
Descrierile de produs nu înseamnă întotdeauna doar text și informație înșiruită sau caracteristici tehnice, ci și strategie de vânzare, perfect adaptată nevoilor online.
Pe măsură ce ne dezvoltăm în mediul online, vom vedea cum apar și provocările. Deși ne place să credem că putem crea singuri descrieri pentru produsele noastre, în realitate fără un suport de curs, precum este acesta, care să îți arate cum anume să realizezi un articol pentru categoriile site-ului, pornind de la descrieri și până la articole pentru blog nu vei ști cum anume să le răspunzi direct cititorilor. Un mic îndrumar despre cum anume să realizezi conținut adaptat pentru mediul online te va ajuta să creezi mai ușor propriile tale descrieri de produs.
Descrieri de produs – imagine
De nenumărate ori observăm cum aceleași descrieri apar însoțite de aceleași poze pe mai multe site-uri sau magazine de profil. Pentru a-i oferi cumpărătorului o experiență unică, încearcă să te diferențiezi de restul din piață și să apelezi chiar la propriile fotografii de produs, acesta fiind un instrument practic de punere în valoare a produselor din magazin, ce favorizează destul de mult procesul de vânzare.
Se spune adesea despre imagine că este cea care vinde. Impactul vizual este cât se poate de important, așa că încearcă să pui mare preț pe acest lucru.
Cum scriem creativ un text descriere de produs?
Dincolo de imagine, apare textul ce trebuie să fie redactat corespunzător, ce trebuie să răspundă celor 5 întrebări jurnalistice: cine, ce, unde, când, cum.
Am putea spune că nu este posibilă o descriere creativă de produs. În realitate, putem construi mesajul nostru cât se poate de eficient, dar mai ales atrăgător pentru public, astfel încât să influențăm prin mesaj procesul de vânzare. În plus, este bine să oferim o informație corect structurată, atent realizată, cu date corecte și precise, astfel încât să răspundem într-un mod anticipativ întrebărilor cumpărătorului.
Cui te adresezi?
Știi cine este Buyer Persona? Este cel pentru care tu construiești descrieri de produs eficiente, este publicul tău țintă, persoanele ce au nevoie de informația ta pentru că doresc să cumpere ceea ce se află în magazinul tău online.
Atunci când construiești descrieri de produs sau articole pentru blog ar fi bine să identifici cât mai exact profilul publicului tău țintă, să afli care îi sunt interesele, ce își dorește să afle, care este genul, nivelul de educație, dar și multe altele. În funcție de toate acestea vei reuși să realizezi și acele descrieri de produs care să ajungă cât mai aproape de nevoia sa. Cu cât vei ști mai precis care este Buyer Persona cu atât vei ținti campaniile spre potențialii tăi cumpărători.
Tone of voice – necesar în descrieri de produs
Iată un alt lucru de care ar fi bine să ții cont. Modul de adresare este important atunci când construim descrieri de produs. Persoana a II-a singular este recomandată în descrierile de produs, dar și în articolele de blog.
Beneficiile produsului – alt lucru de care să ții cont
Iată un alt aspect cât se poate de important. Cu cât vei reuși să evidențiezi beneficiile produsului, cu atât clientul va fi mai mulțumit. Ca atare, încearcă să îi răspunzi la întrebarea: ce ar avea de câștigat dacă ar alege produsul respectiv. Avantajele produsului sunt cât se poate de importante, dar atenție nu lăuda foarte tare întrucât s-ar putea să plictisești sau să creadă că exagerezi.
Formulare ușor de înțeles
Așa cum vei observa și din cursul „Inițiere în copywriting și content writing” la care te poți înscrie aici, formularea este cât se poate de importantă. Textul scris trebuie să fie ușor de parcurs, fără multe informații tehnice, iar atunci când ele apar, acestea ar trebui cât mai bine explicate.
Segmentare și așezarea descrierilor de produs
Modul în care așezi și segmentezi textul îl face mai ușor de parcurs. Dacă ne vom uita spre Bounce Rate, vom observa că timpul petrecut pe site nu este deloc mare, așa că niciun client nu va avea răbdare să stea ore întregi să studieze caracteristicile produselor. Dacă textul va fi bine așezat și segmentat, mai mult ca sigur clientul se va duce direct spre caracteristicile de interes și astfel va putea lua o hotărâre mai rapidă.
Un alt lucru important este folosirea bullets sau a unor simboluri aparte. Ideile esențiale trebuiesc bolduite, fiind mai ușor scoase în evidență.
Realizează texte optimizate pentru motoarele de căutare
Optimizarea pentru motoarele de căutare este foarte importantă și este un indicator de care trebuie să ținem întotdeauna cont atunci când scriem în mediul online. De aceea, este bine să avem în vedere introducerea cuvintelor cheie în interiorul lor, asigurându-ne creșterea organică și un public mai numeros. Nu în ultimul rând, textul trebuie să fie conținut unic.
Descrierile de produs sunt un instrument de vânzare, așa că este bine să ținem cont de modul în care le construim pentru a ne crește cât mai mult afacerea.