5 caracteristici esentiale ale produsului ideal pentru Amazon

Business-ul cu listarea produselor pe Amazon este modelul de afaceri al momentului, iar fiecare antreprenor isi doreste sa minimizeze riscurile si sa maximizeze profitul. Primul pas catre succesul afacerii este alegerea nisei potrivite. 

Gasirea unei oportunitati de afacere viabile poate pune multe provocari celor care doresc sa se lanseze in businessul pe Amazon. Sergiu Nichitean, fondatorul comunitatii amazon-seller.ro si trainer al cursului de Amazon Business Boost a oferit cateva sfaturi practice persoanelor aflate la inceput.

Experienta personala a lui Sergiu Nichtean sta la baza trainingului pe care acesta in realizeaza pentru agentia Creative Business Management. Sfatul pe care acesta il ofera celor care doresc sa inceapa o afacere pe Amazon este sa inceapa cu un singur produs: ”M-am lansat si am promovat mai multe produse la inceput si consider ca a fost o greseala. Cu timpul am inteles ca daca te focalizezi pe un singur produs, il vei putea creste pana cand acesta se va descurca singur, dar daca te imparti in mai multe, s-ar putea sa esuezi cu toate”, a spus trainerul.

Din punctul de vedere al trainerului si antreprenorului Sergiu Nichitean, produsul ideal pentru Amazon trebuie sa indeplineasca majoritatea caracteristicilor urmatoare pentru a avea o rata de succes ridicata.

Private Label

In primul rand un produs ideal pentru Amazon trebuie sa indeplineasca doua caracteristici de baza. Produsul viabil trebuie sa poata fi vandut Private Label, adica sa nu fie protejat de patente si sa se incadreze intr-o nisa care sa iti permita sa construiesti un brand si sa poti lansa pe viitor produse similare.

Marimea

Este de preferat ca produsul sa fie cat mai mic si mai usor, astfel incat costurile de depozitare si de livrare sa fie cat mai scazute. Cu cat un produs este mai mare sau are mai multe parti mobile va fi mai dificil pentru tine si va implica un cost mai mare. De asemenea, pentru a reduce riscurile ar trebui sa eviti si produsele fragile.

Costurile

Inca un aspect esential de care trebuie sa tii cont este pretul. Produsul ideal trebuie sa aiba un pret de productie cat mai mic, dar sa poata fi vandut pe Amazon la un pret cat mai mare. Despre diferentele, avantajele si dezavantajele listarii produselor romanesti si a celor fabricate in China, Sergiu Nichitean scrie in brosura ”Fabricat in Romania, vandut pe Amazon” pe care o vor primi si participantii la cursul sau.

Concurenta

In ceea ce priveste concurenta este indicat sa alegi un produs pe care il vand un numar cat mai mic de competitori, iar cei care il comercializeaza au putine review-uri sau deloc. De asemenea, daca alegi un produs a carui cere este mare, dar are recenzii negative, tu ar trebui sa poti oferi o imbunatatire a respectivului produs care sa rezolve majoritatea problemelor competitorilor.

Cererea

Produsul listat de tine trebuie sa aiba o cerere cat mai mare si implicit sa aiba vanzari cat mai bune. In functie de statistici, poti gasi un produs care sa devina foarte catat si sa profiti de oportunitatea de a creste impreuna cu acesta.

Categoriile recomandate de Sergiu Nichitean pentru cei care doresc sa inceapa un business pe Amazon sunt: Arts, Crafts & Sewing, Baby, Camera & Photo, Cell Phones & Accessories, Home & Kitchen, Industrial & Scientific, Musical Instruments, Office Products, Patio, Lawn & Garden, Pet Supplies, Sports & Outdoors, Tools & Hardware si Toys & Games.

In alegerea nisei trebuie sa gandesti lucrurile in viitor in care vei lista o categorie de produse si nu un singur produs. De aceea, este important ca domeniul in jurul caruia alegi sa iti construiesti afacerea sa fie unul care sa te intereseze si pe care sa il cunosti.

