atenție. Dacă mesajul a fost de impact la început, 65% dintre utilizatori își vor arata disponibilitatea de a petrece cel puțin 10 secunde în plus. Pe de altă parte, algoritmii Facebook descurajează videoclipurile supranumite "watch-bite", care au titlu înșelător și nu oferă ceea ce promit în titlu.
Bonus Tips! Postările video care conțin numere în titlu atrag mai multe vizualizări.
Înconjurați de informație mai mult decât pot vizualiza într-o viață întreagă, utilizatorii de social media filtrează rapid conținutul, iar platformele trebuie să le servească soluții adaptate acestei nevoi. În consecință, creatorii care vor să rămână în această industrie trebuie să schimbe rapid modul în care lucrează și să adauge în portofoliul personal abilități de editare și producție video.
Dacă ți-am stârnit curiozitatea și vrei să afli cum să atragi clienți noi online și să comunici eficient prin intermediul platformelor sociale, te poți înscrie la cursul de Marketing Digital, un training în care vei descoperi avantajele instrumentelor de promovare ce pot fi aplicate oricărui tip de website.