Crearea unui cont pe YouTube este simplă, iar realizarea unui canal pentru promovarea brand-ului se face rapid și ușor. Începutul este promițător însă foarte mulți proprietari de business nu cunosc mecanismele de transformare a canalului Youtube într-un hotspot, acel loc în care utilizatorii revin pentru mai multe informații noi zilnic.
Simplul fapt de a avea un canal Youtube nu este suficient. Un brand trebuie să iasă în evidență transformând canalul de business într-o destinație pentru publicul țintă. În caz contrar, riști ca materialele tale video să se piardă printre cele peste 3 miliarde de videoclipuri vizionate deja pe YouTube în fiecare zi.
Acesta este motivul pentru care orice brand are nevoie de un plan care să acopere toate aspectele canalului brandului, inclusiv estetica, conținutul video și moderarea comentariilor.
Trainerul cursului de Marketing Digital, Ionuț Condruz, ne oferă opt recomandări pentru crearea unui astfel de plan. Pentru cei interesați să aprofundeze tehnicile de promovare online, Ionuț susține un curs interactiv, unde oricine poate învăța cum să utilizeze eficient canalele online: motoare de căutare, rețele sociale, site-uri de comunicate, de articole, bloguri, forumuri de specialitate.
1. Creează un program pentru postări și respectă-l
Deși nu fiecare brand are resurse pentru a genera videoclipuri noi în fiecare săptămână, stabilirea unui program și respectarea acestuia, te va obliga să creezi conținut proaspăt. Asta îi va atrage pe utilizatori să-ți urmărească în mod fidel canalul de Youtube.
O modalitate de a te asigura că poți crea regulat conținut video este să dezvolți o serie de clipuri pe o temă anume. Alegerea unei teme îți va facilita procesul de creare de content nou, mai ales în momentele fără inspirație.
2. Conținutul video trebuie să fie scurt
YouTube, în general, permite uploadarea de videoclipuri lungi de până la 15 minute, însă este de reținut că utilizatorii au timpul limitat. Să spui o poveste într-un minut sau două îți oferă garanția că cel care urmărește clipul video va avea răbdare să vizualizeze întregul mesaj. Multe brand-uri încarcă pe YouTube reclame care au ca lungime, de obicei, sub cinci minute.
3. Promovează conținutul video
Începe prin a posta videoclipurile pe rețelele sociale pentru a spori vizibilitatea, dar nu uita că acest lucru nu va aduce în mod necesar trafic. De asemenea, trebuie să te asiguri că postezi link-uri către canalul propriu și încurajezi activ utilizatorii să se aboneze. Câștigarea abonaților va crește șansa ca oamenii să vadă videoclipuri noi imediat ce se conectează la pagina de start YouTube.
De asemenea, este esențial să optimizezi videoclipurile prin introducerea unui titlu care să cuprindă cuvintele cheie vizate. Completarea detaliilor textuale importante va ajuta utilizatorii să găsească rapid videoclipurile tale, deoarece persoanei care caută informații de tipul celor postate de tine, Google îi va returna chiar videoclipul tău ca un prim rezultat de căutare.
Când lucrezi la videoclip și îl publici pe YouTube, gândește-te la ce întrebare răspunde și optimizează content-ul să devină răspuns la această întrebare.
Alte câteva aspecte pe care este necesar să le ai în vedere:
- Asigură-te că direcționezi termenii de căutare, pentru a returna rezultatele video
- Fii de nișă și specific
- Analizează și optimizează în mod continuu
- Creează imagini video personalizate
4. Personalizează canalul Youtube al brand-ului tău
YouTube oferă o mulțime de opțiuni, astfel ca tu să poți crea un aspect personalizat pentru canalul tău. Asigură-te că realizezi o variantă personalizată a prezenței digitale pentru brand-ul tău. Pentru a te asigura că vizitatorii știu că vizionează un videoclip creat de organizația ta, utilizează logo-uri și culori pe care le asociază deja cu marca promovată de tine.
5. Nu ignora secțiunea Comentarii
Există două zone separate în care trebuie să monitorizezi comentariile. Utilizatorii pot comenta atât pe pagina principală a canalului tău, cât și sub videoclipurile individuale. Dacă ai rol de admin la canalul tău de YouTube, ai opțiunea de a permite încărcarea tuturor comentariilor, moderarea comentariilor înainte de a fi aprobate sau chiar dezactivarea acestora. Se aplică atât pentru canalul personalizat, cât și pentru videoclipurile individuale. În plus, comentariile pot fi moderate sub forma raportării ca spam sau, pur și simplu, prin eliminarea lor din secțiunea de comentarii.
Este important să monitorizezi chatul de videoclipuri și pe pagina canalului tău, pentru a te asigura că răspunzi la conversațiile care merită răspuns, precum și pentru a modera conținutul inadecvat care poate apărea. Desigur, nu ar trebui să ștergi chiar fiecare comentariu negativ, dar poți stabili standarde pentru ștergerea comentariilor care sunt afișate în altă limbă sau care au un conținut ofensator.
6. Alege inteligent conținutul video pe care îl recomanzi
Prima impresie contează. Când cineva intră pe canalul tău, este în regulă să scoți în evidență videoclipurile de înaltă calitate și relevante. Schimbă în mod regulat videoclipul recomandat pentru a menține canalul proaspăt și atrăgător. De asemenea, videoclipul prezentat trebuie să aibă un titlu incitant care îi va face pe oameni să vrea să-l vizioneze.
7. Creează playlist-uri cu un conținut similar
Crearea de playlist-uri este o modalitate excelentă de a ajuta utilizatorii să găsească conținut mai relevant în momentul în care au terminat vizionarea unui videoclip. Pe YouTube, brand-urile pot plasa related playlists, atât lateral, cât și central pe pagina canalului. În cadrul unui astfel de playlist, vizitatorii pot găsi cu ușurință videoclipuri asociate și le pot urmări, unele după altele, fără a fi nevoie să apese butonul play. Este important să te asiguri că aceste playlist-uri sunt etichetate cu exactitate, astfel încât utilizatorii să știe exact ce vor găsi în fiecare dintre ele.
8. Youtube Analytics te ajută să măsori performanța
YouTube oferă analize gratuite pentru canalul tău. Asta înseamnă că ai acces la datele care indică performanța (vizualizări, abonați); la cele care indică implicarea vizitatorilor (aprecieri, comentarii, share-uri etc) și la cele demografice (locația și sexul utilizatorilor). Analizând aceste informații, poți evalua mai bine cât de eficient utilizezi conținutul de pe canalul tău și cum îl poți ajusta pentru a crea o experiență și mai bună pentru vizitatorii și abonații tăi.
Fie că ești la început în promovarea propriului brand sau vrei să înveți mai multe, cursul de Marketing Digital este locul unde vei afla care sunt costurile realiste ale unei campanii, metodele eficiente de targetare și de urmărire a rezultatelor, precum și care sunt sistemele eficiente de generare de rapoarte care pot fi utilizate în creșterea performanțelor campaniilor de marketing online în timp real.