Jungle Scout este o platforma foarte utila pentru cei care vor sa inceapa un business pe Amazon. Aplicatia va ajuta in cercetarea produselor printr-un sistem complex care scaneaza automat milioane de pagini pe Amazon zilnic. Aplicatia web iti permite sa scanezi intreaga baza de date a Amazon in functie de categorie, pret, vanzari si sa urmaresti activitatea competitorilor directi. Extensia Chrome te ajuta sa obtii date instant despre orice pagina cauti. ”Primul pas este sa faci o cautare bazata pe volum de vanzari si numar de review-uri, pentru ca in etapele urmatoare sa elimini treptat produse care nu indeplinesc anumite criterii. La sfarsit vor ramane in lista cateva produse care sunt cu adevarat viabile”, a explicat trainerul.

Cu toate acestea sunt produse care desi apar in lista initiala din Jungle Scout Produc Database si indeplinesc criteriile fizice nu indeplinesc criteriile pietei. Exemplul oferit de trainer este cel al fidget spinner- elor. ”Acest produs n-ar trebui sa mai apara in lista initiala din Product Database pentru ca nici macar primul produs din lista nu depaseste $10.000/luna in vanzari. Insa poate ai auzit de acest produs din alte parti si te-ar tenta vanzarea lui. Problemele nisei sunt concurenta mare ( peste 6000 de listing-uri) si cererea mica. Acesta est un exemplu perfect de asa nu pe Google Trends. Se poate vedea clar un varf de interes in mai 2017, dupa care o prabusire pana in ziua de azi”, a explicat Sergiu Nichitean.

Unul dintre cele mai mari riscuri pe care si le asuma o persoana care incepe un business cu listarea produselor pe Amazon este alegerea nisei gresite. Cei care doresc sa afle cum pot lansa produse viabile care sa genereze minim 10 recenzii si vanzari zilnice pot invata de la Sergiu Nichitean in cadrul cursului de Amazon Business Boost.

Comments

Log in or register to post comments
Cursuri Recomandate
Curs Customer Service

Customer Service

  • Curs intensiv: 14 ore/weekend
  • Sfaturi personalizate în funcție de companie
  • Curs interactiv cu aplicații practice 
  • Cursul se programează in-house sau la formarea unei grupe minime. 
Pret 600 lei
ÎNSCRIE-TE
Curs Etichetă şi protocol în afaceri

Etichetă şi protocol în afaceri

  • Curs intensiv: 10 ore/ week-end
  • Reguli de etichetă în organizații și evenimente
  • Diplomă recunoscută de Asociația Romană pentru Protocol și Ceremonial
  • Cursul se programează in-house sau la formarea unei grupe minime. 
Pret 465 lei
ÎNSCRIE-TE
Testimoniale

A fost un curs reusit, foarte interactiv si cu multe exemple practice, inclusiv cu raspunsuri la toate intrebarile noastre venite pe parcurs. Suportul este foarte cuprinzator, iti multumim pentru toate informatiile pe care ni le-ai impartasit si pastram legatura pe viitor! De asemenea, iti multumim pentru pasiunea cu care ai sustinut cursul si pentru rabdarea acordata fiecarui subiect.

Anda Balan
Testimoniale

Mi-a placut cursul de organizare de evenimente. Am invatat multe despre cum sa gestionez mai bine evenimentele companiei la care lucrez si mi-a fost mai simplu sa imi inteleg clientii. Este un curs la care merita sa participi.

Ioana Popescu
Testimoniale

In cadrul cursului de Digital Marketing am trecut atat prin elemente de SEO, cat si de SMO, actualizate cu noile tendinte si predate de trainerul Ionut Condrutz care mi-a raspuns la toate nelamurile si intrebarile pe care le-am avut. Recomand cu toata increderea acest curs pentru ca mi-a depasit asteptarile.

Madalina-Nicoleta Barbu