Investești mult timp în crearea de conținut online, însă site-ul tău nu este niciodată indexat pe măsura eforturilor? Eşti creativ, însă articolele tale nu ajung niciodată pe prima pagină în căutările Google? Una dintre strategiile folosite de profesioniștii în Content Marketing și Marketing Digital este optimizarea SEO.
Este dificil să înveți singur despre SEO și ranking, de aceea trainerii cursului de Marketing Digital simplifică limbajul informatic şi conceptele utilizate de motoarele de căutare, pentru ca tu să extragi soluțiile care ți se potrivesc.
Terminologia poate părea complicată la început, însă, odată ce afli care sunt cele mai comune greșeli, vei vedea că ecuația devine foarte simplă: vei putea să scrii articole fără efort, care să ocupe primele poziții în Google Search.
În urma interacțiunilor din timpul cursurilor am stabilit că oamenii fac greșeli costisitoare atunci când scriu articole online, de aceea am creat un scurt ghid, care să te ajute să le eviți.
Ce înseamnă SEO?
SEO este o strategie importantă de Marketing Digital şi reprezintă abrevierea conceptului Search Engine Optimization, adică optimizarea pentru motoarele de căutare.
Deși conceptul este foarte complex, reprezintă în esență creșterea vizibilității site-urilor care oferă conţinut calitativ. Spre exemplu, atunci când cauți pe Google „rețete de prăjituri cu ciocolată”, serverele răsfoiesc miile de texte publicate pe același subiect.
Dintre acestea, doar cele care au indicatorii corespunzători sunt alese și afișate. Urmând firul invers, când îți optimizezi SEO articolul, îi oferi specificitate, adică indicatorii necesari ca să corespundă cât mai bine subiectului căutat.
Iată care sunt cele mai frecvente 10 greșeli de optimizare SEO pe care le faci şi care te împiedică să urci în ranking-ul Google:
1. Textele sunt prea scurte
Dacă nu acorzi prea multă atenție numărului de cuvinte scrise, trebuie să știi că aceasta este o pierdere dublă. Pe de o parte, Google consideră conținutul tău irelevant, iar cititorii nu mai dau click data viitoare, dacă îi forțezi să caute o altă sursă de informare completă.
Pe de altă parte, textele de dimensiuni reduse fac ca timpul petrecut de utilizator pe pagina ta să fie scurt și ești, din nou, penalizat de Google.
Textele mai scurte de 300 de cuvinte sunt foarte rar indexate. Un articol relevant trebuie să conțină între 500 și 700 de cuvinte.
2. Conținutul nu este de calitate
Nu trebuie să uiți că ceea ce scrii este destinat oamenilor, nu serverelor. Motorul de căutare apreciază experiența pe care site-ul tău o oferă utilizatorului. Așadar, trebuie să ai în vedere că articolul tău trebuie să răspundă unor nevoi actuale și să ofere informații utile. De aceea este nevoie să cunoști foarte bine pentru cine scrii.
"De ce informații are nevoie cititorul în contextul ales de mine?" - este întrebarea cu care trebuie să pornești articolul.
Caută să îmbunătățești experiența adăugând diverse elemente grafice care să-l facă să înțeleagă mai bine informaţiile (infografice, imagini, videoclipuri, statistici).
3. Conţinutul este copiat
Acesta este un mare „AȘA NU!”, atât din partea cititorilor, cât și din partea algoritmului Google.
Există mii de site-uri care publică conținut asemănător cu al tău, de aceea este bine să fii cât mai original atunci când scrii. Generează informaţie nouă. Înainte de a publica, verifică dacă frazele tale se potrivesc cu cele de pe alte platforme. Așa vei știi ce părţi trebuie să rescrii, astfel încât să scapi de plagiat. Ai încercat plagiarismchecker.co?
4. Îți lipsesc link-urile
Știai că o pagină fără link-uri se numește pagină orfan? Există două tipuri de link-uri pe care le poți adăuga în articol: externe şi interne.
Cele externe (alte site-uri) te ajută în indexare, pentru că fac referire la sursa de informații originală, deci ce ai scris devine mai credibil. Legăturile interne (articole mai vechi publicate pe site-ul tău) ajută utilizatorul să rămână mai mult timp pe platformă, navigând de la un articol la altul.
5. Nu foloseşti intertitluri
Nu ești familiarizat cu folosirea intertitlurilor? Trebuie să știi că în spatele acestei strategii se află o mulțime de beneficii.
Intertitlurile reprezintă împărţirea textului tău în paragrafe cu subtitluri distincte, pe variațiuni ale temei. Acestea fac textul mai uşor de citit pentru utilizator și te ajută la indexare.
Îți recomandăm ca intertitlurile să fie denumite astfel încât să reflecte cea mai importantă idee a paragrafului şi să conţină şi unul sau două cuvinte cheie, integrate natural.
6. Nu foloseşti cuvinte cheie (tag-uri)
Cuvintele cheie nu trebuie să se regăsească doar în căsuța special destinată lor. Acestea trebuie să reflecte idea principală a textului și să fie plasate strategic în fraze, titlu şi intertitluri. Totuși, încearcă să nu faci abuz de același cuvânt, ci folosește-l cu moderație şi cu naturaleţe.
Se potrivesc foarte bine sinonimele şi cuvintele din același câmp lexical. Te sfătuim să plasezi primele cuvinte cheie chiar în prima frază.
Nu știi care sunt cuvintele cheie potrivite pentru tema ta? Folosește topics. Seomonitor.com.
7. Nu faci cercetare înainte de a scrie
Înainte de a începe să scrii, asigură-te că descoperi "ingredientele" de care oamenii au nevoie la momentul actual, în funcție de trenduri. Integrând informațiile foarte căutate în text, livrezi exact ce se cere și ai șanse foarte mari ca articolul tău să apară în primele rezultate ale căutării Google. Folosește Google Trends pentru a vedea care sunt subiectele de interes.
8. Nu folosești meta-titluri corecte și atractive
Titlul meta se completează într-un câmp distinct din admin şi este acela cu care articolul se indexează pe Google. Trebuie să fie de aproximativ 70 de caractere, ceea ce înseamnă că trebuie să rezumi și să faci să pară interesant ce ai de spus în cel mult 10 cuvinte.
9. Nu îți optimizezi meta-descrierea
Acest câmp este de obicei plasat în admin sub text sau în partea dreaptă. Meta-descrierea este un scurt text care apare sub meta-titlu și rezumă concis ideea textului.
O frază atractivă îi va face pe cititori să dea click pe articolul tău din curiozitate și îți aduce mai multe vizite organice.
10. Nu îți promovezi conținutul
Articolul tău este un produs şi trebuie să urmeze legile marketingului știute din antichitate: să fie adus în atenția oamenilor. Asigură-te că-l plasezi în locuri cu vizibilitatea crescută, așa cum sunt rețelele sociale.
Cheia succesului în optimizarea SEO este răbdarea. Va fi nevoie să scrii des, respectând regulile SEO, ca să fii considerat de motoarele Google o sursă credibilă de informații și să crești în ranking.
Te-a ajutat acest articol? Dacă da, folosește informațiile și începe chiar astăzi să creezi conținut de calitate pe site-ul tău. Pentru întrebări legate de modul în care strategia SEO trebuie completată și cu alte acțiuni pentru ca site-ul tău să devină vizibil într-un timp mai scurt, te poți înscrie la un curs interactiv, de Marketing Digital.