Construirea unui brand de succes are la baza o colaborare eficienta intre un client si o agentie de content writing. Pentru ca site-ul sa se poata face cunoscut publicului, trebuie sa fie considerat relevant de catre motoarele de cautare si plasat cat mai sus. Asa cum spunea Seth Godin: „Oamenii nu cumpara bunuri si servicii. Ei cumpara relatii, povesti si magie”, agentia de content writing este cea care trebuie sa transforme produsul oferit de client intr-o poveste din care sa isi doreasca sa faca parte fiecare consumator.
In cadrul cursului de Initiere in copywritig si content writing, trainerul Catalin Ionascu detaliaza toate aspectele livrarii continutului si ofera sfaturi pentru o colaborare de succes. Pentru ca acest lucru sa fie realizabil trebuie sa existe o buna colaborare intre client si agentie. Din experienta lui Catalin Ionascu, owner-ul agentiei Romanian Copywriter, in primul rand pentru a fi eficienta, colaborarea trebuie sa fie una de lunga durata.
”Munca de copywriting si cea de content writing presupune o serie de procese migaloase, pe care clientul sau beneficiarul nu le vede. Ele se desfasoara undeva, in umbra, si uneori implica multe ore de research, aprofundare si planificare. In era digitala orice afacere de succes are in spate un content writer bine informat”, spune Catalin Ionascu.
Ce face un content writer?
Content writer-ul este cel care creeaza o poveste prin intermediul careia sa spuna mesajul brandului intr-un mod atractiv pentru public. Este cel ce realizeaza articole care sa se integreze in strategia ta generala de business si articole care sa iti ajute site-ul sa aiba o vizibilitate cat mai buna. Tot el este cel care realizeaza planul editorial pentru blog si retelele de social media, monitorizeaza impactul continutului si il adapteaza in functie de feedback.
Munca unui content writer incepe imediat dupa ce ati agreat un volum de lucru si subiectele necesare. Inainte de a redacta continutul, acesta realizeaza o documentare despre brand, domeniul de activitate, publicul tinta si competitorii directi. Durata acestei munci poate varia in functie de subiect de la doua – trei ore pana la cateva zile. Este o etapa indispensabila procesului de redactare a textelor, mai ales daca este vorba de un client dintr-un domeniu tehnic. Pentru a putea scrie despre un anumit subiect, in primul rand trebuie sa aiba minime cunostinte despre acel lucru. Cu cat cunoaste mai multe, cu atat calitatea materialului redactat si acuratetea informatiei este mai mare.
Uneori, munca unui content writer inseamna sa adapteze intr-un mod atractiv notiuni tehnice si stiintifice pentru un public nespecializat. Un content writer trebuie sa fie flexibil si sa invete constant despre subiecte foarte variate si diferite de la articole vestimentare, tendinte in design la utilaje, materiale pentru constructii sau stomatologie si calatorii.
In munca lui, un content writer are trei aspecte principale in functie de care isi structureaza textele: termenul limita la care trebuie sa predea materialele, subiectul acestora si publicul caruia i se adreseaza.
Deadline-ul
Majoritatea clientilor isi doresc sa primeasca texte foarte bune in cel mai scurt timp posibil. Un content writer trebuie sa stabileasca de la inceput un timp de realizare realist pe care sa il respecte intotdeauna. In functie de timpul necesar realizarii documentarii si cel al redactarii si corectarii propriu-zise, timpul de predare poate varia. Fiecare content writer isi prioritizeaza proiecte si isi stabileste un ritm de lucru, in functie si de alte proiecte pe care le mai desfasoara in perioada respectiva.
Subiectul
De foarte multe ori un content writer primeste contracte care nu sunt din sfera lui de specialitate. Rolul sau este sa se documenteze si sa scrie un text atractiv si convingator care sa ii cucereasca pe cititori indiferent ca este despre o pereche de pantofi, un utilaj tehnologic, un produs alimentar sau un curs de agricultura. Ceea ce trebuie sa faca orice content writer bun este sa elimine propria judecata de valoare asupra subiectului si sa inteleaga cat mai bine functionalitatea produsului si particularitatile acestuia. El trebuie sa creada foarte mult in ceea ce scrie, astfel incat sa fie cat mai persuasiv.
Publicul tinta
Pentru a reusi sa scrie cele mai bune texte, un content writer trebuie sa inteleaga foarte bine profilul psihologic al consumatorului, nevoile si asteptarile acestuia, precum si specificul clientului sau, aspectele care il diferentiaza fata de ceilalti cumparatori. Fiecare produs are un consumator sau un cumparator ideal pe care content writer-ul trebuie sa il identifice si sa i se adreseze.
Care sunt informatiile de care are nevoie un content writer?
Una dintre cele mai importante informatii de care are nevoie un content writer este volumul de lucru. Urmatoarele sunt legate de publicul tinta caruia va trebui sa se adreseze, tonul pe care il va adopta brandul si desigur, cum arata site-ul. In functie de aceste informatii se poate stabili un timp de predare a textelor realist si o oferta de pret adecvata.
Un punct important in colaborarea dintre un client si un content writer este stabilirea unor teme pentru articole si agrearea si respectarea unor deadline-uri. Fara aceste aspecte nu se poate stabili o relatie eficienta si armonioasa intre client si agentie. Lipsa unor viziuni comune, contractele punctuale pentru un anumit serviciu conduc la o colaborare ineficienta.
De asemenea, lipsa unei comunicari constante intre content writer si client, trimiterea informatiilor incomplete sau inadecvate conform subiectelor agreate si lipsa unor obiective clare de la continutul redactat sunt factori care ingreuneaza buna desfasurare a unei colaborari cu o agentie de content writing.
O strategie buna de content marketing agreata de comun acord este primul pas catre crearea unui continut calitativ care sa corespunda nevoilor clientului si sa indeplineasca cerintele de marketing si SEO. Trainerul Catalin Ionascu explica fiecare etapa a realizarii unui text atat pentru blog, cat si pentru site, landing page, Facebook sau magazine online si cum iti poti adapta mesajul in functie de audienta. Pasionatii de content writing si copywriting il pot intalni pe Catalin Ionascu la Bucuresti pe 12 – 13 mai si la Cluj pe 9 – 10 iunie.